Het lijkt me leuk idee om hier een topic te openen zodat iedereen kan posten welke problemen ze hebben meegemaakt tijdens overklokken en hoe ze het kunnen fixen (gelukt of niet gelukt).
Het kan leerzame topic worden voor anderen.
(gebaseerd op andere topic waar je mislukkelingen kan posten uit subforum casemodden)
Ik begin maar mee alvast
*overklokken *
Systeem met Abit VP6 overklokken. Pentium 3-700 Coppermine overklokken naar 933 MHz door bus 100 -> 133 te zetten. corespanning op 1,85 Volt. De rest blijft zelfde in bios.
Eerste problemen vroeger: Muis in PS/2 valt weg na hevig quake 3 game.
Geen oplossing gevonden.
Vandaag nieuwe poging, andere probleem: bij veel schijfactiviteit met 6 GB Quantum Bigfoot en 27 GB WD bevriest w2k pro ineens, hd led brandt constant.
Oplossing nog niet gevonden.
Wel een succes, cpu verkeer gaat prima op 100% met koe. Temperatuur ca. 43/39 graden met open kast en medium size Coolermaster koelblokken met 6 cm fans.
* waterkoeling *
Bij 1e waterkoeling project blijkt dat radiator te weinig koperwerk heeft om goed te kunnen koelen. Het is zelfbouw koperen radiator, klein genoeg voor in de kast, en om 9 cm fan erachter te kunnen zetten.
Nu mogen jullie interessante verhalen hier posten.
Het kan leerzame topic worden voor anderen.
(gebaseerd op andere topic waar je mislukkelingen kan posten uit subforum casemodden)
Ik begin maar mee alvast
*overklokken *
Systeem met Abit VP6 overklokken. Pentium 3-700 Coppermine overklokken naar 933 MHz door bus 100 -> 133 te zetten. corespanning op 1,85 Volt. De rest blijft zelfde in bios.
Eerste problemen vroeger: Muis in PS/2 valt weg na hevig quake 3 game.
Geen oplossing gevonden.
Vandaag nieuwe poging, andere probleem: bij veel schijfactiviteit met 6 GB Quantum Bigfoot en 27 GB WD bevriest w2k pro ineens, hd led brandt constant.
Oplossing nog niet gevonden.
Wel een succes, cpu verkeer gaat prima op 100% met koe. Temperatuur ca. 43/39 graden met open kast en medium size Coolermaster koelblokken met 6 cm fans.
* waterkoeling *
Bij 1e waterkoeling project blijkt dat radiator te weinig koperwerk heeft om goed te kunnen koelen. Het is zelfbouw koperen radiator, klein genoeg voor in de kast, en om 9 cm fan erachter te kunnen zetten.
Nu mogen jullie interessante verhalen hier posten.
[ Voor 0% gewijzigd door MrDummy op 20-09-2002 20:24 . Reden: vergeten... ]