Wat zijn je problemen bij OC'en en hoe pak je ze aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Het lijkt me leuk idee om hier een topic te openen zodat iedereen kan posten welke problemen ze hebben meegemaakt tijdens overklokken en hoe ze het kunnen fixen (gelukt of niet gelukt).
Het kan leerzame topic worden voor anderen.

(gebaseerd op andere topic waar je mislukkelingen kan posten uit subforum casemodden)

Ik begin maar mee alvast ;)

*overklokken *
Systeem met Abit VP6 overklokken. Pentium 3-700 Coppermine overklokken naar 933 MHz door bus 100 -> 133 te zetten. corespanning op 1,85 Volt. De rest blijft zelfde in bios.

Eerste problemen vroeger: Muis in PS/2 valt weg na hevig quake 3 game.
Geen oplossing gevonden.

Vandaag nieuwe poging, andere probleem: bij veel schijfactiviteit met 6 GB Quantum Bigfoot en 27 GB WD bevriest w2k pro ineens, hd led brandt constant.
Oplossing nog niet gevonden.

Wel een succes, cpu verkeer gaat prima op 100% met koe. Temperatuur ca. 43/39 graden met open kast en medium size Coolermaster koelblokken met 6 cm fans.

* waterkoeling *
Bij 1e waterkoeling project blijkt dat radiator te weinig koperwerk heeft om goed te kunnen koelen. Het is zelfbouw koperen radiator, klein genoeg voor in de kast, en om 9 cm fan erachter te kunnen zetten.

Nu mogen jullie interessante verhalen hier posten.

[ Voor 0% gewijzigd door MrDummy op 20-09-2002 20:24 . Reden: vergeten... ]

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Dat hij op 1,75 volt naar 1000 mhz wil, en daarna met hoeveel voltage of welke multiplier dan ook niet meer hoger (zelfs met 2,05 niet)

dus veel op insert moeten drukken voor defaults.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik heb een Duron 800 en die wil maar niet op een lageren Multiplier... Hij is al 20 x geunlocked maar hoger werkt wel [ ik kan tot de 13x volgens mij ] maar lager dan default [8x ] staat er niet... dus dat wordt geen 133 Mhz FSB draaien |:(

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik euhm, denk niet dat dit heeel nuttig is...
Het wordt een soort opsom topic van dingen die je in de search kunt vinden :)

Maargoed, het is een leuk id, daar niet van :P

PIII 450 @ 517, 1 extra casefan, AMD XP 1800+ van 62 graden eerst naar 42 gekregen door 172mm fan mod @ 7V en 8mm fan op koelblok... :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• justifire
  • Laatst online: 19:52

justifire

Shut up and squat !!

Waar gaat dit nou over??
Dit word volgens mijn zo'n topic van Lul maar raak :)
Ik zal jullie niet lastig vallen met mijn oc problemen en oplossingen,
Ik denk dat iedere overklokker wel die problemen heeft.
Al zou je nou doelgericht iets vragen dan zeg ik JA
Maar om hier nou ff 100 A4 tjes vol te kladden met problemen die ik heb gehad ??
Beetje zinloos.
Onthoud dat dit mijn mening is, misschien vinden anderen het wel interesant :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Men kan search doen, maar dan krijg je teveel voor je neus. Hier kun je wel kort houden wat je hebt gedaan. Maar ik wil wel graag leuke problemen hier ff lezen. Is makkelijker.

• Imhotep
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

als je met water koeling gaat beginnen moet je allereerst ff dat ding testen buiten je pc en niet al na een half uurtje in je pc bouwen, heb ik ook gehad. :)

wass toen de slangklemmen vergeten en daardoor is er een slang losgeschoten waardoor mijn hd is verzopen.
Nu heb ik daar geen problemen meer mee (dit is al mijn 3de opstelling die ik gebruik en nu bouw ik het rechtstreeks in de kast :) ) maar dit gebeurde bij mijn eerste waterkoeling.

Still King

Verwijderd

Niet aan de 1700Mhz kunnen komen met een 1600+. Vcore mod + polijsten Alpha8045 --> 1710Mhz stabiel. Nu waterkoeling --> 1733Mhz stabiel @ no sound

M'n andere major problem is m'n geheugen. Tja, kan ik weinig aan veranderen. Nieuwe kopen :D

Verwijderd

probleem:
fsb niet hoger krijgen dan 135. ja gaat wel op 137, maar als pc dan even heeft gedraaid en ik reboot dan gaat mn scherm in standby.
ik kan wel opstarten met een hogere fsb, zonder beeld, en dan hoor ik windows netjes opstarten.
ik heb al andere vidkaart erin gestopt, misschien dat het daaraan lag, maar dat hielp niet.
ik heb het al is eerder gevraagd, maar niemand schijnt er ook maar iets over te weten hier, komen met gezeur over geheugen zonder dat ze onderbouwen waarom.
ik zat te denken aan dat mn agp poort het niet trekt, is daar iets voor te vinden?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Je waterkoel setup draaien zonder dat je pc aanstaat :)
Voor een 12v pomp zoals ik heb, pak je een AT voeding.
Verder niet vullen als ie warm is, dan krijg je druk op je systeem :(
En zowiezo de eerste week eerst op lekkage controleren voordat je het aanzet.

Bij het OC'en met de FSB kan je het beste werken in stapjes van (ik dacht) 4 Mhz, maar met de huidige moederborden met een pci divider aan boord maakt het niet zo veel uit geloof ik, zolang je PCI frequentie maar niet over de 40 komt.

Als het niet wilt...NIET LOMP gaan doen, desnoods effe wat anders doen.

Verder moet je je Artic Silver niet te dik er op smeren, ik denk dat veel mensen snel teveel gebruiken.

Verwijderd

Dit word een opsomtopic dat nauwelijks iets toe zal voegen aan wat de Search je bied.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.