[java] de applicaties

Pagina: 1
Acties:

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:51
ok, door de bomen zie je het bos niet meer... maar welke applicaties zijn er zoal mogelijk met een java-applet..(graag url bij vermelden)

op de javascripts sites zijn meer java spul te vinden over opmaak enzo...

ok k begin

- VNC / Remote Controlling (www.uk.research.att.com/vnc/)
- IRC'en (http://www.jpilot.com)

Verwijderd

1) Java != JavaScript
2) Zie http://www.hotscripts.com/Java/Applets/ voor bakken applets
3) Dit is een verkapte script request denk ik
4) Met Java kan je alles maken, in applet vorm heeft het wat veiligheidsbeperkingen
5) Zie http://java.sun.com/docs/books/tutorial/applet/index.html voor hoe je een applet moet schrijven

Enjoy :)

• Don3k
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 22:49:

3) Dit is een verkapte script request denk ik
neej nie echt.. was meer als opsom topic bedoeld

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Don3k: neej nie echt.. was meer als opsom topic bedoeld
Dan had je beter kunnen vragen wat je niet (of beter gezegd: beter niet) in Java kan schrijven...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Don3k
k wist dat je met java heel wat kon... maaar zo veel had k ook weer niet verw8.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Don3k schreef op 20 september 2002 @ 23:15:
k wist dat je met java heel wat kon... maaar zo veel had k ook weer niet verw8.
'Alles' is inderdaad wel veel he :P

Verwijderd

en daarbij is het ook nog eens cross-platform. (te gebruiken onder windows, linux, unix, mac OS, etc...)

qua krachtigheid komt Java volgens mij aardig in de buurt van C/C++
alleen is Java veeeel langzamer, en dat ligt voor een groot deel aan de garbage collection als je t mij vraagt.

Voor wie niet weten wat garbage collection is:
Als je een object aanmaakt, is de variable van je object eigenlijk een pointer.
dus als ik bijvoorbeeld doe:

code:
1
image = BufferedImage(20,20,BufferedImage.TYPE_4BYTE_ARGB);

krijg ik een object van een BufferedImage van 20x20, 4byte kleur en een alpha-kanaal (transparancy) en een pointer image die hier naar 'wijst'. de pointer bevat niet meer dan een geheugenadres van mijn zojuist gemaakte BufferedImage.
Als ik vervolgens een andere BufferedImage maak met dezelfde pointernaam:
code:
1
image = BufferedImage(20,60,BufferedImage.TYPE_4BYTE_ARGB);

zal de oude BufferedImage en prencipe nog in het geheugen staan, ik heb er alleen geen pointer meer naar.
Hier komt de garbage-collector kijken, die gooit dat object zonder pointers namelijk weg. Leuke feature, maar die garbaga collector moet constant kijken of er geen objecten zijn zonder pointers, en dat vreet resources.
terwijl in C++ heb je een 'delete' functie om objecten uit het geheugen te verwijderen, en er dus niet steeds gechecked hoeft te worden of er nog objecten zijn waar geen pointers naar wijzen. Nadeel is wel dat je geheugen vol kan lopen als je steeds 'delete' vergeet, een probleem wat je met een garbage collector niet hebt. Het is maar wat je handiger vind...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2002 23:35 . Reden: aanvulling ]

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Mister R.: qua krachtigheid komt Java volgens mij aardig in de buurt van C/C++
Krachtigheid is een wat vage term die concreet wordt gemaakt door Turing. Die heeft wat dingetjes bedacht over berekenbaarheid en dergelijke. Java is Turing compleet en dat is eigenlijk een van de weinig echt objectieve stempels die je op een taal kan plakken qua kracht. Helaas is deze stempel gelijk nogal zinloos: XSLT is bijvoorbeeld ook Turing compleet.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 23:32:
....alleen is Java veeeel langzamer, en dat ligt voor een groot deel aan de garbage collection als je t mij vraagt.
De garbage collector is niet de vertragende factor in het geheel. Wanneer je gaat kijken naar programma's zonder visuele componeneten is de snelheid zeer hoog.
Echter, omdat java platformonafhankelijk is, moet het zijn eigen garfische componenten bouwen en displayen. Niks geen native calls naar b.v. de windows api. Hierdoor wordt het zo traag.
zal de oude BufferedImage en prencipe nog in het geheugen staan, ik heb er alleen geen pointer meer naar.
Hier komt de garbage-collector kijken, die gooit dat object zonder pointers namelijk weg. Leuke feature, maar die garbaga collector moet constant kijken of er geen objecten zijn zonder pointers, en dat vreet resources.
De garbage collector is een Thread! Dus hij is niet constant bezig met het kijken naar objecten zonder referentie! Deze Thread komt af en toe eens langs en ruimt de boel op. Dit leid tot minder fouten dan in b.v. c/++ waar mensen nogal eens hun objecten vergeten op te ruimen. Dat vreet pas resources:P
Wanneer de GC langskom is afhankelijk van een heleboel factoren en per OS weer verschillend.

• The - DDD
  • Laatst online: 17-08 22:44
In java kun je van alles doen. In principe kan met een applet ook alles, binnen de standaard beveiligings grenzen kun je alleen contact leggen met de het ip adres waar de applet vandaan kwam. Maar dan is in principe wel alles mogelijk. Ook kan je standaard niets met het lokale systeem.

Echter al deze restricties zijn te versoepelen middels beveiligings certificaten.

Dus bedenk maar een toepassing en het is gewoon mogelijk met een applet, teveel om op te noemen dus. En alles kan ook nog met de nodige encryptie gedaan worden.

• The - DDD
  • Laatst online: 17-08 22:44
De snelheid van Java wordt met name bepaald door de kwaliteit van de virtual machine. En dat kreng van Microsoft is dus hopeloos achterhaald en traag als stront. Als iets al werkt in dat ding, dan is het vergelijkbaar met diaree opzuigen met een rietje. Je wil het niet doen, en het is ook bijna niet te doen. :P

Als je de plug-in gebruikt, die nu zonder rare fratsen rechtstreeks de applet tag afvangt, dan zul je zien dat het echt goed draait. Probleem wat java nog wel heeft is het ietwat grove geheugen gebruik vanwege grafische componenten in Swing. Server side spul is niet merkbaar trager, als het al niet sneller is. En java is sowieso server side VEEL groter dan client side. Maar ja, dat ziet de normale gebruiker weer niet.

Tot zover mijn pro java stukje. :D

Verwijderd

En java is sowieso server side VEEL groter dan client side. Maar ja, dat ziet de normale gebruiker weer niet.
:?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Java wordt meer gebruikt server side (omdat client side java nogal hard zuigt). Maar de clients zien nooit programma`s die op de server draaien.

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 23:32:
en daarbij is het ook nog eens cross-platform. (te gebruiken onder windows, linux, unix, mac OS, etc...)

qua krachtigheid komt Java volgens mij aardig in de buurt van C/C++
alleen is Java veeeel langzamer, en dat ligt voor een groot deel aan de garbage collection als je t mij vraagt.
Ik weet niet wat voor een beeld jij van Garbage Collection hebt maar Java word er echt niet zoveel trager van (al helemaal niet in een appletje ofzo). De traagheid waar jij op doelt komt waarschijnlijk door dingen als het opstarten van de VM en Swing.

Garbage Collection heeft weliswaar bepaalde problemen (met name in grote systemen, in het bijzonder multi CPU systemen), maar daar loop je echt niet zo snel tegenaan.

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

En misschien ook omdat bij een applet alles gechecked wordt door de runtime env. zodat er geen illegale acties ondernomen kunnen worden. En heb je wel de nieuwe jre geinstalleerd? 1.4(.1)?
Pagina: 1