Internet, 2 x XP niet 1 x win98 wel!!!!

Pagina: 1
Acties:

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Dit is zo bizar dat ik helemaal aan het flippen ben. Ik heb hier chello, ik heb al 2 dagen geen internet, wel een ip nummer enzo, dit krijg ik op mijn eigen pc met windowsXP en op de pc van mijn vriendin die ook windowsXP heeft. Nou hang ik een andere pc er aan met windows98 en die doet het onmiddelijk. Grappig detail de windowsXP machines wilden op dezelfde dag niet meer het internet op, alsof het om de datum/tijdstip gaat. Heeft iemand een idee hoe dit kan???? Ik zit nu dus gewoon op win98 te internetten, geen probleem, en nou hang ik de ene of de andere pc er aan met windowsXP en hoppa, ik kan niks meer. 8)7

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Bij mijn weten is het niet mogelijk om "zomaar" over te schakelen op een andere pc.
Dit komt namelijk omdat je dan weer een andere netwerkkaart krijgt met een ander macadres heb.

Maar je zegt wel dat je een ip krijgt, dit zou op zoeen moment ook niet moeten gebeuren.

Weet je zeker dat je een chello ip krijgt ?
Geen 169.* adres ?

Verwijderd

Of is netwerkkaart die in de win98 bak zit die van chello?
Heeft het internet altijd gewerkt op de xp comp?

• shotputty

shotputty

I'll be back

Topicstarter
internet heeft altijd gewerkt en op die andere xp ook. Zo van het ene op het andere moment doen ze het allebei niet meer.... Het slaat echt nergens op. Omdat het met 2 tegelijk gebeurde was ik er van overtuigd dat het aan chello lag maar nu ik gewoon op m'n win98 zit te internetten begrijp ik er helemaal niks meer van.

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
shotputty schreef op 20 september 2002 @ 23:09:
internet heeft altijd gewerkt en op die andere xp ook. Zo van het ene op het andere moment doen ze het allebei niet meer.... Het slaat echt nergens op. Omdat het met 2 tegelijk gebeurde was ik er van overtuigd dat het aan chello lag maar nu ik gewoon op m'n win98 zit te internetten begrijp ik er helemaal niks meer van.
Verwissel de netwerkkaart in die 98 machine eens met die van 1 xp machine.

Misschien dat (c)hell(o) het macaddress van die nic in de DHCP heeft opgeslagen.

Wat ook nog wel s wil helpen is vanaf de cmdline (in XP)

ipconfig /release <enter>
ipconfig /renew <enter>

PS:
Ik herinner me nu ook dat chello een brakke dns hanteert:

Probeer eens:
ping 212.83.64.201 vanaf de cmdline ?

suc6

Like this yall...

Verwijderd

lees mijn topic maar eens ik heb ongeveer hetzelfde al wil het bij mij ook niet met w2k.
Chello modem na 6 uur van stroom werkt internet nog niet

• shotputty

shotputty

I&#039;ll be back

Topicstarter
Grappig die topic. Ik heb op mijn win98 machine 62.163.***.***. Op de winXP machine heb ik sindsdien al 3 verschillende netwerkkaarten geprobeerd, ik heb nu ook een 62.163.***.*** ip op die machine, daar ligt het blijkbaar niet aan....

(dit is ook logisch denk ik aangezien mijn gateway 62.163.71.1 is) Heeft iemand hier in Rotterdam een andere gateway die ik even zou kunnen proberen?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
--> NT :)

• shotputty

shotputty

I&#039;ll be back

Topicstarter
Gisteren heb ik dan maar een linux router er tussen gehangen. _/-\o_ Die xp computers kunnen nu dus gewoon internetten met een 192.168.0.x nummer. Er is dus niks mis met de netwerkkaarten. Ik heb overigens 1 uur gehad afgelopen week dat ze weer wel konden internetten. Ik begrijp er niets van maar goed, nu kom er tenminste aan toe om linux een beetje te doorgronden.... 8)7

Verwijderd

Wat je kan doen is: Chello aansluiten op een router (vigor 2200e), je WINXP bak, en al je overige machine's ipadres laten verkrijgen, en binnen 5 minuten heb je heel je netwerk draaien!

• shotputty

shotputty

I&#039;ll be back

Topicstarter
Ja dat zou leuk zijn zo'n standaard router, maar m'n linux routertje werkt ook goed dus mijn hele netwerkje kan al op internet. :) Ik had in dat andere topic gelezen dat het hele probleem waarschijnlijk in de ARP entry's zit, whatever that may be....

• shotputty

shotputty

I&#039;ll be back

Topicstarter
Ik heb 'm weer even aan de modem gehangen, mijn winxp machine. Ik kan heel even internetten en dan kapt ie weer. Als ik dan 'repair connection' doe dan zegt ie:
Failed to flush the arp cache. Failed to renew the ip address.

Ik moet dus echt chello bellen om te vragen of ze de arp cache willen flushen?? Kan iemand uitleggen wat dat inhoudt?

Pagina: 1