Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Fan-regelaar stoort FM ontvangst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net zo'n enermax fan erin gestopt, maar als ik het snelheidsregelaartje niet op full zet, dan stoort ie mijn FM ontvangst...
(de radio hangt niet aan de pc)

Hoe fix ik dit?

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

maybe een klein condensatortje (220n oid) vlak voor de spoelen (wel openmaken)...

Jouw fan is waarschijnlijk pcm gestuurd, dat houd in dat de motor een serie pulsen krijgt, ipv een gewone spanning...

dit kan idd gaan storen

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
mmm
en ik dacht dat mijn keesmot eindelijk af was :/

maar die storing is dus niet erg eigenlijk, als ik het goe begrijp :)
dan moet ie maar even uitgeswitched als de FM op moet ;)

Verwijderd

3lmowww schreef op 20 september 2002 @ 17:24:
maybe een klein condensatortje (220n oid) vlak voor de spoelen (wel openmaken)...

Jouw fan is waarschijnlijk pcm gestuurd, dat houd in dat de motor een serie pulsen krijgt, ipv een gewone spanning...

dit kan idd gaan storen
pcm? 8)7
PWM zeker?? :X

Verwijderd

Hmmm probeer eens een 1 tot 100uF elco (of iets in die richting; hangt een btje af van de gebruikte pwm frequentie) over de fanmotor te plaatsen (als je daarbij kunt)

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-11 09:23

FXR1340

WTSHTF

Enermax 80mm casefans storen bij mij op de tv. Heb er nog geen oplossing voor. Ga ze verkopen en er een paar Papst fans in plaatsen denk ik. :(

Heb 4 verschillende casefans geprobeerd en Enermax is enige die bij mij stoort op de tv. Heb ze op moederbord en op Digidoc 5 aangesloten.

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

Verwijderd

Je houdt je weer eens niet aan de EMC richtlijnen he :)

Probeer massa en pontentie bij elkaar te houden, anders ga je lussen maken en die zorgen nogal wat voor emissie. Gebruik anders een ontstoorspoel.
Pagina: 1