Toon posts:

DIE very hard overclocking Radeon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een Radeon8500 LE. Vond m niet snel genoeg. Voltage mod. Kwam niet hoog genoeg. (275/275 niet echt haalbaar)
Koelblokjes op mem, en p1 cooler op gpu.
Nog niet echt lekker. Geheugen wel op 300 maar GPU bleef rond 280 hangen.
Naja, dat maar geaccepteerd.
Alles draaide vrij lekker, behalve Tony Hawk3 en UT2003 Demo.
Vanalles geprobeerd met drivers enzo. Niets hielp echt.

Kaart in pc zus gehangen. (asus a7v + duron800)
Zet m aan. Geen beeld.
Zet m weer in mijn pc. Geen beeld, wel piepen.

Opgestart met pci videokaart erbij. Windows gaat Radeon installeren.
Nog geen beeld. Ga naar eigenschappen van driver. 0mb videogeheugen.....

Wat kan er in godsnaam gebeurd zijn. Ik dacht eerst dat de heatsinks op het geheugen contact gemaakt hadden met de pootjes van de mem-chips en dus kortgesloten hadden. Toch zitten de sinks er nog muurvast op. Lijkt me stug als ze verplaatst zijn. Bij de gpu idem.
Ik zie ook nergens sporen van kortsluiting. Niks is zwart ofzo.
Het kan toch niet zo zijn dat het AGPslot van die A7V m opgeblazen heeft?

Ik denk niet dat iemand nog echt hoopvolle tips heeft, dus het zal sparen worden voor een ander kaartje......(volgende keer maar niet meer modden dan)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien zijn je geheugenreepjes te warm geworden :?

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 22:01

Memendo

V4-power/Team BSD

Hielkej schreef op 20 september 2002 @ 18:59:
Misschien zijn je geheugenreepjes te warm geworden :?
Asus heeft een overvoltage jumper dus het zou kunnen al lijkt het me stug dat het er mee te maken heeft.

Verwijderd

Zit die kaart er wel goed in? Helemaal aandrukken en opletten dat het clipje (what?) goed zit

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
Misschien is er lijm op de voetjes van de IC en geheugen dingen gekomen??

Verwijderd

Desoldeer je "voltage mod" eens...

Verwijderd

Topicstarter
ff alles op een rijtje.
Voltage mod was met potlood = uitgegumd
Lijm op de voetjes van IC: geleidt toch niet ofwel?
Kaart zit goed aangedrukt. Diverse malen geprobeerd. Ook contactpuntjes heb ik schoongemaakt
Chipjes zijn niet te warm geworden: zowieso niet met booten dat doet ie nauwelijks wat
Had trouwens Bios geupdate naar Retail. Kon later de kaart nog terugflashen naar Oem (toen windows m vond als 0mb kaartje...)

Ik denk dus dat het geheugen kortgesloten is op een of andere manier. Weet alleen niet hoe. Ik ga eens met een vergrootglas kijken of alle pootjes van de chips gewoon vrij zijn en niet door een overblijfsel van potlood/ijzer doorverbonden worden. Maar ik denk dat t zowieso te laat is voor mn Radeonnetje.....

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 13:12

Beercase

So soft!

Hoe had je het geheugen gekoeld dan?? Lijkt me echt dat het doorgefikt is...
Is niet echt een goed teken dat windows aangeeft dat er 0 mb aan geheugen aanwezig is.

Misschien is er in de printplaat iets dat kortsluiting maakt of juist geen contact meer maakt.

iig suc6 ermee...

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Dat windoos aangeeft dat er 0mb geheugen in zit zegt natuurlijk helemaal niets, bij mijn Voodoo met 16 mb geeft ie altijd 12mb aan, terwijl er 16 op zit. In de bios zegt ie dat er 16 op zit en ook dingen als direct-x enzo zeggen 16, alleen windoos zegt 12. Is gewoon krom

Verwijderd

check gewoon bij nog een comp en anders wat je ook kan doen is checken of je de agp van die comps hebt gesloopt. stom id misschien. maar misschien heb je met de vmod wat fout ngedaan en daarmee de agp zooi op je mobo overgevolt oid. dus check die sloten is met een andere nooit gemodde agp kaart oid. gewoon ff proberen. want het hoeft misschien niet aan de kaart te liggen hoor. altijd alles proberen. maar goed misschien is dit een vreselijk stom id. dus ik hoor het wel :P

Verwijderd

Het kan ook gewoon statische electrischiteit zijn geweest, je hebt heen en weer gelopen met die kaart en dat kan nogal eens fataal zijn geweest. Altijd voordat je de PC in duikt jezelf en je gereedschappen goed ontladen. Als je er een hebt (of je maakt er een) een aarde polsbandje omdoen. Ook zo min mogelijk met de hardware heen en weer slepen. Als je iets van de ene pc in de andere moet zetten leg dan ff iets ijzers tussen de buitenkanten van de beide voedingen om ze gelijk te aarden. Pak ook zelf het ijzeren beet om het geheel te ontladen. Als je iets moet vervoeren stop het dan meteen in een anti-statisch zakje, en als je hebt doe er ook een anti-statisch matje in. Ook zo'n mat op de vloer leggen kan nogal eens helpen. Alleen moet je dan natuurlijk geen plateau zolen hebben ofzo. Als je thuis bent doe dan alles op je blote voeten en pas op met tapijt ed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 15:02:
Het kan ook gewoon statische electrischiteit zijn geweest, je hebt heen en weer gelopen met die kaart en dat kan nogal eens fataal zijn geweest. Altijd voordat je de PC in duikt jezelf en je gereedschappen goed ontladen. Als je er een hebt (of je maakt er een) een aarde polsbandje omdoen. Ook zo min mogelijk met de hardware heen en weer slepen. Als je iets van de ene pc in de andere moet zetten leg dan ff iets ijzers tussen de buitenkanten van de beide voedingen om ze gelijk te aarden. Pak ook zelf het ijzeren beet om het geheel te ontladen. Als je iets moet vervoeren stop het dan meteen in een anti-statisch zakje, en als je hebt doe er ook een anti-statisch matje in. Ook zo'n mat op de vloer leggen kan nogal eens helpen. Alleen moet je dan natuurlijk geen plateau zolen hebben ofzo. Als je thuis bent doe dan alles op je blote voeten en pas op met tapijt ed.
LOOL, je moest eens weten wat ik met mijn Oude Radeon allemaal heb gedaan om hem met statische elek kapot te krijgen, ik weet niet in welk tijdperk jij zit :P maar dat is allemaal beveiligd tegenwoordig.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.
Nee mn AGP slot is niet verpoept, heb nu een Geforce2 GTS erin en draait als een zonnetje.
Geheugen gekoeld met pasta+koelblokje(gezaagd van p1 cooler)
Heen en weer lopen en statisch zal ook wel meevallen i.d.d.
Ik kloot altijd aan mn computer en aarden doe ik nooit. Heb zo al ontelbare pc's gebouwd zonder problemen.
Zal inderdaad wel een echte kortsluiting geweest zijn dmw metaal(resten) ofzo.

Wat zou ik nu doen? Ti 4200 halen of 9700 pro of wachten? Ownee, das een ander topic...

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 16:53:
Wat zou ik nu doen? Ti 4200 halen of 9700 pro of wachten? Ownee, das een ander topic...
Je sig aanpassen :P

Kan het niet zijn dat je zusjes pc het stroomverbruik van die radeon niet kon trekken ofzo ?? (kan die daar eigenlijk aan kapotgaan ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 16:07:
[...]

LOOL, je moest eens weten wat ik met mijn Oude Radeon allemaal heb gedaan om hem met statische elek kapot te krijgen, ik weet niet in welk tijdperk jij zit :P maar dat is allemaal beveiligd tegenwoordig.
Ik weet niet in welk tijdperk jij zit maar er is nog geen beveiliging gevonden tegen statische elec.... Lijkt me eigenlijk ook onmogelijk...

En statische elec valt op zich ook wel mee, maar toch komt het vaker voor als je denk. En dan is het ook goed kapot.
Pagina: 1