Siemens m35i repareren of nieuwe Nokia 6510/5210?

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:30
Ej :)

Mijn m35i begint de laatste tijd toch wel erg rot te worden, hij zegt steeds dat de batterij leeg is..
En zó vaak dat hij dat ook doet bij het aannemen van een gesprek enzo; één dag standby en 1 minuut bellen trekt 'ie zeker niet..
Ontladen en opladen werkt niet, ik kan doen wat ik wil, hij blijft zeggen dat de accu steeds leeg is (als ik 'm dan opnieuw aanzet is de accu weer vol btw, volgens de telefoon)..

Nu sta ik dus voor de keuze:
A. De Siemens repareren (ben ik 'm dan lang kwijt? kost het veel geld (geen garantie meer)?)
B. Een nieuwe telefoon; dan sta ik voor de keuze van Nokia 6510 of Nokia 5210 (of iemand nog andere suggesties? Liefst Nokia)?

Ik heb gehoord dat Siemens zelf ook zegt "Repareren is duurder dan vervangen"; is hier iets van waar?

Alvast bedankt voor de reacties!!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Tja, je zou eens kunnen kijken op 2e hands sites wat er gevraagt wordt voor een m35.
Ik denk dat dat niet echt veel meer is aangezien er zoveel van op de markt zijn (postbank actie) en omdat het een ouder toestel is.

Maar laten we zeggen, het kost 40 euro een 2 hands toestel.

Ik kijk op salesplaza en dan kost het al 18euro voor een nieuwe accu (laten we stellen dat dat het probleem is).
Op dat moment moet je ook nog verzend kosten betalen +/- 5euro (met verzekering) en dan komt er ook nog arbeidsloon bij, want ik denk dat er geen garantie meer op zit.

Dan zit je dus echt wel over de 40 euro heen.
Dus vind ik het persoonlijk het niet waard om hem te (laten) repareren.

Dan komt je dus bij de keuze uit van je nieuwe telefoon.
Ik denk dat je het beste informatie op got en internet kan vergaren en dan je keuze op die gegevens baseren. Het is namelijk zo dat niemand jou kan vertellen wat de beste telefoon is.

En je wilde nog een suggestie... Kijk eens naar de 6610, als het goed is komt deze over een week uit in nederland. (maar die is geen objectieve suggestie, omdat ik zelf helemaal weg ben van deze telefoon)

[ Voor 0% gewijzigd door Attilla op 20-09-2002 20:38 . Reden: Zinsopbouw :) ]

Verwijderd

ik denk dat je baterij stuk is je kan gemakelijk aan een nieuwe kopen immitatie voor weinig geld

mijn siemens m35i leeft nog steeds na 2 jaar op de orginele accu niet kapot te krijgen die telefoon :P

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:30
Bedankt voor de reacties!
Het repareren vond ik het ook niet echt waard en wil ik ei'k wel iets nieuws :X

De 6610 is los denk ik veeeeeel duurder bij de lancering dan een 6510 los, dus dat is geen optie (vind m wel mooi btw)..