Toon posts:

Probleem tussen Maxtor 40Gb en Western Digital 40Gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met 2 harde schijven. Ik had eerst een Maxtor 40 Gb schijf in m'n systeem en vandaag heb ik daar zo'n nieuwe Western Digital bij geplaatst (met 8mb). Nu is het probleem als volgt: zodra ik bestanden van m'n Maxtor schijf naar de Western Digital schijf kopieer dan bevriest het systeem, andersom werkt het wel gewoon.

De Western Digital is aangesloten op Primary IDE channel1 van m'n ATA100 controller en m'n Maxtor op Primary IDE channel2, dus dit kan het probleem niet echt zijn.

Iemand een idee wat er fout is?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm de nieuwste Via 4in1 drivers lijken mn probleem opgelost te hebben (ik juich overigens nog niet :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 19:28:
Hmm de nieuwste Via 4in1 drivers lijken mn probleem opgelost te hebben (ik juich overigens nog niet :/
Hmm loopt nog steeds vast :(

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 18:32:
Ik heb een probleempje met 2 harde schijven. Ik had eerst een Maxtor 40 Gb schijf in m'n systeem en vandaag heb ik daar zo'n nieuwe Western Digital bij geplaatst (met 8mb). Nu is het probleem als volgt: zodra ik bestanden van m'n Maxtor schijf naar de Western Digital schijf kopieer dan bevriest het systeem, andersom werkt het wel gewoon.

De Western Digital is aangesloten op Primary IDE channel1 van m'n ATA100 controller en m'n Maxtor op Primary IDE channel2, dus dit kan het probleem niet echt zijn.

Iemand een idee wat er fout is?
Nogmaals, Had ik net in een ander topic ook al over, doe eens de jumpers op cabel select, misschien helpt het.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat je WD wel ingesteld als Single drive?

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 18:49
Ik heb precies die combinatie geprobeerd, m'n systeem wilde niet booten met die 2 schijven. Misschien liggen die 2 elkaar niet lekker, ik denk niet dat het een driver-probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 21 september 2002 @ 09:20:
Staat je WD wel ingesteld als Single drive?
Ja dat wel..

Verwijderd

Topicstarter
Gem1e schreef op 20 september 2002 @ 20:27:
[...]

Nogmaals, Had ik net in een ander topic ook al over, doe eens de jumpers op cabel select, misschien helpt het.
Misschien dit maar eens proberen, maar ja nu eerst maar op vakantie :)
Pagina: 1