Wireless Networking: Om de 30 secs een hoge ping.

Pagina: 1
Acties:

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb hier een Netgear MR314 wireless router en een Netgear MA101 Wireless USB adapter op een computer.

Als ik ping naar een server op het internet, dan heb ik continue een goede ping, BEHALVE een keer in de 30 a 40 seconden wanneer de ping 2000+ ms bedraagt. Met online games (zoals Everquest) resulteerd dat in een vertraging op het moment dat dit gebeurd.

Dit gebeurd NIET op een andere PC die met een UTP kabel op dezelfde router is aangesloten, dus ik leg de oorzaak in de wireless verbinding. Een ping naar de andere PC resulteerd in hetzelfde dus dat bevestigd dat het de wireless verbinding is. Ik maak gebruik van de nieuwste drivers die via Netgear verkrijgbaar zijn. Tevens heb ik geprobeerd om de wireless kaart te voorzien van een ander kanaal, met en zonder WEP, etc etc... allerlei verschillende mogelijkheden.

Wat kan hier het probleem zijn? Zou het de USB poort kunnen zijn?

Ik heb Windows XP Professional English met Service Pack 1 geinstalleerd.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
usb zou het goed kunnen zijn. kijk eens op de site van je chipset en moederboard fabrikant voor eventuele update's

als dat niet werkt installeer eens een netwerk analyser op de pc die alleen via wireless verbinding maakt en kijk eens of er extra veel netwerk verkeer over de lijn gaat als je ping instort.

I wish I had a cool signature like everybody else

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 09:06
waarschijnlijk is er een programma dat gebrui maakt van de verbinding die op dat moment wat meer capaciteit nodig heeft. kijk eens met een entwerk monitor wat er overheen gaat (zet alles uit en kijk wie/wat de boosdoener is).