[ps]afbeelding schuin uitsnijden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.483 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30005

Topicstarter
Ik heb twee afbeeldingen die ik schuin over wil laten lopen in elkaar. Nu had ik het idee om de ene afbeelding op de achtergrond te doen, en de andere schuin uit te knippe. het is een vierkant, die ik dus over de volle diagoneel uitwil knippen.Maar ik zie slechts opties om gewoone vierkante te selecteren.
iemand een id ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Er is een zogenaamde lasso tool, meende ik... zit die niet in de buurt van de vierkante selectie?
Met SHIFT kun je tijdens het maken van de selectie ook haakse hoeken (ook 45 graden) knippen...

Het is overigens een goed idee om je eerste plaat dus in Layer 1 te leggen, en je plaat die eroverheen moet, in Layer 2. Had je dat al? :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 10:15

DeFeCt

je wéét toch

met het pennetje een path tekenen, dan bij paths. load working path doen en dan deleten.. suc6

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je kan anders ook een blok tekenen, dit tot een mask maken, en 45 graden draaien in je mask-layer :) (shift inhouden bij draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Maar beste Hunterpro, dan gaan er aan de zijkanten weer schuine hoekjes vanaf, die je dan weer opnieuw moet selecteren :)
*huppelt weer weg*

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 22-01-2021
Genoeg info voor topicstarter lijkt me :) Had je overigens ook uit kunnen vinden door het lezen van het Photoshop boek wat je er tenslotte bij krijgt, of F1/google.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.