Toon posts:

ADSL USB modem voor ISDN EN PSTN

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Op dit moment ben ik in het bezit van een ISDN aansluiting en op zoek naar een goedkope ADSL modem voor ISDN (lees USB) om te kunnen internetten bij een ISP. Tot op heden alleen maar ADSL modem/routers tegengekomen in prijs >EUR 200. ADSL USB en ISDN kon bij mijn weten niet door ISP's geleverd worden.

Nu beweert planet http://www.planet.nl/adsl een ADSL USB modem te kunnen leveren die zowel geschikt is voor ISDN als PSTN. Nu abbo, dan krijg je 'm tot november gratis :9~ (daarna EUR 99). De eerste reply van de planet helpdesk rept over een "nieuwe modem". Ik ben erg benieuwd en heb gevraagd naar merk en type (still waiting..)

Wie wee welk ADSL USB modem dit voor elkaar krijgt? URL please

Thanx
PS 6 pagina's forum doorzocht en geen antwoord hierop gevonden

Verwijderd

waarom usb :?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 19:38

Tux

Zou absoluut geen USB modem nemen, die dingen zijn vervelend :(

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Hoho rustig. :) Even relativeren.

USB hoeft niet vervelend te zijn. Je merkt vanzelf of het wel of niet werkt. Je kan denk ik wel het beste ethernet nemen. Dat is betrouwbaarder als USB aangezien dat soms nog wel eens KAN uitvallen. Planet zal (neem ik aan) deze modem wel getest hebben. Maar als je ergens goedkoop een isdn ethernet modem kan krijgen zou ik toch die nemen.

Je moet het natuurlijk zelf weten. :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb net even planet gebeld, omdat ik zelf eigenlijk ook wel nieuwsgierig was naar het soort modem. (Dat is dan 0,50€ voor het antwoord :P)

Maar goed, volgens die jongen is het gewoon de alcatel speedtouch.
Maar deze had zelf echter weinig verstand van die modems dus ik vind het een beetje vreemd want volgens de Alcatel site ondersteunt deze alleen PSTN.

Dus, hiermee demonstreer ik maar eens hoe slecht de planet helpdesk eigenlijk wel niet is...

Mijn advies:
Ga naar xs4all, die bieden goede ondersteuning.

Betaald wel wat meer entree kosten (ze hebben nu ook een tijdelijke actie), maar je krijgt er wel veel meer voor terug.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank Airwolf _/-\o_ en deel zijn mening omtrent professionaliteit.

Nadere "studie" op de sites, leert dat planet aansluitkosten rekent en xs4all niet. Dus planet slechts EUR 20 goedkoper.

Gezien de kwaliteit van de planet helpdesken (mail en phone)...laat maar. Ik doe Xs4all en ga waarschijnlijk weer een pijnlijk PSTN->ISDN migratie traject in (ja, nummerbehoud in theorie, maar in de praktijk?).

GOT houdt het mail antwoord van planet tegoed (als die komt).

Ik reken op ADSL USB en PSTN

• Attilla
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 22:51:
Ik dank Airwolf _/-\o_ en deel zijn mening omtrent professionaliteit.
Geen dank. :)

Maar ik blijf toch benieuwd welk modem ze nou geven.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:57
Er is toch zowel een ISDN als een PSTN modem, waarschijnlijk sturen ze dan gewoon de goeie op.

• Attilla
Pc123 schreef op 20 september 2002 @ 22:57:
Er is toch zowel een ISDN als een PSTN modem, waarschijnlijk sturen ze dan gewoon de goeie op.
Op de alcatel site staat maar 1 modem vermeld als "Alcatel Speedtouch Usb".

Dat is deze:
http://www.alcatel.com/pr...t%2FSpeed_Touch_USB.jhtml
Key Features

Supports Windows 98, 98 SE, 2000, ME and XP; Mac OS 8.6 & 9.0; Linux (click on link below for driver information).

Connects to USB-port on desktop or notebook.
USB port-powered (no need for a power adapter).
WAN interfaces: ADSL line RJ11.
POTS interface: RJ11 through optional splitter.
"Always on" (bridged) and dial-up (PPP) modes.
Complies to ADSL standards (ANSI T1.413 Issue2, G.dmt, G.lite, G.handshake).
Connection speed: up to 8 Mbps downstream, 800 Kbps upstream.
En POTS = analoog, daarom vind ik het zo vreemd.

WOEI WOEI WOEI mijn 5000'ste post @ got, ik ben nu officieel got abraham :+

[ Voor 0% gewijzigd door Xandrios op 20-09-2002 23:42 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 22:51:

Gezien de kwaliteit van de planet helpdesken (mail en phone)...laat maar. Ik doe Xs4all en ga waarschijnlijk weer een pijnlijk PSTN->ISDN migratie traject in (ja, nummerbehoud in theorie, maar in de praktijk?).

Mag ik je een tip geven? Doe EERST die migratie. Wacht je eerste 'analoge' telefoonrekening af en bestal DAN pas adsl... je kan namelijk niet migreren als je adsl signaal op de lijn hebt zitten en moet dat dan weer opzeggen en na twee maanden (1e analoge rekening) weer aanvragen...

Dat suckt en dat is niet anders... Ga iig niet die migratie doen als je adsl hebt!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

[b][message=15245248,noline][Airwolf] schreef op 20 september 2002 @

En POTS = analoog, daarom vind ik het zo vreemd.
Voor je nt1 komt een gewoon telefoonlijntje uit de splitter regelrecht naar je usb modem. Analoog kabeltje, maar de lijn is wel isdn.

• Attilla
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 02:13:
[...]

Voor je nt1 komt een gewoon telefoonlijntje uit de splitter regelrecht naar je usb modem. Analoog kabeltje, maar de lijn is wel isdn.
Het is gewoon een digitale lijn, dus daarop zal nooit een pots modem op werken.
De lijn is digitaal vanuit de centrale al.

Dus hoe je het aansluit maakt daar geen verschil

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 02:13:
[...]

Wat is een analoog kabeltje? En de vraag die daar automatisch op volgt: Wat is dan een digitaal kabeltje? :P.\

Bij isdn heb je gewoon overal digitaal signaal op de (analoge :P) kabels staan hoor :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• marenk_vos
  • Laatst online: 23-07 13:21
Ik heb een email gestuurd naar planet internet, ik kreeg het volgende antwoord:

Dat is het Thomson (alcatel) Speedtouch 330 USB modem voor
PTSN. Voor ISDN is dat het Thomson (alcatel) Speedtouch USB
ISDN modem.

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank marenk_vos. Marenk_vos heeft kennelijk vrienden binnen planet ;). Ik wacht nog steeds op antwoord....

Had zelf ook al gekeken:
http://www.speedtouchdsl.com/produsb.htm

• marenk_vos
  • Laatst online: 23-07 13:21
Nee, ik heb geen vrienden binnen planet, ik heb donderdag een e-mail verstuurd en vrijdag (1 dag later) kreeg ik antwoord terug van:

adsldesk@planet.nl

Maar waarom neem je geen tiscali die heeft nu 3 maanden gratis bij een jaarabonnment en 6 maanden bij een 2 jaar abonnment.

Ik heb tiscali daarnet ook gemaild met de vraag welk merk/type modem zij leveren bij een nieuw abbo,,, Usb kost daar 174 euro en ethernet 283 euro

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

marenk_vos schreef op 28 september 2002 @ 11:39:
Ik heb tiscali daarnet ook gemaild met de vraag welk merk/type modem zij leveren bij een nieuw abbo,,, Usb kost daar 174 euro en ethernet 283 euro
Ik beantwoord je vraag hier wel, heb geen zin om op de mailbox van m'n werk in te loggen ;)

Maar op dit moment zijn het bij ADSL via KPN nog de "standaard" modems, de alcatel speedtouch home en speedtouch USB. Voor ISDN is er nog geen USB te krijgen.. Als het goed is gaan we binnenkort datzelfde modem leveren.
Het ethernetmodem-pakket is trouwens 238 euro, niet 283 ;)

Bij BabyXL leveren we als USB modem de Allied Data Copperjet 800, en als ethernet/USB modem de Copperjet 810.
BabyXL is op dit moment ook nog niet leverbaar bij ISDN, dan zal er dus ADSL van KPN geleverd worden :)

• bl00dy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 23:17
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 20:33:
Tweakers,

Op dit moment ben ik in het bezit van een ISDN aansluiting en op zoek naar een goedkope ADSL modem voor ISDN (lees USB) om te kunnen internetten bij een ISP. Tot op heden alleen maar ADSL modem/routers tegengekomen in prijs >EUR 200. ADSL USB en ISDN kon bij mijn weten niet door ISP's geleverd worden.

Nu beweert planet http://www.planet.nl/adsl een ADSL USB modem te kunnen leveren die zowel geschikt is voor ISDN als PSTN. Nu abbo, dan krijg je 'm tot november gratis :9~ (daarna EUR 99). De eerste reply van de planet helpdesk rept over een "nieuwe modem". Ik ben erg benieuwd en heb gevraagd naar merk en type (still waiting..)

Wie wee welk ADSL USB modem dit voor elkaar krijgt? URL please

Thanx
PS 6 pagina's forum doorzocht en geen antwoord hierop gevonden
Dit is een nieuw USB ADSL modem van Alcatel (overgenomen door Thomson, althans de productie), deze is voor alle lijntypen geschikt.
Kijk voor info op www.knnadsl.nl, daar zou het moeten staan.

The only true wisdom is in knowing you know nothing - Socrates

Verwijderd

USB = Unified Super Brol
Als je probs wil, neem dan USB, zelfs een muis werkt er niet fatsoenlijk op soms
Pagina: 1