Toon posts:

Welke Hardware voldoet aan de eisen voor LINUX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogal wat oude PCtjes in een hok staan. Ik ben benieuwt of ik daar geen Linuxservertje van kan brouwen.

Weeet iemand te vertellen wat de eisen zijn voor Linux?

Verwijderd

Het kan al met een 386 met een schijf van 500Mb.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm,

Ik heb hier een aantal 486 Tulipers en ook nog DeskPro's van Compraq uit de Prosignia lijn, die zijn geloof ik 90 en 100 Mhz, er ligt hier vast nog wel geheugen rond te zweven.. hoeveel heb ik hiervan nodig?

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:09
Een 486 met 8 mb geheugen en 500 mb harddisk is voldoende. Een 386 met een 500 mb harde schijf is denk niet tevinden. Die hadde meestan een mb of 20 d8 ik.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je geen windowmanager instaleerd kun je zelfs met 8 of 16 MB toe. Met windowmanager zou ik toch minimaal 32 MB doen. Ik heb hiernaast een p133 met 32 MB staan waarop RedHat 6.2 met kde draait. Nog weinig problemen mee gehad.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Dus bijv:
P90 met 64 MB en 1,2 GB is de prima donna voor deze klus?

Daar heb ik er nog 5 van staan

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

MEER dan genoeg!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Prima, eens kijken wat ik overhoud als ik alles heb wat ik wil, dan gaat de rest in de weekaanbieding voor jullie

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

Voor je alles in de aanbieding doet:
Je kunt er ook een beowulf-clustertje van maken, das ook weer leuk voor rc5-64 (DPC to the TOP!!)

Kijk hier maar eens:
www.beowulf.org

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 12:12 schreef Booster het volgende:
Voor je alles in de aanbieding doet:
Je kunt er ook een beowulf-clustertje van maken, das ook weer leuk voor rc5-64 (DPC to the TOP!!)

Kijk hier maar eens:
www.beowulf.org[/quote]Heb ik al hoogte van gekregen, hab Amerikaan in Germaieje al ondersteuning geboden op dit gebied, hij heeft 8 486-ers van me en die staan geclusterd koetje boe te roepen (letterlijk ook nog, hij woont op een boerderij) dus DPC is al ondersteund, ook vanuit het buitenland.

Moet gewoon ruimte gaan maken in mijn serverhok, struikel bekant over de zooi die daar ligt opgeslagen, kwam net ook nog stuk of 9 Tochiba 100CSsen tegen
Pagina: 1