Toon posts:

[laptop] Toetsenbord werkt gedeeltelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.074 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn laptop. Het toetsenbord doet het maar gedeeltelijk (bijv. Spatiebalk en Caps lock doen het wel, andere toetsen weer niet).

Het grootste probleem is wel dat ik ook niet in de BIOS kom (moet d.m.v. CTRL-ALT-S) en ik als ik de bootdisk van XP erin doe dat ik dan niets kan doen, omdat ik op een gegeven moment op enter moet drukken, maar (je voelt 'm al aankomen) dat doet ie niet.

Wat kan het probleem zijn?

NB ik heb de laptop al 2 uur:)

Dit is zijn de specs van de laptop (een promedion)
- Intel Celeron 1,3Ghz
- SiS 630ST chipset
- 14,1" TFT scherm XGA 1024x768
- 1,44Mb floppydrive
- 256Mb RAM
- CD-ROM
- 20Gb harddisk
- 8Mb tot 64Mb shared video geheugen ultra AGP
- Fast Infrared, 1x Parallel poort, 2x USB connector, 1x PS/2 poort voor muis of -keyboard, Monitor en SVHS uitgang
-Interne 56k fax/modem, Interne IEEE 1394 Firewire, Interne 10/100 Mbps LAN ethernet adapter, 1x PCMCIA TypeII
- 3D surround sound met wavetable

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2002 20:01 . Reden: toevoegen specs laptop ]

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Niet toevallig de "Fn" toets aanstaan?

Verwijderd

Ik ken het probleem. Ik heb een toshiba en de aansluiting naar het moederbord gebeurt via een flat cable. Deze zat bij mij na een memupgrade niet meer goed vast. Ik weet niet of het makkelijk is het toetsenbord los te maken, maar ik zou toch ff kijken of daar niets verkeerd zit.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je zien dat FN aanstaat?
Numlock staat wel aan, maar ik kan die niet uitzetten.

• joop3

joop3

bij de tochiba moet je aan de onderkant een schroefje losmaken< en dan bovenaan bij het toetsenbord de klipjes naar beneden duwen> maar ja bij iedere laptop is dat weer anders

• joop3

joop3

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 20:06:
Hoe kan je zien dat FN aanstaat?
Numlock staat wel aan, maar ik kan die niet uitzetten.
Fn indrukken in combo met een andere knop, moet je ff uitzoeken.
Daarmee kun je numlock aanzetten, zodat een gedeelte van je letters als cijfers gebruikt kunnen worden.

Verwijderd

De flatecable van het keyboard zit misschien scheef.

Je kunt natuurlijk ook een extern keyboard aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
het is niet de flatcable! En volgens mij is het ook niet de Fn functie.

Een extern toetsenbord doet het wel goed. Het is de rechterkant van het toetsenbord die niet werkt. Aan de linkerkant doen maar een aantal toetsen het, dus het is niet de helft die niet werkt maar meer 90%.

Verwijderd

Topicstarter
Na wat heen en weer gebel met de leverancier, kan ik een nieuw toetsenbordje krijgen. Want dit was volgens hun ook niet normaal (volgens hun was het toetsenbord kapot, goeie conclusie dat had ik nog niet gemerkt). Bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Beter, als tweaker denk je natuurlijk eerst: Ik los het zelf wel op, maar als de leverancier het kan fixen is het natuurlijk makkelijker en safe-er.
Pagina: 1