[dos] raid?

Pagina: 1
Acties:

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-05 10:00
Hoi,

ik vroeg me dus af. Ik ken iemand die heeft onder dos een programma draaien. Deze data van het programma is nogal belangrijk, dus deze moet bewaard blijven. Raid mirror lijkt me hiervoor een goede optie, maar kan je uberhaupt raid mirror draaien onder dos?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor zover ik weet merkt DOS zelf niets van een RAID array(ziet het gewoon als 1 schijft) :)

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar dat wil nog niets zeggen. Het lijkt mij niet echt lekker werken. Wat misschien slimmer is, is regelmatig een backup draaien, bv. eens per uur.

Misschien dat iemand wel weet of het werkt... Ik in ieder geval niet

Verwijderd

Als je een hw raid kaart, met dos drivers weet te vinden zou dat (in theorie) moeten werken, als weet ik zelf niemand die dit ooit heeft geimplementeerd, en of iemand dit uberhaupt heeft geprobeerd (als er dos drivers voor zijn, vast wel).

Anders zou je evt via een netwerk link (tcpip / nw) alle data kunnen synchroniseren met een remote fileserver

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-05 10:00
netwerk en dos is niet een van de makkelijkste dingen.. En backup kan wel, maar dan moet 1x in de zoveel tijd het programma afgesloten worden, bestanden gebacked en programma weer starten. en dit kan dus net niet :P

Verwijderd

viper schreef op 20 september 2002 @ 20:55:
netwerk en dos is niet een van de makkelijkste dingen.. En backup kan wel, maar dan moet 1x in de zoveel tijd het programma afgesloten worden, bestanden gebacked en programma weer starten. en dit kan dus net niet :P
netwerk en dos gaan wel goed samen hoor, ik heb hier ook een dos doos (mp3speler) in het netwerk hangen....

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 16:34
:?

Gegevens zijn belangrijk maar het werkt met een DOS-programma :?

Nou ja goed...dan is via een netwerk backuppen naar een computer die wel ergens over gaat waarschijnlijk de beste optie idd (of met diskette aan het eind van elke dag kopieeren o.i.d.)

Met RAID-kaarten onder dos gaan rommelen lijkt mij nou niet zo'n briljant idee....

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Tuurlijk kan RAID onder DOS, is zelf makkelijk :)
Een raid kaart (zoals de knake dingen van Promise) kunnen DOS makkelijk foppen, je moet dus NIETS doen om te raiden onder DOS :)

Verwijderd

Idd. Elke zichzelf respeceterende RAID oplossing werkt gewoon zonder drivers. Dat moet ook wel, anders zou je never kunnen booten van een raid-schijf..
Pagina: 1