FTP server

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• gromnl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 16:03
Beste mensen,

Mijn kabel internet provider verbied zijn abbonees om een FTP server thuis te draaien. Sinds een paar weken doe ik dit toch aangezien ik (te) veel geld aan abbonements kosten kwijt ben.

Nu mijn vraag:

Kan een provider zien dat een abonnee een ftp server draait? Ook als deze niet op standaard poort 21 maar op bijvoorbeeld 677 draait?

Mocht een povider dit kunnen zien, zijn er middelen om dit te verbergen?

Groeten,

Tom de Graaf

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:50
ik vrees dat je toch ff de search moet gebruiken, maar afhankelijk van de provider word er actie ondernomen

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Volgens mij is het zo dat als je hogere poorten gebruikt, dat ze er niet gauw achter komen (tenzij mensen je aangeven).

Maar als ze je echt in de gaten gaan houden, dan kunnen ze het wel zien.

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een ISP scant idd op poort 21 op FTP servers, als je de poort verandert is de kans al veel kleiner dat ze je vinden. Daarnaast doen ISP's daar meestal niks aan.

Trouwens: • Op Tweakers hoef je niet de groeten te doen. :)
• Dit probleem had je ook met behulp van de search kunnen vinden. ;)
• Welkom op Tweakers :)

[ Voor 0% gewijzigd door hereweare67893 op 20-09-2002 19:24 . Reden: typo ]

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

ze kunnen het altijd wel vinden, maar het loont nooit om zoveel tijd erin te steken, btw als je chello hebt dan kunnen ze er niet achter komen :P

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55

Reptile209

- gers -

Het boeit ze volgens mij ook niet zo veel. Alleen als je de "fair-use policy" overtreedt met je 133t purnserver zullen ze je aanpakken lijkt me. Ik mag het ook niet van @Home, maar ik gebruik 'm alleen maar om bestandjes van en naar de universiteit te krijgen... mailen is al bijna meer belasting :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Ik heb ook een vraagje...hoe kan ik in goT :) snaam een ftpserver achter een ics draaien? Ik heb gehoord van portforwarding of port mappiong ofzo maar ik snap dat niet zo...weet iemand heel toevallig waar een howto staat over de procedure of kan iemand me het uitleggen op msn ofzo?
BVD

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:50
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 19:33:
Ik heb ook een vraagje...hoe kan ik in goT :) snaam een ftpserver achter een ics draaien? Ik heb gehoord van portforwarding of port mappiong ofzo maar ik snap dat niet zo...weet iemand heel toevallig waar een howto staat over de procedure of kan iemand me het uitleggen op msn ofzo?
BVD
Het Grote Poortmappingsverhaal

* Speedener is vandaag Scherp... HEEL scherp

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:18
als je chello hebt dan kunnen ze er niet achter komen
Das onzin natuurlijk :+

Verder is dit een beetje een zoekvraag, aangezien dit al vaker is langsgekomen :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.