Toon posts:

[XP Prof NL] HP Scanjet 5300C probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een probleempje met mn scanner sinds geupgrade heb naar windows xp. (schone installatie) Toen ik windows 2000 draaide waren er geen problemen.. Ik heb driver/software versie 3.04 gedownload. Volgens de site is dit de laatste.

Ik zal even proberen uit te leggen wat het probleem is: Als ik op de knop druk om te gaan scannen zegt ie "bezig met verwarmen van scanner" (zoiets). Dan gebeurd er niks en zegt ie na een tijdje dat er niks onder de scanner ligt. Dat terwijl hij helemaal nog niet gescand heeft... :? Als ik hem dan nog een keer laat scannen werkt ie wel. Het is een klein probleem, maar onder windows 2000 deed ie het in één keer. Het liefst zou ik dat onder windows xp ook willen :)
Ik heb al wat geprobeerd wat stond op de site van hp: bij de eigenschappen van de usb hub heb ik het energiebeheer uitgeschakeld. Ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen. (ik heb de search al gebruikt, maar daar heb ik niks kunnen vinden)

Verwijderd

Topicstarter
is er echt niemand hier die mij kan helpen?! pleazzz :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu uitgevonden dat als ik de software van windows xp zelf gebruik dat ie het wel in één keer goed doet. Maar met de precision scan van HP doet ie het niet in één keer, heel raar :? Maar er is dus niemand hier die mij kan helpen?! er zullen hier toch wel meer mensen met een Scanjet 5300C zijn....

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
heb geen probs met 5300 scanner hiero, gewoon de originele software gebruikt die erbij zat.

heb je de nieuwste software al gedownload dan??

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik gebruik versie 3.04. (volgens mij is dat de meest recente..) Onder windows 2000 had ik helemaal geen problemen, daarom vermoed ik dat het aan windows xp ligt...Welke driver gebruik jij? (die van microsoft of die van hp?)

[edit] op zich werkt ie wel, maar pas bij de tweede keer dan ik op scannen druk, begint ie daadwerkelijk te scannen... [edit]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Even tussendoor: wil je niet je topic zo snel omhoog schoppen. Wacht daar voortaan 24 mee ajb..

Ontopic: oudere softweare proberen kan je ook doen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 21 september 2002 @ 18:50:
Even tussendoor: wil je niet je topic zo snel omhoog schoppen. Wacht daar voortaan 24 mee ajb..

Ontopic: oudere softweare proberen kan je ook doen :P
Sorry, ik zal er de volgende keer op letten. (niet bij nagedacht) Ik geloof dat ik het probleem heb opgelost :P Ik ben de scanner maar een keer volgens 'het boekje' 8) gaan installeren. En met succes! Normaal ben ik een beetje te eigenwijs en wil ik er niet aan geloven om in instructie boekjes te kijken :*), maar deze keer heeft het me wel geholpen 8)7

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 11:41

Strikie

Athletics

Hp heeft veel problemen met de software die werkt onder XP, zelf ken ik problemen met de scanjet 3300c 4300c , precies hetzelfde probleem lamp blijft verwarmen.
Soms scant ie weer wel goed en dan weer niet,ook na installatie van nieuwe drivers werkt ie weer even lekker en dan beginnen de problemen weer.
Heb dit zelf nooit probleemloos werkende gehad.
Nu heb ik zelf een scanjet 3400c en die heeft er weer geen problemen mee ,
je kan eens proberen om hp te bellen misschien hebben ze nu wel een oplossing.
Maar ik meen als je de scanner al meer al 3 maanden heb dat ze willen dat je betaalt voor telefonisch support.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk nu dat mn probleem toch nog niet helemaal opgelost is. Het is verminderd, maar nog niet helemaal weg. Ik geloof dat ik er gewoon maar mee moet leren leven dat mn scanner onder windows xp gewoon minder goed werkt...

Dit was de reactie die ik van HP kreeg:

Geachte heer/mevrouw,

Dank u wel voor het gebruik van de Nieuwe HP Klantenondersteuning.

Wij maken uit Uw e-mail op dat Uw scanner niet optimaal functioneert sinds U van Windows 2000 naar Windows XP bent overgestapt.
Dit duidt erop dat er geen issue is met de scanner zelf maar dat er iets aan de configuratie of instellingen dient te worden aangepast, of dat de software niet geheel of niet correct is geïnstalleerd.
Daarnaast kan het ermee te maken hebben dat U Service Pack 1 heeft geïnstalleerd, en dat er daarna conflicten zijn ontstaan.
Aangezien U schrijft dat de scanner met de WIA software van Windows wél goed functioneert, adviseren wij de totale scanning software te verwijderen, de pc te herstarten en vervolgens de scanner 'plug&play' aan te sluiten.
Als de pc is herstart en de scanner door de WIA software wordt herkent, dient U de scanning software te installeren.

Herstart de pc en test de scanning software.
Doe dit in eerste instantie via de software i.p.v. de knop, om de functionaliteit te testen.

Wij hopen U voldoende te hebben geïnformeerd.

Met Vriendelijke Groeten,

Het nieuwe HP Email Team.
Pagina: 1