java+gentoo+mozilla werkt niet >_<

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30
ik ben behoorlijk tevreden over gentoo, maar ik vind het wel lichtelijk frustrerend dat ik telkens op java applets stuit waar ik een plugin voor moet installeren. ik heb een paar keer geprobeerd dat via de auto installer te doen, maar dat hielp niet. op aanraden van iemand in #linux heb ik blackdown geemerged, hielp nog niet. op internet gevonden dat ik een symlink moet maken van de directory met blackdown naar de mozilla plugins-directory, maar ze zeiden er niet bij hoe de filenaam van de link moest luiden.... weet iemand dat? javaplugin_oji.so werd niet gepakt, jre131_02.so (origineel gerenamed) hielp ook niet. ligt het aan de naam van de link naar de .so-file, of zoek ik het verkeerd....?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

Je moet voordat java gaat werken een aantal variabelen defineren in een profile, weet zo snel ff niet pcies welke, al heeft blackdown daar (als ik het me goed herrinner) een include file voor.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2002 20:25 . Reden: typo ]

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 13:40

Niek

f.k.a. The_Surfer

(jarig!)
Die iemand in #linux was ik denk ik :) Op een of andere manier zijn de env-script die bij blackdown worden geleverd niet in orde. Ik heb ze zelf zo aangepast (/etc/env.d/20blackdown-jdk-1.3.1):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
VERSION="Blackdown JDK 1.3.1"
JAVA_HOME=/opt/blackdown-jdk-1.3.1
CLASSPATH=/opt/blackdown-jdk-1.3.1/jre/lib/rt.jar
JDK_HOME=/opt/blackdown-jdk-1.3.1
JAVAC=${JAVA_HOME}/bin/javac
ADDPATH="${JAVA_HOME}/bin:${JAVA_HOME}/jre/bin"
ADDLDPATH="/opt/blackdown-jdk-1.3.1/jre/lib/i386/:/opt/blackdown-jdk-1.3.1/jre/lib/i386/native_threads/"
MANPATH=/opt/blackdown-jdk-1.3.1/man
ENV_VARS="JAVA_HOME CLASSPATH JDK_HOME JAVAC ADDPATH ADDLDPATH MANPATH"
Dit werkt bij mij prima, hierna nog even env-update draaien en het moet werken.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 10:22

zwik

randomized

Dit kan kloppen.
Gebruik je toevallig Gentoo 1.4RC1 ? Of in ieder geval, draait je systeem op gcc 3.x?

Als dit het geval is klopt dit omdat dat voorgecompileerde plugins zijn (gcc 2.x). Wat je kan doen is het volgende document doornemen om java zelf te compileren met de LFS hints. Dit werkt volgens de mensen op het forum van Gentoo wel.
http://hints.se.linuxfrom...hints/javafromscratch.txt

Succes ermee!

edit:

Bij mij werkt de Blackdown java pakket wel zonder enige aanpassingen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog gcc 2.x gebruik.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heeft iemand al een werkende gcc 3.2 gecompileerde mozilla plus java ?
(dus: de zelfgemaakte versie) :?
Bij mij en bij vele anderen op de gentoo-forums crasht de javaplugin Mozilla, terwijl de java engine in principe goed werkt.

gcc 3.2 JDK gebouwd volgens deze hints

[edit] mooie timing...