Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] de case mod van een n00b + foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ja m'n eerste case mod is af..hij is een beetje standaard maar voor een beginner zoals ik heb ik het nog niet slecht gedaan vind ik :P er moeten nog ccfl balkjes in dan is ie klaar..alleen die rand van het metaal..wie weet hoe ik zoiets mooi kan afwerken?raamrubber is uitgesloten...niemand heeft het :(

http://people.a2000.nl/mbierlee/P9200001.JPG

http://people.a2000.nl/mbierlee/P9200002.JPG

http://people.a2000.nl/mbierlee/P9200003.JPG

dinsdag 24/09 komen er nieuwe foto's dus blijf ff kijken :P

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mooi begin :)
misschien werkt schuren??

nu nog een paar lampjes erin ofzo :)

Verwijderd

dremel?..............anyway , waar zijn de pics?En niemand die raamrubber zou hebben?Is niemand heeft het nu sarcastisch bedoelt ?, of zo van ik weet niet waar ik het moet kopen..Afwerking kan natuurlijk ook door aluminium listje eromheen te knutselen.Maar gebruik je creativiteit zou ik zeggen

edit:
damn te laat , hij post net de pics linkies :'(

leuk raampje , niet origineel , maar leuk raampje , en voor raamrubber kan tevens ook de buitenste mantel van een electriciteits kabel gebruikt worden.Volgen mij zijn er zat topics waar wat in staat , doe je best.En ken ik die kast niet ergens van :D ( master jack heeft zo'n exemplaar ook ergens liggen)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 18:31:
dremel?..............anyway , waar zijn de pics?En niemand die raamrubber zou hebben?Is niemand heeft het nu sarcastisch bedoelt ?, of zo van ik weet niet waar ik het moet kopen..Afwerking kan natuurlijk ook door aluminium listje eromheen te knutselen.Maar gebruik je creativiteit zou ik zeggen

edit:
foto's staan erbij:) ff op de links klikken aub

Verwijderd

Je zou een stuk slang kunnen gebruiken : insnijden aan 1 kant en er omheen vouwen.

Wat misschien ook wel mooi is : metalen afwerkstrips gebruiken. Zo kan je vervelende randjes mooi afwerken (ben je alleen je rondingen kwijt). Wel in verstek dan natuurlijk.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter

edit:
ja sorry :P

Verwijderd

heb men vorigge bericht geedit maar ik was alweer te laat zo te zien.

Verwijderd

ja m'n eerste case mod is af..hij is een beetje standaard maar voor een beginner zoals ik heb ik het nog niet slecht gedaan vind ik er moeten nog ccfl balkjes in dan is ie klaar..alleen die rand van het metaal..wie weet hoe ik zoiets mooi kan afwerken?raamrubber is uitgesloten...niemand heeft het
Doe zoals ik gedaan heb. Ga naar een electronica zaak en haal +/- 2 meter ovaal electrisch snoer.Snijdt het open met een scherp stanley mesje, en haal het metaaldraad eruit. Vouw het om het metaal heen en zet het om de zoveel meter effe vast met een drupje lijm. Werkt perfect !!!!

Verwijderd

Topicstarter
ja aan zoiets zat ik ook al te denken....aan kabel en dan doormidden snijden ofzo...aluminium lijstjes kan ook vraag wel wat aan me pa...:)

Verwijderd

Andere manier om het af te werken die ik al een paar keer voorbij heb zien komen is van dat stevige electradraad met een mesje open te snijden en het koperdraad eruit te halen en dan de huls om de rand van je window te doen.

edit:
Lekker hoor, ben ik weer eens te laat met m'n post }:O

Verwijderd

Topicstarter
o ja budget tip als je een orginele dremel te duur vind..bij de karwei kan je imitatie dremels kopen..kosten 40 euro...werkt prima...heb het er ook mee gedaan :)

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ik begrijp dat nooit; ga je je case modden, en raampies en lampies enzo, maar net of het boeit of je erin kan kijken... :X Ik heb mijn weg in een hoekje uit het zicht gedrukt (en heb een paar mooie lampen opgehangen >:) )

Maar ja, is wel aardig gelukt je keesmot.

if broken it is, fix it you should

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En ken ik die kast niet ergens van :D ( master jack heeft zo'n exemplaar ook ergens liggen)
* Magic heeft ook zo'n kast

(standaard norrod dingetje h'e :) )

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Ziet er leuk uit :) Nu alleen nog ff ronde kabels of zoals eerder gezegd met dat stanley mesje :+

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb een tag in je titel geplaats. Hou je a.u.b. aan de richtlijnen zoals die hier staan: Lees dit eerst voordat je een topic opent!

Verwijderd

gaan de fietsenwinkel en koop een meter benzine slang hebben ze ook in zwart
en snij die open

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 09:24
Beetje standaard maar wel mooi ja :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 19:03:
gaan de fietsenwinkel en koop een meter benzine slang hebben ze ook in zwart
en snij die open
kweet het...werk zelf in een bromfietswinkel :)

Verwijderd

DjGeRo schreef op 20 september 2002 @ 19:05:
Beetje standaard maar wel mooi ja :)
ik mag dan wel zeuren over n00bs die lelijke cases hebben(slechte afwerking en 100% vierkante windows), maar deze vind ik helemaal niet zo erg slecht ;)
beetje rechtvijlen(zie een paar kleine uitsteekseltjes) en de lak even repareren op die kapotte stukjes(tiepex)

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:12
wij hebben thuis een soort bandschuurmachine, maar dan met een band van 1 cm breed, een powervijl oid. Daarmee heb ik zelf de randen gevijld/geschuurd, en dat is zeer strak gelukt. Ik vind het op zich mooier dan een rubberen rand, maar je moet het maar ter beschikking hebben..

Verwijderd

Noob je kan wel ff plaatjes zichtbaar maken ipv klikbaar

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/mbierlee/P9200001.JPG

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/mbierlee/P9200002.JPG

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/mbierlee/P9200003.JPG

No thanks _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 19:22:

No thanks _/-\o_
hoe zet je die plaatjes erin?html tag?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 19:14:
[...]

ik mag dan wel zeuren over n00bs die lelijke cases hebben(slechte afwerking en 100% vierkante windows), maar deze vind ik helemaal niet zo erg slecht ;)
beetje rechtvijlen(zie een paar kleine uitsteekseltjes) en de lak even repareren op die kapotte stukjes(tiepex)
ik plak er een randje omheen...zie je die uitstekels niet :)

Verwijderd

mooi gedaan, voor een n00b net als ik

Verwijderd

Hee, die kast hebbik ook. ;)

Hmm, ik ga er toch voor om dat figuur wat in het midden zit er uit te zagen i.p.v. dat hele raam. Das imo net iets té groot..

Met wat heb je dat gat er uit gehaald?
Ik was van plan om dat morgen te gaan doen met een decoupeerzaag..
Nu nog wat ronde IDE-kabels, wat LED's en raamrubber (o.a. www.oc-shop.nl) en je casemod is toppie!

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
wordt toch al wat mooie pics trouwens :)

- Systeem Specs -

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

standaard norrod kast?

k heb zowat alle onderdelen die bij norrod te koop zijn gezien alleen deze herken ik nie tmischien heeft iemand een foto van de voorkant?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 21:13:

Hmm, ik ga er toch voor om dat figuur wat in het midden zit er uit te zagen i.p.v. dat hele raam. Das imo net iets té groot..

Nu nog wat ronde IDE-kabels, wat LED's en raamrubber (o.a. www.oc-shop.nl) en je casemod is toppie!
met een dremel...echte tweaker heeft ereen :)
die ronde ide kabels maak je zelf :)

Verwijderd

Topicstarter
Joepho schreef op 20 september 2002 @ 22:20:
standaard norrod kast?

k heb zowat alle onderdelen die bij norrod te koop zijn gezien alleen deze herken ik nie tmischien heeft iemand een foto van de voorkant?
ik heb een foto

http://people.a2000.nl/mbierlee/arnout/case%20.JPG

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 15:50
bij http://wwwl.ru58.nl hebben ze ook rubberen U-profielen,

moet je ze ff een mailtje sturen met wat je wilt, hebben ze vast wel

verder wel een nette mod trouwens :P

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:12
wel wat rounded ide-cables gaan halen hé

en wat molding

en een lampie

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Topicstarter
shit doet het niet...wie weet je hoe die foto's direct in je veldje zet :)

Verwijderd

nog steeds kort maar krachtig zie ik?Ach het is in iedergeval langer dan wat het in het begin was zoals dingen =>"mooi gedaan" of zoiets.

dremel is trouwens niet overal handig voor en soms zelfs onhandig.Voor die lange stukken bijvoorbeeld zonder rondingen had ik toch gewoon even de decoupeer zaag ter hand genomen.Gaat een stukje sneller en die zaagjes gaan langer mee dan zo'n bijgeleverd slijpschijfje

[img]link van plaatje[/img] :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 23:51:
[...]

nog steeds kort maar krachtig zie ik?Ach het is in iedergeval langer dan wat het in het begin was zoals dingen =>"mooi gedaan" of zoiets.

dremel is trouwens niet overal handig voor en soms zelfs onhandig.Voor die lange stukken bijvoorbeeld zonder rondingen had ik toch gewoon even de decoupeer zaag ter hand genomen.Gaat een stukje sneller en die zaagjes gaan langer mee dan zo'n bijgeleverd slijpschijfje

[[url=link van plaatje]afbeelding[/url]] :?
thank you _/-\o_

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

goed begin, maar probeer dr wat speciaals van te maken, logo dr in ofzo, kabels netjes wegwerken, lampies erin enz.

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op 21 september 2002 @ 21:40:
goed begin, maar probeer dr wat speciaals van te maken, logo dr in ofzo, kabels netjes wegwerken, lampies erin enz.
ik ben nog niet klaar hoor :P

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 19:14:

beetje rechtvijlen(zie een paar kleine uitsteekseltjes) en de lak even repareren odie kapotte stukjes(tiepex) of met die stiften die ze voor autolak hebben ;)
ja, precies. alleen nog even de kabels rouden en wegwerken, en een beetje bijschuren. ik heb ook net een gat in mn kast gemaakt [absoluut niet vierkant] maar pix volgen later nog. heb ik nu ff geen tijd voor ;)

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
wie kent dat wel....zo'n logo in je window...erg leuk maar daar heb je een zo'n zandstraal apparaat voor nodig en je moet een logo maken en uitsnijden(kutwerk :( ) wie heeft een beter alternatief??

Verwijderd

stickertje?.Je kunt ook gewoon een mal maken en met wat fijn schuurpapier krasjes maken , geeft zelfde effect.Dus malletje snijden , schuurpapiertje pakken, malletje op plexiglas.Schuren over de mal.Stukken karton naast het logo natuurlijk wat langer laten zodat je niet bij het schuren per ongeluk over stukken plexi gaat waar je niet hoort te komen

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 21:13:

Ik heb een iets andere kast, maar wel met zo'n zelfde "zijkantprofiel", ook ik ben van plan om dat middelste figuur eruit te halen met een decoupeerzaag... Wanneer je dat gedaan hebt hoor ik graag je ervaringen, en zie ik graag een fotootje :)
Topicstarter -> leuk gedaan, maar wel snel rounded cables erin :P

Always outnumbered, never outgunned!

Verwijderd

Leuk gedaan voor een n00b :)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ziet er wel grappig uit op het eerste gezicht, alleen bij die randen is het nog niet zo super

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

De piracy politie: Wat zie ik daar? een illegale kopie van win2000? daar ga ik maar es ff langs ;)

voor de rest leuke mod. mijn eerste zal ook zoiets worden denk ik.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ziet er netjes uit hoor, beetje saai maar wel mooi gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 11:02:
De piracy politie: Wat zie ik daar? een illegale kopie van win2000? daar ga ik maar es ff langs ;)

o ja die ligt er nog :P...shit vergeten weg te halen |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 11:02:

Nee tuurlijk niet. Dat is een kopie van het orgineel. Voor eigen gebruik mag je altijd 1 kopietje maken... weet je wel. :)

Het orgineel ligt natuurlijk in de kluis, voor het geval de cd beschadigd raakt en je een nieuwe moet kopen... :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 16:13:
[...]

Nee tuurlijk niet. Dat is een kopie van het orgineel. Voor eigen gebruik mag je altijd 1 kopietje maken... weet je wel. :)

Het orgineel ligt natuurlijk in de kluis, voor het geval de cd beschadigd raakt en je een nieuwe moet kopen... :P
ja...je slaat de spijker op z'n kop :D

Verwijderd

Even die IDE kabels mooi wegwerken :/

Verwijderd

Voor een goedkope oplossing voor window molding,

kijk eens op www.b-w-p.net onder window mod,
daar staat een hele goedkope oplossing.

Verwijderd

hey hoe heb je die raam in godnaams vast gezet ik probeer dat heletijd achter te komen PS ben ook aan het modden dus vandaar

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 19:22:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

No thanks _/-\o_
please !! als je iemand uitscheld voor n00b en hem verbeterd, doe het dan GOED en rezise de pics een beetje naar verhouding ipv, die van jou zijn te lang (naar verhouding ;))

en maak er thumbs van desnoods,.... pls niet zo arrogant.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 18:31:
hey hoe heb je die raam in godnaams vast gezet ik probeer dat heletijd achter te komen PS ben ook aan het modden dus vandaar
vast maken met silliconen kit

Verwijderd

Topicstarter
dinsdag komen nieuwe foto's...van een randje en rounded ide kabels :D

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
hijs wel leuk

- Systeem Specs -

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Mooi gedaan hoor,
idd ff afwerken !!!

Heb ook 2 van die kasten staan ;-)
Maar morgen hoop ik een chieftec DX-01B-D te ontvangen van de postboer !!!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:51
Mooi gedaan... Alleen nog ff wat meer inhoud erin zetten, bijv een unieke 8x speler....ziet er leuker uit :+ (past mooi bij je brander :+)....en ff de kabel rounden......

verder mooi gedaan....simpel maar goed :)

Verwijderd

oke bedankt arnout

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
nou nog een mooi ccfltje, cables rounden, blowhole, outake fan en je leven als nOOb is voorbij

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Topicstarter
dinsdag ga ik een ccfl halen en morgen haal ik kabelomhulsel en een afwerkingrand.die fotos ik gebruikte illegaal de dig.camera van me pa maar hij is er nu constant dus dat feest gaat niet door

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/mbierlee/arnout/rouned%20kabels.JPG ff een foto gemaakt van de rouned kabels

Verwijderd

je had hier ook tape voor kunnen gebruiken natuurlijk om alles netjes bij elkaar te houden , waar is de buitenste adere die om alle kabels heen zit en heb je erop gelet welke kabel naast welke mag?Niet dat het zo'n groot probleem is of zo ( meeste zeggen van wel maar ik merk niets) maar ff op goede plaats leggen kan bij jouw tenminste nog

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 21:07:
je had hier ook tape voor kunnen gebruiken natuurlijk om alles netjes bij elkaar te houden , waar is de buitenste adere die om alle kabels heen zit en heb je erop gelet welke kabel naast welke mag?Niet dat het zo'n groot probleem is of zo ( meeste zeggen van wel maar ik merk niets) maar ff op goede plaats leggen kan bij jouw tenminste nog
gewoond die kabeltjes lossnijden..moet dat problemen opleveren dan?

Verwijderd

mooi! ik ga volgende maand ook window kits bestellen (2) en ik kreeg gisteren een mailtje van de CCFL inkoop actie, ook meteen ff 2 blauwe ccfl's en 2 rounded IDE en 1 rounded floppy besteld! Dat word feesten volgende maand! Dremel van iemand lenen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 23:40:
mooi! ik ga volgende maand ook window kits bestellen (2) en ik kreeg gisteren een mailtje van de CCFL inkoop actie, ook meteen ff 2 blauwe ccfl's en 2 rounded IDE en 1 rounded floppy besteld! Dat word feesten volgende maand! Dremel van iemand lenen...
rounded kabels maak je zelf, een window ook..ik vind dat kant en klare spul zo duur..30 euro voor een setje ronde kabels terwijl je ze zelf kan maken voor een kut bedrag van amper 5 euro..zo hou je geld over voor bijv.nieuwe hardware voor je pc :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 23:28:
[...]

gewoond die kabeltjes lossnijden..moet dat problemen opleveren dan?
lossnijden een probleem?nee , k dacht het niet (wel missnijden natuurlijk :p).Maar de volgorde waarin die kabeltjes zo plat zijn gelegd heeft wel een doel.Nu heb je kans dat er (lees :kleine kans) dat je signaalstoring krijgt omdat 2 verkeerde kabeltjes naast elkaar liggen , soms zelfs storing waar je hardeschijf mee gemolt kan worden(maar dat heb ik maar 1 enkele keer gezien en kan dus gewoon een sukkelactie van die gast zijn geweest).ze zeggen echter wel dat het hierdoor zou komen

en 5 euro om zelf rounded cables te maken?Gewoon lekker gratis.Stanley mesje van men pa en zwarte tape uit de gereedschaps kist.Lekker eromheen wikkelen , zelf nog nooit problemen met de kabels gehad raar genoeg

Verwijderd

[Modbreak]

Dat doen we hier maar niet..

Bij deze heb je een OW te pakken.

[ Voor 0% gewijzigd door Twynn op 24-09-2002 19:55 ]

Verwijderd

vat hem al laat maar hangen :p

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 17:04:
[...]

lossnijden een probleem?nee , k dacht het niet (wel missnijden natuurlijk :p).Maar de volgorde waarin die kabeltjes zo plat zijn gelegd heeft wel een doel.Nu heb je kans dat er (lees :kleine kans) dat je signaalstoring krijgt omdat 2 verkeerde kabeltjes naast elkaar liggen , soms zelfs storing waar je hardeschijf mee gemolt kan worden(maar dat heb ik maar 1 enkele keer gezien en kan dus gewoon een sukkelactie van die gast zijn geweest).ze zeggen echter wel dat het hierdoor zou komen

en 5 euro om zelf rounded cables te maken?Gewoon lekker gratis.Stanley mesje van men pa en zwarte tape uit de gereedschaps kist.Lekker eromheen wikkelen , zelf nog nooit problemen met de kabels gehad raar genoeg
ik snap je...kijk ik heb ze zelf gemaakt..ik kwam er vandaag achter dat dat kabel wrap slechts 83 cent kost de meter :P dus het kost me ongeveer 1.70 _/-\o_
Pagina: 1