Toon posts:

maten vcore

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben zelf een waterblok aan het ontwerpen maar ik zou graag willen dat aan de onder kant een uitsparing is voor de vcore van een athlon tbird 1400 weet iemand de juiste afmetingen hiervan ik kan deze nameliojk op mij stage bedrijf heel nauwkeurig frezen.
en wat zijn de beste maten om een koelblok op een socket a te monteren
laat maar iets weten als je meer info nodig hebt

Verwijderd

Topicstarter
+ nog 1 dom vraagje hoe krijg ik ingodsnaam die koelblok van mijn prccesor het is doormiddel met een klemmetje vast gemaakt ma ik rijg het er niet vanaf en ik durf ook nie door te trekken aan dat hendeltje kan mij iemand helpen met deze (genanate) situatie

Verwijderd

Ik denk dat je je verhaal iets moet verduidelijken.
Hier is geen touw aan vast te knopen :?
Of denk ik te moeilijk??

Uitsparing Vcore???
Beginnen met waterkoeling maar je koelblokkie krijg je er niet af???

hmmm....

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
pics zijn handig

als je geen webcam heb ff type mobo geven

offtopic:
Welkom op GoT

Verwijderd

OMG! :D Je moet eerst de klem losmaken! Niet meteen aan dat hendeltje pielen.. zo gaat het stuk.

En je vcore is de spanning op je cpu. Wat jij bedoelt is de Core en die heeft geen uitsparing nodig in het blok. Dus wat je nou wil :?

Verder maak ik uit je verhaal op dat je niet echt weet wat je aan het doen bent. Kijk dus uit met wat je doet en lees ff wat over waterkoeling..

:D

Verwijderd

Topicstarter
asus a7v266
ik wil namelijk mijn koelblok over de hele opp van de proccesor laten raken en niet alleen over de vcore (ik ben niet zo goed in benamingen in computers maar dat wil niet ezggen dat ik er niets van begrijp) dus ik wil de vorm van de vcore in de onderkant van mijn koelblok laten frezen ik heb dus de afmetingen nodig hiervan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 22:13:
asus a7v266
ik wil namelijk mijn koelblok over de hele opp van de proccesor laten raken en niet alleen over de vcore (ik ben niet zo goed in benamingen in computers maar dat wil niet ezggen dat ik er niets van begrijp) dus ik wil de vorm van de vcore in de onderkant van mijn koelblok laten frezen ik heb dus de afmetingen nodig hiervan
Het is CORE, zonder V dus.. En de manier die jij uitlegt zal ervoor zorgen dat je proc echt meteen kapot is als je de pc aanzet.. Dat je de namen niet goed hebt geeft niks, maar het is wel duidelijk dat je niet helemaal weet hoe het zit.. Niet lullig bedoelt overigens.

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

ahh zo, ermm ff meten misschien? denk niet dat die ergens te vinden zijn.
meten=weten :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal me dan nog even moeten verdiepen :) ik had namelijk fotos van koelblokken gezien met zo een soort uitsparing gezien en dacht vandaar om zoiets ook te maken
ik zit nog alteid met het probleem van mijn koelblok met radiator niet van mijn proc ik heb het hendeltje gezien maar ik krijg het der niet vanaf

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Je moet maar geen uitsparing maken. Je CPU fikt weg in seconden. En da's niet de bedoeling.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Het is de bedoeling dat je koelblok alleen in contact komt met de core, dat is het kleine vierkantje op je CPU. Als je het blok ook de rest laat raken heb je meteen kortsluiting, doordat het metalen blok verschillende pennetje enz. (weet niet zo goed hoe ik het moet noemen) verbind.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 22:18:
ik zit nog alteid met het probleem van mijn koelblok met radiator niet van mijn proc ik heb het hendeltje gezien maar ik krijg het der niet vanaf
Uhhhhh.... :? ....... Een koelblok met radiator? Op je proc? I'm lost..

Aangezien we elkaar niet kunnen zien op een forum is het belangrijk dat je alles in goed nederlands neerzet. Dit zeg ik niet om je te pesten, dit meen ik serieus. Anders snappen we er hier niks van...en kunnen we je ook niet echt goed helpen.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:52

justifire

Shut up and squat !!

Ik begrijp je wel hoor :)
Effe wat duidelijkheid.
Je Vcore is zoals hierboven gezegd, de spanning die op je core staat.
Nu denk je misschien wat is je core??
Je core is dus je processor :)
Wat ben ik weer lullig vandaag he?? Maar wel duidelijk.
Wat deze jongen dus wil is een waterblokje maken dat helemaal over zijn core valt.
Dus men neme een waterblok en frezen in de onderkant een vierkantje uit, waar de core precies invalt.
Leuk idee, alleen puur nutteloos :(
Ten eerste heb je dan een aardig dikke bodem nodig, om de dikte van je core in kwijt te kunnen raken + een bodem (anders loopt je water eruit)
Ten 2de is het genoeg als je je core alleen aan de bovenkant koelt.
Anders hadden de makers van koelers ook wel een vierkantje uitgefreesd in hun produkten.
Maar goed... Jij denkt dus dat je je processor dan beter kan koelen.
En wie zegt dat dat niet zo is??
Ik niet :)
Nu ga jij dat dus bewijzen door het uit te voeren, zodat we allemaal bewijs hebben dat het geen moer uitmaakt :(
Ik adviseer je wel om gewoon op je gemakkie je koler los te halen en zelf je core op te meten.
Moet je dan wel met een heel precies meetinstrumentje doen, want als de zijkanten je waterblok niet raken (Hij moet dus echt goed klemmen voor beste resultaat) heeft het nog geen nut.
Ben wel bang dat je met zo'n blok je core afbrokkeld.
Als ik je nu nog niet op andere gedachten heb gebracht met mijn Lullige Gedrag Vandaag,
Veel succes/ freesplezier.
OOh ja , als jij het een leuk project vind mot je je niks van mij aantrekken en gewoon doen :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Topicstarter
ja excuzeer ik ben namelijk niet thusi in al die benamingen ik was plan om ne waterkoeling te maken om mijn computer stiller te maken en omdat ik nog eens goesting heb om iets inmekaar te knutselen en nu staat er een fan (zo wast) met een koelelelment onder ( dzo een blok met alemaal gleuven in voor de warmte af te voeren) die koelelement is bevestigd met een klem onder die klem is nog een een hendeltje die dient voor de cpu los te maken geloof ik. mijn bedoeling is nu die koelelement met die fan op van mijn proc te halen maar wat moet ik dan juist doen met dat klemmetje ik vraag eerst duidelijke raad voor dat ik daar aan begin te sleuren en waarschijnlijk iets kapot maak

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:25
Gokje: je hebt nu luchtkoeling en je hebt problemen de koeler eraf te krijgen :? Clipje systeem? In dat geval: clipje aan 1 kant naar beneden duwen, en vervolgens _voorzichtig_ met een schroevendraaier opzij wippen, onder de haakjes uit waar'ie aan vastzit :)

Vcore staat voor het voltage waarop je processor werkt, een voltage heeft bij mijn weten geen meetbare afmetingen ;) Lees voor de grap ook eens de faq door, staat veel in!

Wat je wel tegen kan komen is een koelblok met aan 1 kant een verhoogd stukje, drempel alike. Als je dat bedoelt: simpel even opmeten van je huidige koelblok moet voldoende zijn, daar kan wel klein beetje speling in zitten.

Zorg er ook voor dat de onderkant echt _vlak_ is, als in spiegelend :*) glad. Niet raar gaan doen met de core uitvrezen, schiet je niks mee op namelijk :)

//edit
Ik typ te traag :|

//edit2
Begrijp me niet verkeerd, heb niets tegen Belgen, maar zou je gewoon ABN willen praten? Dank u zeer beleefd :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips ben veel slimmer geworden :) en het spijt me voor mijn domme opmerkingen waaraan ik gulle heb geergerd

Verwijderd

Topicstarter
ok zal ik doen het zal van het plaatselijk dialect zijn geloof ik

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 22:33:
bedankt voor de tips ben veel slimmer geworden :) en het spijt me voor mijn domme opmerkingen waaraan ik gulle heb geergerd
Ach, als ze geergerd zijn is het hun eigen schuld, want iedereen kan fouten maken,
zolang je er maar van leert ;)
Zoals gezegd, het is een leuk idee, maar je krijgt inderdaad kortsluiting zodra
je alle L bruggen met elkaar verbind (dat zijn die streepjes naast je core, op je processor.
Die dingen kan je wel op een speciale manier verbinden waardoor je processor is geunlocked, maar dat is nog een beetje te hoog gegrepen denk ik.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
als iemand mij kan helpen kan ik een fototje van mijn ontwerp van mijn blokje op de site zetten en kunde discusieren of het een goed idee is

Verwijderd

Het zijn geen stomme opmerkingen hoor.. Het enige wat je moet doen is rutig de tijd nemen en geen gekke dingen doen. Straks gaat er wat kapot en dat kan vast niet de bedoeling zijn.

Verder wil ik nog even zeggen dat je idee echt niet kan. Dat van dat uitvrezen. Je kan natuurlijk _wel_ zelf een waterblok maken. Zijn er veel die dat doen. Als je hier op het forum een beetje zoekt vind je genoeg onderwerpen die daar over gaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 22:41:
als iemand mij kan helpen kan ik een fototje van mijn ontwerp van mijn blokje op de site zetten en kunde discusieren of het een goed idee is
Stuur maar op, ik zet hem hier wel neer.

*******@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
oke grote vergissing van mij van die core uit te frezen ik heb nu een een tekening overgenomen van iemand anders waar de vorm opstaat en de maten aleen ga ik mijn gleuven in het waterblok niet boren maar frezen.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

NOFI ofzo hoor, maar ga eerst eens info verzamelijk en reviews lezen over waterkoeling

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ook ook eerst tegoei aan het plannen wat ik ga doen dus vandaar dat ik deze vragen stel het gaat nog even duren eer dat ik aan alles kan geraken

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/image001.gif

Verwijderd

Die uitsparing die jij du bedoeld is die aan de zijkant? Das goed namelijk :D Ik dacht dat je een vierkantje in het midden bedoelde.. Daar kan ie niet tegen namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik bedoelde het vierkantje in het midden
ik had het ergens gezien ook bij een zelfgemaakte blok maar waarschijnlijk heb ik het nut daarvan verkeerd begrepen

Verwijderd

Er is dus eens iemand geweest die zn hele proc had ingesmeerd met AS2. Dus ook naast de core. Gewoon echt alles... Tja..gaatie stuk van he! 8)7

Er zijn pics van op het net...

Verwijderd

Topicstarter
wa is eignelijk de beste dikte van zo een gleuv ik geze nu uitfrezen met een frees van 10 is dit mischien de dik? zou ik een van 8 of 5 mogen gebruiken? ik ga ook in het midden bij de inlaat een stukje dieper laten frezen zodat het water daar dichter bij de processor omdat daar het warmste is. ik weet niet ofdat het nut heeft maar kan het allesinds proberen.

Verwijderd

Topicstarter
en een aqarium pomp met een debiet van 600l/uur zou dit goed zijn? mijn lief haar vader heeft een aquariumzaak dus daar zal ik makelijk aan stukken geraken. wat is ok de ideale dikte van de slangen?

Verwijderd

600l/h is goed. En een dunne bodem is niet aan te raden. Dikker is beter. Kan de warmte zich beter verspreiden. Voor slangen zou ik 10mm nemen.

Verwijderd

Kijk even op www.waterkoeling.nl daar is een heleboel info te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik denk dat ik bij deze genoeg weet ik ga nog veeel opzoeings werk doen en als mijn systeemtpje klaar is zal ik zeker iets laten weten

Verwijderd

Topicstarter
SPACER:
Een spacer is een plaatje materiaal (maakt niet uit wat, meestel koper) waar de CPU-die en anderen dingen uitgeponst zijn, het vult de ruimte rond de CPU op, zodat je een mooi effen vlak krijgt.

dit was het wat ik bedoelde

Verwijderd

Topicstarter
ik wou ipv van die spacer te begruien alles in mijn blok zetten

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dan begrijp je niet waar een spacer voor is.

Een spacer is niet bedoeld om beter te koelen (de hele cpu bedekken), maar om te voorkomen dat de core geplet wordt door het gewicht van de heatsink (= koelblok).

Normaal gesproken leunt de hele heatsink op het midden van de cpu, de core. Omdat hij alleen op het midden leunt, kan je de heatsink vrij makkelijk er SCHEEF op zetten. Hij leunt dan teveel op 1 hoek van de core.
Vooral bij AMD processors is de core nogal zwak. Als je er teveel gewicht op zet, dan brokkelt hij af. (en heb je dus geen stabiele/werkende cpu meer)

Een spacer is, als het goed is, precies even hoog als de core. Hierdoor wordt het gewicht van de koeler verdeeld over de hele vlakte van de cpu...waardoor je er 'm dus ook niet meer scheef op kunt zetten.

--------------

JIJ dacht waarschijnlijk dat het de koeling verbetert: dat doet het niet. Misschien een halve graad koeler, omdat koper beter warmte afvoert dan lucht...maar daar blijft het dan ook bij.

Zelf de spacer al inbouwen in het koelvlak van het waterblok is ZEER riskant! (ik heb het nog nooit iemand zien doen)
Als je te diep gaat met de uitsparing in het vlak, raakt de koeling de core niet en brand je cpu binnen een paar minuten kapot.

Daarnaast zou je OOK nog uitsparingen moeten maken voor alle bruggen die op het cpu vlak zitten (die kleine glimmende streepjes). Zou je dat niet doen, dan maken ze allemaal tegelijk kortsluiting met elkaar via het koelblok...dag computer!

Ik zou dus gewoon een vlak koelblok maken...en de spacer los kopen. (waar alle uitsparingen al inzitten)

Hoop dat je het zo wat beter snapt! :)

edit - ik heb er dus echt zo'n stront hekel aan als je een hele lap tekst uit typt...en die gast vervolgens niet meer terugkomt :(
Pagina: 1