Asus A7V333: CPU Failure, Voeding Probleem?

Pagina: 1
Acties:

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Gisteren heb ik een Asus A7V 333 (+Raid & USB2.0) gekocht, met 512 MB TwinMOS DDR 2700 Geheugen. Volgens de verkopers brengt dit geheugen geen problemen in combinatie met dit moederbord.

Moederbord ingebouwd, (dit moederbord geeft via spraak door pc-speaker aan als er een foutmelding is). Krijg de foutmelding "CPU Failure". (monitor is op een zwart scherm, krijg geen beeld)

Andere CPU gekocht, deed hetzelfde. Ander koelblok had ook geen resultaat.
Alle kaarten / geheugen / hdd's / enz. afgekoppeld, geen oplossing. Als alleen de voeding is aangesloten met de CPU en het koelblok, (zonder geheugen en zonder videokaart) krijg ik nog steeds de foutmelding "CPU Failure".

Terug gegaan naar winkel (Computerland) met moederbord en CPU. Daar laten testen (niet zelf gezien dat het goed getest was), ze zeiden dat de CPU en het moederbord prima werkte. Ik heb helaas niet gevraagd hoeveel watt de voeding was die ze op de testtafel gebruikten :(

Het enige wat ik nu dus nog kan verzinnen is dat mijn voeding te weinig kan leveren. Maar; in het Asus boekje staat dat dit moederbord minimaal aangeraden 230 Watt nodig heeft, terwijl ik 300 heb. Kan dit te weinig zijn? Of weet iemand misschien iets anders waar het aan kan liggen... Ik ben alle jumper settings al 3x langsgelopen en die staan goed.

PC Specs:
300 Watt AOpen Low-Noise (Temperatuur Geregeld)
1x 40 GB Maxtor 5400
2x 80 GB Maxtor 7200
1x Lite-On 12x Brander
ATX Big-Tower (met zeer goede airflow)

Dividend for Starters

Verwijderd

300 Watt is meer en meer en meer dan genoeg, ik zou de oorzaak toch ergens anders leggen.
Overigens moet je die lui van Computerland ook niet helemaal vertrouwen, zeiden dat er een virus op m'n schijf stond(knap om dat te zeggen als m'n andere schijf, die de 2e schijf vormde in een RAID-0 config, nog thuis lag) |:( |:( |:(

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:38

DatraxZ

TrueCrypts Everything

laat ik nu net hetzelfde probleem hebben , kheb me bak vandaag ineengestoken , en steeds maar cpu test failure
als je iets weet , gelieve me het te laten weten!
thx

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:16

Dark

who tweaked the light?

de ene 300w is de andere niet, ik had een a-open case met 300w voeding die 150w op 3,3+5v gaf, als je dan bij enermax gaat kijken is een voeding met die spec een 265watter...

Afijn met die a-open had ik dus random reboots, nu heb ik er een enermax 465 in, en hoewel ik die niet aanraad vanwege de prijs, werkt het wel...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Gisteren heb ik een Asus A7V 333 (+Raid & USB2.0) gekocht, met 512 MB TwinMOS DDR 2700 Geheugen. Volgens de verkopers brengt dit geheugen geen problemen in combinatie met dit moederbord.

klopt, heb ik hier ook , en werkt goed :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

chucky666 schreef op 21 september 2002 @ 19:15:

klopt, heb ik hier ook , en werkt goed :)
[Mierneukerij]
Quoten is wellicht iets handiger :)
[/Mierneukerij]

• Vincent_Valentine
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 13:23
Ik heb hetzelfde probleem gehad en bij mij bleek het uiteindelijk de enorm stomme fout te zijn dat ik was vergeten een afstandsbusje van de kast te halen zodat deze contact maakte met het mobo in de buurt van de AGP poort.. |:( stom stom stom
na verwijdering bleek de gef1 gefried te zijn, het mobo heeft het gelukkig overleefd.

Verwijderd

Heb je al een andere voeding er bij gepakt om te testen?

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Aopen voedingen zijn over het algemeen wel goede voedingen hoor. Sluit alles eens aan zonder het in de kast in te bouwen, zoals ze dat bij computerland ook doen. Dan weet je zeker dat er idd geen kortsluiting is. Staat ook de multiplier goed ingesteld? Of gaat dat op dat bord automatisch? Met alleen de cpu+fan, geheugen en videokaart zou hij beeld moeten geven. Leg het geheel dan voorzichtig op bv de doos van het moederbord. Om het geheel aan te krijgen moet je wel de schakelaar van de kast gebruiken, of de pennetjes zelf even contact laten maken met een paperclip oid. Misschien kun je de kast met voeding er naast laten liggen zodat je alles wel aan kan sluiten zonder je voeding uit de kast te moeten schroeven.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 20:47
Dit komt van Asus site:

1. Please use Jumper mode instead of JumperFree mode.
2. Use the Aflash utility to flash the bios to version 1007.
3. After flash the bios to 1007 can set the Jumper back to JumperFree mode.

Mocht je dit kunnen uitvoeren probeer dat dan. Bios versies zijn onderhand al wel iets nieuwer..

• Du0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04-2022

Du0

ik HAD een asus a7v333. echt zo'n k*t mobo is dat mang. heb in begin steeds veel te hoog temp ( 69 idle 75 stressed ) later 2 extra fans gehaald alsnog 62 idle 69 stressed. Opeens cpu error een dag later. cpu verwisseld ineens weer system failed memory test. mem veranderd lukt alsnog niet. meteen nieuwe mobo. deed perfect met die spullen die erop zat.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
denk ook niet dat je voeding het probleem is denk eerder aan het mobo

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Dank u voor de reacties en sorry voor de wat late reactie!

Het lag inderdaad aan het moederbord en niet aan de voeding. Nu heb ik het mobo omgeruild voor een MSI KT3 Ultra2 met Raid. Werkt perfect! :)

Dividend for Starters

Pagina: 1