Cistron (ISP) en Vigor 2200e router en Alcatel modem vraag.

Pagina: 1
Acties:

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag de vigor 2200e router gekocht. Ik heb een (getweakte) Alcatel Speed Touch modem en ik heb (binnenkort) een Maxx-verbinding bij Cistron.
Ik heb een paar vragen hierover.
  • Ik krijg alleen de instellingen van de router te zien als ik 192.168.1.1 in mijn brower invoer. Maar als ik de instellingen van modem wil zien krijg ik niets in mijn browser nadat ik 10.0.0.138 heb ingevoerd. Hoe zorg ik ervoor dat ze allebei werken in mijn browser?
  • Hoe moet ik de Alcatel modem instellen voor Cistron zodat deze met de router werkt?
Ik heb al gezocht in dit forum, maar helaas niets gevonden.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het handigste is om op de volgende manier te werk te gaan.

• Je zorgt ervoor dat je alcatel modem perfect werkt met Cistron en dat je lekker kan internetten, gewoon instellen zoals op de Cistron pagina beschreven staat. (je legt hier gewoon je router aan de kant en doet er niks mee)

• Dan is het een kwestie van de modem op de router aansluiten en de instructies volgen zoals die bij de router geleverd worden.

Je moet dus niet zorgen om het alles tegelijk in te stellen, want dat werkt zeer onhandig.
Eerst zorgen dat het 1e ding werkt en dan pas het 2e eraan toevoegen.

Verwijderd

Airwolf heeft gelijk. Draytek heeft op de website al; een kant en klaare cistron instelling staan. Gewoon die overnemen.

offtopic:
En welkom tot de l33tste provider van nederland

• Xandrios
  • Laatst online: 20:56
Ik zou op de Alcatel gewoon ALLES forwarden naar de Router, en dan gewoon de router gebruiken verder :)

Het modem hoef je dan in princiepe niet meer bij :)

--> NT overigens :)

• dbzdragon
  • Niet online
Thanks voor de reply's. Ik denk dat het nu wel gaat lukken.

[To Cutebritney]Hoe doe je dat forwarden van de modem naar de router dan?

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
dbzdragon schreef op 20 September 2002 @ 22:30:
[To Cutebritney]Hoe doe je dat forwarden van de modem naar de router dan?
Je vind het vast niet erg als ik antwoord geef he. ;)

Op http://www.bruring.com/nuke kan je alles vinden over portforwarding van het alcatel modem.

Je heb dan wel het probleem dat je met nat over nat gaat werken en dit kan met sommige dingen problemen opleveren, zoals msn filetransfers etc.

Dat kan je allemaal oplossen door de sip-spoof tweak te gebruiken voor de alcatel modem, maar aangezien je vraag stelling hoe je porten moet forwarden op het alcatel modem denk ik dat dit misschien op dit moment nog te hoog gegrepen is.

Ik zou eerst proberen met de default server mogelijkheid internet netjes aan het werk te krijgen en mocht je dan zin hebben en tijd om aan de sip-spoof te beginnen dan pas eraan beginnen.

[rml][ ADSL/Alcatel] SIP Spoof, gebruikt de tweaker het?[/rml]
Hier kan je alles over de sip-spoof vinden.

• dbzdragon
  • Niet online
[Airwolf] schreef op 20 september 2002 @ 23:05:
[...]

Je vind het vast niet erg als ik antwoord geef he. ;)

Op http://www.bruring.com/nuke kan je alles vinden over portforwarding van het alcatel modem.

Je heb dan wel het probleem dat je met nat over nat gaat werken en dit kan met sommige dingen problemen opleveren, zoals msn filetransfers etc.

Dat kan je allemaal oplossen door de sip-spoof tweak te gebruiken voor de alcatel modem, maar aangezien je vraag stelling hoe je porten moet forwarden op het alcatel modem denk ik dat dit misschien op dit moment nog te hoog gegrepen is.
Nee tuurlijk maakt dat niet uit. :*)
Ik kan mijn modem toch ook downgraden nu ik een externe router heb?
Dat sip-spoofing (heb even gekeken naar de site) is alleen getest op de Mxstream verbinding. Ik weet niet zeker of dat ook voor Cistron zal werken.
Kan iemand even bevestigen dat het los staat van een isp?
Pagina: 1