Toon posts:

Harde schijf ruimte klopt niet???

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik alles bestanden aan klik en kijk hoe groot ze zijn is het 20 gb maar ga ik kijken in de explorer geeft hij 25gb wat is dit het maakt mijn systeem ook super traag, bijv op je eigen hdd van de c: naar d: een film van 700mb duurd 15min dat kan toch niet.

Wie kan me helpen

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 13:39
het het groter is dan dat het eigenlijk is, lijkt me te liggen aan de grootte van de clusters, hoe snel is je HD eigenlijk

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

dat 20 en 25 gig verhaal kun je verminderen door een andere clustersize in te stellen.
als jij een cluster hebt van 64k en je hebt 1000 bestandjes volgetypt welke 1 k zijn :P ben je wel 1000 * 64 kwijt.

dat het kopieren langzaam gaaat zal waarschijnlijk liggen aan de dma instelling

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja klopt. Je kunt met o.a. PartitionMagic je clustersize aanpassen. Wat de snelheid betreft, check eens de OM FAQ onder het kopje "Mijn IDE configuratie is relatief langzaam, hoe komt dat?" :)

Verwijderd

Topicstarter
heb een raid 0 2x 7200 rpm
en haal ik die schijf helemaal leeg dan staan er nog altijd 5 gb op dus waar ligt dat aan virus of zo kan teminste niets vinden heb dat ook eens gehad met mijn c: schijf die kwam aan met harde schijf is vol. maar had er niets mee gedaan bleek toen een worm te zijn die zich vermeerderd misschien is dit ook wel een worm maar weet niet hoe ik het toe opgelost heb volgens mij toen mijn hdd geformateerd maar dat ga ik nu niet meer doen,. want als ik er meer bestanden op wil zetten via een andere hdd heb ik weer hetzelfde probleem. misschien is die andere hdd ook wel besmet met iets.

Wie kan helpen?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Schijfcontrole uitgevoerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja duhh

Verwijderd

Topicstarter
ja duhh

Verwijderd

Schijf leeg maken, partitie weggooien en weer partitie opnieuw aanmaken, ben je bang voor een virus, dan na het weggooien van de partitie PC uit en aan zetten en dan pas nieuwe partitie

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al eens gedaan maakt niet uit en welk virus norton kan niets vinden

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

vergeet niet om ook nog Fdisk/mbr te doen
bootsector virus wordt anders over het hoofd gezien

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Zit er niet een NTFS partitie op??

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

hidden files worden meegeselecteerd?
en
vergelijk je wel getallen met dezelfde hoeveelheid decimalen?

20G ~= 21474836480 bytes, volgens windows. Scheelt ook weer wat.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
ja allemaal gedaan heb ook ntfs fdisk /mbr gedaan maakt niet uit

Verwijderd

Topicstarter
Niemand kan me er iets over zeggen??

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nee, er klopt gewoon iets niet. Na een format kan er gewoon geen 5 gb weg zijn.

Verwijderd

Topicstarter
je leest niet goed als ik er bestanden op heb gezet en er dan weer afhaal zonder te formateren dan staan er nog altijd 2of 3gb die weg zijn maar ik kan niets meer zien op de hdd helemaal leeg op het oog.

Verwijderd

Topicstarter
en is 1500punten bij PCmark weinig voor een Raid 0 2x 7200rpm IBM volgens mij wel.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Je zei toch dat je een format had geprobeerd? Wat was het probleem na die format dan?

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Jezus... Alles aardig en wel maar gebruik de edit knop alsjeblieft..
Dat maakt t wat makkelijker lezen voor de rest en dan zijn mensen eerder geneigd je te helpen om een oplossing te vinden voor je probleem.

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op 21 september 2002 @ 13:33:
Je zei toch dat je een format had geprobeerd? Wat was het probleem na die format dan?
na de format niets maar zodra ik er weer bestanden op zet en er weer vanaf haal is die ruimte weg

Verwijderd

Topicstarter
Nefiorim schreef op 21 september 2002 @ 13:33:
Jezus... Alles aardig en wel maar gebruik de edit knop alsjeblieft..
Dat maakt t wat makkelijker lezen voor de rest en dan zijn mensen eerder geneigd je te helpen om een oplossing te vinden voor je probleem.
zal er aan denken O-) I Promise

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 13:47:
[...]

zal er aan denken O-) I Promise
Had je dat niet met edit toe kunnen voegen aan je laatste post?

Verwijderd

Topicstarter
Je wil wat in je Leven he :P

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Als je die format hebt uitgevoerd, welke bestanden zet je er dan op. Als je XP installeert, misschien systeemherstel uitschakelen?

Verwijderd

Dat je niet alle ruimte hebt komt door het feit dat ntfs naast een MFT (Master File Table) ook nog ruimte reserveert voor System Files en prullenbak. Dit kun je bijv. zien door defrag te draaien...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Regkid: je hebt hier welgeteld 3x je topic gekickt. Ik herinneer me nog heel goed dat ik je aanbod de FAQ Forumgedrag te lezen. De volgende keer krijg je een OW.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.