Toon posts:

Msn en outlook op client?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een netwerkje gemaakt tussen win2000 en xp prof en surfen en bestandsdeling werkt perfect maar kan niet inloggen bij msn en geen mail ontvangen op client ondanks aanmaken nieuwe user voor msn? Op de host werkt alles prima...horen dezelfde gegevens bij outlook op de client ingegeven te worden bij accounts zoals op de host? Welke instellingen moet ik gebruiken bij verbinding voor msn? Normaal staat hier een mogelijkheid om de browserinstellingen over te nemen maar dat wil hij blijkbaar niet?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

deze al gelezen?
Hoe deel ik Internet ?

geef anders meer info over hoe je je internet deelt

Verwijderd

Topicstarter
ja dat las ik trouwens al maar denk niet dat dit zozeer betrekking kan hebben op mijn probleem. Daar ik een gewone cross-link kabel gebruik, bij de instellingen van de browser bij verbinding staan beide vinkjes bovenaan aan en is een proxy ingevuld. Daarmee werkt het surfen goed, ik gebruik ook geen enkel programma. Wordt dus gewoon onder windows gedeeld. Kzou het trouwens jammer vinden nu nog een programmma te moeten gebruiken nu ik al zover sta...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 19:51:
ja dat las ik trouwens al maar denk niet dat dit zozeer betrekking kan hebben op mijn probleem. Daar ik een gewone cross-link kabel gebruik, bij de instellingen van de browser bij verbinding staan beide vinkjes bovenaan aan en is een proxy ingevuld. Daarmee werkt het surfen goed, ik gebruik ook geen enkel programma. Wordt dus gewoon onder windows gedeeld. Kzou het trouwens jammer vinden nu nog een programmma te moeten gebruiken nu ik al zover sta...
kan ik hieruit opmaken dat je ics gebruikt om internet te delen, en je gebruikt een proxy server, is die proxy server verplicht? of kan je ook browsen zonder?

Verwijderd

Topicstarter
Nee is normaal niet verplicht al raden ze die aan, ik kan even proberen dat te veranderen op de client en zien wat het geeft maar volgens mij heb ik dan helemaal geen internet meer. Is er geen manier om er vlug uit te komen, zoals de gegevens uit dos box ipconfig/all te posten of zo? Maar met die verbinding kan op zichzelf toch weinig verkeerd zijn aangezien het surfen en de bestandsdeling perfect werkt? Is uitsluitend msn en outlook die moeilijk doet...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 20:11:
Nee is normaal niet verplicht al raden ze die aan, ik kan even proberen dat te veranderen op de client en zien wat het geeft maar volgens mij heb ik dan helemaal geen internet meer. Is er geen manier om er vlug uit te komen, zoals de gegevens uit dos box ipconfig/all te posten of zo? Maar met die verbinding kan op zichzelf toch weinig verkeerd zijn aangezien het surfen en de bestandsdeling perfect werkt? Is uitsluitend msn en outlook die moeilijk doet...
geef eens ipconfig /all
van zowel je server als client

Verwijderd

Topicstarter
Hier de ipconfigs/all van de host...hopelijk geraak je er aan uit.

Windows xp configuratie
Hostnaam: dle
Primair dns achtervoegsel:
knooppunttype: hybride
ip routering ingeschakeld: ja
winsproxy ingeschakeld: neen

ethernet adapter lan verbinding4

verbindingsspec dns achtervoegsel: pandora.be
beschrijving: silicom usb ethernet-adapter
fysiek adres: 00-E0-ED-05-2A-9D
dhcp ingeschakeld: ja
automatische configuratie ingeschakeld: ja
ip adres: 213.118.18.138
subnetmasker: 255.255.255.0
standaardgateway: 213.118.18.1
dhcp server: 195.130.132.17
dns servers: 195.130.132.17
195.130.132.18
primaire wins server: 195.130.132.17
secundaire wins server: 195.130.132.18

Ethernet adapter lan verbinding

verbindingsspec dns achtervoegsel:
beschrijving: dlink dfe-530 TX pci fast ethernet adapter
fysiek adres: 00-05-5D-03-4C-36
dhcp ingeschakeld:neen
ip adres:192.168.0.1
subnetmasker:255.255.255.0
standaardgateway:
dns servers:192.168.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Nu de ipconfig/all van de client....

Windows2000 ip configuratie

hostnaam: cyberram
primaire dns achtervoegsel:
knooppunttype: gemengd
ip routering ingeschakeld: neen
winsproxy ingeschakeld: neen

ethernet adapter lan verbinding

verbindings specifiek dns achtervoegsel:
beschrijving: intel 82558-based integrated ethernet with wake on lan
fysiek adres: 00-10-DC-04-43-2D
dhcp ingeschakeld: neen
autoconfiguratie ip adres: 192.168.0.91
subnetmask: 255.255.255.0
standaardgateway: 192.168.0.1
dns server: 192.168.0.1
primaire wins server: 192.168.0.1

Amai, zou nogal wat interessanter zijn als ge hier kleine bijlagen kon posten zenne ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Wie helpt me verder? Nu juist gezien dat de client niet kan naar buiten pingen......wat is dit toch en waarom kan ik wel zonder probleem surfen en bestanden delen??????
Pagina: 1