[Java] Windows systemtray

Pagina: 1
Acties:

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:09
Ik ben bezig aan een eenvoudig schoolprojectje:
Mijn programmatje vult automatisch mijn ip adres in bij een of andere gratis dns dienst. Tot daar geen probleem, maar ik zou graag dit programma constant laten draaien en ipv van een gewoon venstertje te gebruiken zou ik een icoontje willen in de system tray van windows (onder linux draait dit programma als een daemon, maar dat is niet echt een probleem).

Hoe kan ik dit realiseren? Heb al ff rondgekeken voor informatie maar vind niets concreets...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:49
Als het niet in de API documentatie staat, dan kent Java niet zoiets als de system tray. In dat geval zul je dus terug moeten vallen op een platformspecifieke oplossing en dat deel in een andere taal programmeren.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Misschien staat hier nog iets leuks tussen

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Je zou een simpele DLL kunnen schrijven en die koppelen aan je java prog met de JNI (java native interface).

www.madwizard.org

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:09
die url van Alarmnummer heeft goed geholpe :D
tnx!

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Verwijderd

Zocht hier eigenlijk ook al een tijdje naar, dus ik dacht laat ik ook eens ff kijken, heb dus de een-na-onderste link gedownload, maar snap niet echt wat ik nu verder moet doen.... Kan iemand mij dat vertellen???
Alvast bedankt

Verwijderd

hier nog een link voor de system tray:
http://jeans.studentenweb.org/java/trayicon/trayicon.html

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
Het is niet echt de bedoeling dat je Java Windows-specifieke dingen laat aanroepen, zoals bijvoorbeeld zo'n systemtray-icon. Java is eigenlijk bedoeld als Crossplatform-taal, dus je kunt dit programma nu niet op een Mac of op een Unix-bak draaien :) Als dit je niet uitmaakt dan is de manier waarop je het oplost (via JNI) zeker de goede :)
Pagina: 1