• Tanu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2023
Hoe groot is de invloed van het in- of uitschakelen van bluetooth eigenlijk op de standbytijd?

Ik wil dit graag weten omdat ik een 6310i heb, waarbij ik ivm een BT carkit, bluetooth altijd aan heb staan. Ik heb eerder een 6310i gehad (alle2 nieuw) waarvan volgens mij, maar dit is erg subjectief, de standbytijd langer was, bij hetzelfde gebruik...

Wie maakt me wijzer?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Wat versta jij onder langer ?

Het is namelijk zo dat 2 accu's nooit hetzelfde zijn, dus als er een uur verschil tussen zit is dit heel goed mogelijk.

En bluetooth is een wireless verbinding, dus ik denk als je het aan heb staan dat het niet zoveel gek uitmaakt. Maar op het moment dat je ook daadwerelijk er gebruik van gaat maken (dwz. verbinding met laptop etc.) dan zal er wel verschil zijn.

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Ik heb zelf ook een 6310i en ik merk eigenlijk geen verschil tussen de standbytijd met of zonder bluetooth. Het zal ook wel komen doordat die telefoon toch al lang standby staat, een uurtje meer of minder merk ik eigenlijk niet.
Het verschil is mij ontzettend meegevallen.

• Tanu
Het viel me ook mee, maar het viel me ook op.. Ik weet dat accu's allemaal verschillen, maar hoopte op wat meer reacties, liefst met getallen ;)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Tanu schreef op 20 september 2002 @ 19:33:
Het viel me ook mee, maar het viel me ook op.. Ik weet dat accu's allemaal verschillen, maar hoopte op wat meer reacties, liefst met getallen ;)
Als je al weet dat accu's verschillen van elkkar, wat is dan het handige eraan om praktijk cijfers te hebben ?

Dan krijg je alleen maar te zien dat mensen net iets langer of net iets korter met hun accu doen en het zal jou niet van je probleem af helpen.

• Tanu
Stel, iemand weet dat een 6310i 'normaal' x mAh trekt, en dat de BT module standy zoveel trekt, en actief zoveel, kun je dat natuurlijk heel aardig inschatten. Maar ik snap dat de kans zeer klein is dat iemand over deze gegevens beschikt..

En 'gebruiker x' kan natuurlijk altijd concluderen dat de standbytijd van zijn toestel na het inschakelen van BT van 8 naar 2 dagen inzakt >:) Dat zou natuurlijk ook een aardige observatie zijn
Pagina: 1