Aureal Portal van start in october

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicodebie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-08 00:10
Lo allemaal,

Ik ga begin october een grote aureal portal starten met als doel de originele sourcecode van creative los te futselen en er behoorlijke win2k/xp drivers van te maken. Er zijn al een 2tal projecten lopende op sourceforge met het doel de bestaande drivers te hacken maar dit blijft in de hobbysfeer, het wordt tijd om het heft in eigen handen te nemen en aan de gang te gaan met de originele source. We willen de vortex en a3d 2.0 kaarten een toekomst bieden.

de reden van deze post is het attent maken van het feit dat er ook een petitie zal zijn welke ik aan ga bieden aan creative.

laten we kijken waar we uitkomen...

url zal zijn www.openaureal.com

hou het in de gaten

Nico de Bie

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

Zucht....Diamond MonsterSound MX300 _/-\o_

www.triathlete.nl

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Goed nieuws. Hoewel ik nog nooit naar een A3D 2.0 kaart heb geluisterd hebben veel reviews aangegeven dat dit het beste systeem voor positioneel 3D geluid is.

jammer dat Creative er niets zinnigs mee doet.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Inderdaad, zeer goed nieuws, hoop dfat dit gaat lukken, werd ook wel tijd trouwens, degelijke 2000 en XP drivers.
Thanks!!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

nicodebie schreef op 20 september 2002 @ 19:01:
Lo allemaal,

Ik ga begin october een grote aureal portal starten met als doel de originele sourcecode van creative los te futselen en er behoorlijke win2k/xp drivers van te maken. [...]
Niet dat ik je aan wil vallen ofzo (integendeel) maar, wat is dan je meer-waarde ten opzichte van www.vortexofsound.com ?

Goeie drivers zonder ondersteuning van (nieuwe) games, daar schiet ik tenminste weinig mee op. Quake 3 Arena had A3D support, tot en met PointRelease 1.17, daarna: foetsie. En ik heb gehoord (maar of dat waar is, dat weet ik helemaal niet zeker) dat HL/CS ook A3D support zal verliezen.

( Ik lig al heel hard in de clinch met Win 98, CounterStrike en het gebruik van voicecom in CS: Bij een map-wissel wordt de re-initialisatie van A3D kennelijk niet goed gedaan, dan zit ik met pokke geluid in de volgende map. Als ik voor de map change A3D uitschakel en na de wissel weer activeer is er niets aan de hand.)

Die petitie aan Creative, daar zie ik meer heil in. Hopelijk krijgt de nVidia/3dfx/glide actie navolging. (Tenminste, het zou zo zijn dat nVidia glide support inbouwt in haar NV30...)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• nicodebie
Zodra de opensource gemeenschap met de source aan de gang kan dan komen de WDM drivers vanzelf uit, wat ook resulteert in betere 98 ondersteuning en wellicht een opleving van A3D, wie weet.

vortexofsound is een statische website, geen nieuws en worklogs, er is behoefte aan een flexibel platform vanwaar we deze operatie kunnen lanceren. Ik heb al een zwaar hosting pakket klaar liggen en diverse personen benadert die al bezig zijn met onderandere de linux source.

Bovendien heb ik contacten bij creative nederland welke ik wellicht als een achterdeur kan gebruiken tot Creative Singapore HQ.

A3D is te mooi om dood te laten gaan.

• nicodebie
Ik geef wel een seintje wanneer ik ga launchen. Portal system of choice gaat waarschijnlijk nuke worden. phpwebsite is me te simpel voor dit project. iemand andere suggesties behalve het tijdrovende zelf coden in php.
Pagina: 1