Toon posts:

Modem probleem in Win98SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn PC met Win98SE erop een modem ingebouwd. Het gaat om een E-Tech PCI56RVP modem met een Rockwell chipset. Na starten van Windows wordt een PCI Serial Controller herkend. Standaard vindt Windows geen geschikte driver en verwijs ik naar de dir met de E-Tech drivers. Deze worden niet goedgekeurd.
Handmatig kan ik Windows toch wijsmaken dat het een modem betreft en verwijzen naar de drivers. Na een foutmelding wordt het modem wel geinstalleerd maar werkt dus voor geen meter.

Ik ben al een halve dag bezig en krijg het zaakje maar niet aan de gang. Wie heeft er advies voor mij?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ander pci slot mischien :?
ik heb er ook zo1 gehad en als ik hem aansloot dan was me gewone lijn bezet :?
zelfs als de pc uitstond :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Heb al 3 verschillende PCI slots geprobeerd :(

Verwijderd

Als Windows de driver niet goedkeurt ligt het waaschijnlijk aan de driver... Heb je wel de juiste drivers? download ze anders hier: http://www.modem-drivers.com/companies/383.htm :)

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal al geprobeerd. Tenminste alles voor het Win98SE OS. Ben dus echt al een halve dag bezig. Ook drivers geprobeerd die niet direct voor de RVP zijn. E-Tech heeft een utility die je kaart laat zien maar ik krijg 'Onbekend model'. Verder heb ik geen docs en oude drivers dus ik moet uitgaan van de gegevens op de printplaat. Daar staat dus PCI56RVP en een Rockwell chipset. E-Tech weet ik niet 100% zeker maar het moet haast wel.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!!! Heb handmatig de .inf file bijgewerkt en hij werkt !!!!
Pagina: 1