Parallele kabel

Pagina: 1
Acties:

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb de search gebruikt, maar gaf me niet het juiste antwoord. Ik wil data overzetten van m'n laptop naar m'n PC en heb net even een Parallel datatransfer kabel gekocht. Ik wilde windows commander gebruiken voor het overzetten, in het verleden werkte dit nl. wel goed.

Probleem is echter dat wanneer ik verbinding wil maken er bij de laptop niets verschijnt....enig idee waar ik naar kan kijken? Laptop heeft windows 2000 professional, pc heeft windows 98....misschien andere programma's die ik kan gebruiken?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Fastlynx?
Direct Cable Connection in windows?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Walkman
  • Niet online
Direct cable kom ik niet uit.....als ik 'm in windows 98 toevoeg zie ik 'm nergens verschijnen....hij zou bij modems te zien moeten zijn....

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

werkt je parallele poort wel goed?

gebruiken ze allebei hetzelfde protocol EPP/ECP etc

• Walkman
  • Niet online
Ja, ze staan beide op ECP....

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

anders moet je het ff proberen met windows commander en een dos client:
http://members.aol.com/ghisler/lptdos.zip

• Walkman
  • Niet online
Heb ik ook al geprobeerd.....geen idee wat er mis is.....denk dat ik maar een usb kabel ga halen, want ik begrijp niet wat er hier aan de hand is. Hoe werkt het met zo'n usb kabel? Gewoon inpluggen en dan verschijnt er vanzelf iets? Heb er weinig verstand van....

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

krijg je vast wel drivers bij.
en anders: probeer eens een PCMCIA netwerkaartje voor je laptop en een PCI netwerkkaart vooe je pc en dan een crosslnk kabel ertussen.
is veel sneller dan USB.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Walkman schreef op 20 september 2002 @ 18:25:
Heb ik ook al geprobeerd.....geen idee wat er mis is.....denk dat ik maar een usb kabel ga halen, want ik begrijp niet wat er hier aan de hand is. Hoe werkt het met zo'n usb kabel? Gewoon inpluggen en dan verschijnt er vanzelf iets? Heb er weinig verstand van....
usb kabel zit vaak een handleiding bij ;)

is die parallele kabel niet toevallig defect?
FireWurX schreef op 20 september 2002 @ 18:42:
krijg je vast wel drivers bij.
en anders: probeer eens een PCMCIA netwerkaartje voor je laptop en een PCI netwerkkaart vooe je pc en dan een crosslnk kabel ertussen.
is veel sneller dan USB.
das natuurlijk de mooiste oplossing ja, maar wel wat duurder dan een parallele kabel (of usb kabel), maar voor eenmalig (of een paarkeer) zou ik het niet kopen, enkel als je vaak een verbinding wilt maken, scheelt ook nog eens in processor verbruik tov parallele kabel.

• Walkman
  • Niet online
Ik heb echt geen idee waar het aan ligt...heeft altijd gewerkt, was alleen de kabel kwijt, dus maar een nieuwe gehaald, en het werkt niet....het zou de kabel kunnen zijn......probeer morgen gewoon die usb optie...
Pagina: 1