• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:30
Een vriend van mij heeft onlangs een camera gekocht(sony dcr trv25e) en daarbij ook een pinnacle express paketje (zo een met een firewire kaart en dat prachtige programma erbij ;)) Probleem is dat onder WinXP de capture niet goed verloopt. na ongeveer 6 min ( komt overeen met ong. 1.2 gig) begint de HD (samsung 60 Gig) te stotteren en schiet de frame loss omhoog (240 frames is geen uitzondering binnen korte tijd).

Het betreft hier een P600 op een Chaintec 6ata4 moederplank met de nieuwste via drivers en 384 Mb ram.

Het vreemde is dat het capturen onder Win98 wel vlekkeloos verloopt.
het betreft hier pinnacle studio 7.06.11.

Ik heb al gemaild naar pinnacle en die vertelden mij dat ik op zoek moest naar de drivers voor het moederboard (vandaar via drivers 4.43)

Moet ik nou de bios flashen (nu nog orig) of heeft dat niet zo veel nut.

blijven capturen onder win98 vind ik ook geen optie omdat die gast geen 60 euro neelegt om via allerlei lastige omwegen te moeten capturen.

• Stubby
Niemand?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op mijn werk hebben we een Pentium III met Pinnacle en een Sony camera, dat draait gewoon goed onder Windows 2000. Is dat geen optie?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Stubby
hmm zal eens vragen

• Stubby
Weer eens een schopje
Kan het misschien liggen aan het feit dat beide ide kabels in gebruik zijn en deze hdd geloof ik als master op ide 1 staat?

config (uit het hoofd, maar scheelt weinig)
ide-0: Hdd 1(30 gig), cd rom
ide-1:Hdd 2(60 gig), hp cd rw

• Stubby
*KICK*

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 22:24
Klinkt als een typische probleem van een te langzame harde schijf. Is 'ie helemaal gedefragmenteer? Zorg ervoor dat de capture op een andere schijf terecht komt dan je windows schijf zodat dat elkaar niet in de weg zit.

Is er een optie om op mindere kwaliteit te cappen? Kijken of het probleem zich dan nog voordoet.
Zet anders de FiWi kaart tijdelijk in een snellere pc en kijk of het dan beter gaat.

Of anders, laatste optie, om de 5 minuten de capture stoppen en een nieuwe capture starten met een andere file. Dit omdat je zegt dat het om de 6 minuten voorkomt :)

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

probeer de HD met hd tach eens te benchmarken, kijken of ie t overal op de schijf goed doet. als er grote dalen in de grafiek zitten, zou ik hem toch ff defragemnteren. is de HD gepartitioneerd?

Gregor van Egdom Krekr

• Stubby
Goed, weer een update van de situatie. Ik heb de camera op mijn pc aangesloten, met daarin een samsung 30 Gig Hd @ 5400 rpm, en daarop kan ik gewoon capturen. Dat het probleem in XP zit is dus uitgesloten. En defragmenteren is niet echt nodig lijkt mij als de schijf helemaal leeg is (geformateerd op ntfs). Kan nou niemand mij helpen?

Verwijderd

WinME schreef op 13 January 2003 @ 11:48:
Goed, weer een update van de situatie. Ik heb de camera op mijn pc aangesloten, met daarin een samsung 30 Gig Hd @ 5400 rpm, en daarop kan ik gewoon capturen. Dat het probleem in XP zit is dus uitgesloten. En defragmenteren is niet echt nodig lijkt mij als de schijf helemaal leeg is (geformateerd op ntfs). Kan nou niemand mij helpen?
5400 RPM voor een harde schijf is toch echt wel het minimum wat DV kan leveren, ik gebruik zelf 7200 in een raid opstelling.
Op een ander systeem ook 7200 rpm hd's (geen raid) draait het ook vlekkeloos.

Ook zitten op beide systemen hd-koelers is dat bij jou ook het geval ??

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Het kan zijn dat de firewire kaart niet goed overweg kan met de IRQ-sharing van XP (meeste apparaten zitten op IRQ 9).
Vandaar dat het waarschijnlijk onder Win98 wel werkt (maakt geen gebruik van IRQ-sharing).

Het kan zijn dat je de pc opnieuw moet installeren, maar dan zonder ACPI.
Dat kun je doen door te starten vanaf CD-ROM en dan tijdens het eerste blauwe scherm op F5 te drukken. Je moet dan een STANDAARD pc installeren.

Succes.

Ron

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Stubby
Euhm dat het aan de IRQ sharing ligt kan niet, omdat ikzelf ook WinXP draai, en bij mij doet de camera het WEL! Het ligt ook niet aan de pinnacle versie, want als ik onder Windows movie maker ( :r ) capture dan begint ie ook na 6 minuten onwijze framedrops te vertonen. Kan het aan de firewire kaart liggen?
Ik heb trouwens ook de HD waarnaartoe geschreven moet worden helemaal geformateerd, dus defrag heeft niet zoveel zin :+

Ik heb dus echt GEEN IDEE wat dit is!

Verwijderd

WinME schreef op 18 januari 2003 @ 15:24:
Euhm dat het aan de IRQ sharing ligt kan niet, omdat ikzelf ook WinXP draai, en bij mij doet de camera het WEL! Het ligt ook niet aan de pinnacle versie, want als ik onder Windows movie maker ( :r ) capture dan begint ie ook na 6 minuten onwijze framedrops te vertonen. Kan het aan de firewire kaart liggen?
Ik heb trouwens ook de HD waarnaartoe geschreven moet worden helemaal geformateerd, dus defrag heeft niet zoveel zin :+

Ik heb dus echt GEEN IDEE wat dit is!
Omdat jij ook WinXP draait wil natuurlijk niet zeggen datje de zelfde IRQs hebt
Check toch eens of de firewirecard geen IRQs shared
Vraag me af of de bijde HDs op primary en de opticals op secondary niet beter werkt
Pagina: 1