Toon posts:

Thee over toetsenboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb dus thee over mn (multimedia) toetsenbord heengeflikkerd, aanvankelijk dacht ik niet zoveel, maar toen mn keyboard na een tijdje ging hij 'flippen' geen space, geen a en de z bleef maar doorlopen, dus ik dat keyboard openhalen en toen zat er toch nog een aanzienlijke plas thee in.. alles opengeschroeft en gedroogd en nu wacht ik even een paar uurtjes voordat ik hem weer ga proberen. Maar ik zag dat sommige contacten wel waren aangetast.

Ik heb dit echter al een keer eerder gehad met koffie, zelfde symptomen, toen kon ik hem weggooien volgens de winkel, want koffie heeft veel zuren die de contacten verkloten ofzo. Enfin, mijn vraag: Is mijn keyboard verloren of kan ik hier nog iets mee beginnen?

Verwijderd

gewoon proberen. als ie het niet meer doet pech gehad en nieuw kope

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

altijd als je je keyb nat hebt, de stekker van je keyb eruit rukken en het hele ding onder de kraan dumpen
dan aan een waslijn ofzow ophangen, en goed laten drogen.
daarna moettie et gewoon weer doen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

zijn al wat meer topics over geweest... klinkt misschien een beetje bot, maar search ff eerst...

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
niet wachten en laten drogen, maar proberen met een schone doek het vocht eruit te halen. anders meer kans op problemen door oxidatie.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gesearched.. :P inderdaad meerdere topics, maar dat gaat niet specifiek over deze vloeistof :P overigens zat er suiker bij...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 17:23:
ik heb gesearched.. :P inderdaad meerdere topics, maar dat gaat niet specifiek over deze vloeistof :P overigens zat er suiker bij...
in het algemeen heeft het dezelfde effecten met koffie/thee etc...
kijk als je er zoutzuur over heengooit , dan mag je de vraag nog es stellen :D

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 17:26:
[...]

dan mag je de vraag helemaal niet stellen :)
het is gewoon een feit dat je rambordje dan gewoon aan gort is. punt.
:)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

mits met duidelijke pics, zodat we beter kunnen lachen helpen

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:28

ST10©DE

Dus.............

Dit kan echt niet! het is keyboard of toetsenbord maar nooit en te nimmer toetsenboard!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Verwijderd

Topicstarter
[...]

in het algemeen? goed, ga JIJ mij dan eens haarfijn uitleggen wat de consistensie van koffie en thee met de aantasting van het keyboard te maken als je het zo goed weet, want dat heb ik ook nergens in andere topics gevonden, bedankt...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 17:31:
[...]

in het algemeen? goed, ga JIJ mij dan eens haarfijn uitleggen wat de consistensie van koffie en thee met de aantasting van het keyboard te maken als je het zo goed weet, want dat heb ik ook nergens in andere topics gevonden, bedankt...
manman, koffie en thee zijn allebij niet erg bijtende stoffen, anders zou je ze ook geen van beiden kunnen drinken.
daar gaat et om, zeurpiet. tss.

Verwijderd

Topicstarter
ok niet in andere topics te vinden waarom deze stoffen dan je keyboard zouden beschadigen en water niet.. tell me about that...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 17:39:
ok niet in andere topics te vinden waarom deze stoffen dan je keyboard zouden beschadigen en water niet.. tell me about that...
water is niet zuur, en zoutzuur wel.
zuren tasten veel dingen aan.
bepaalde zuren kunnen zelfs metaal opvreten.
Koffie en thee daarentegen zijn op basis van water, en bijten daarom niet.

Verwijderd

Thee met suiker is 9 van de 10 keer : "Jammer maar helaas..." (Pas ook al iemand met een laptop...)

Wanneer is dit een olympische sport??? (De 100 meter koffie over toetsenbord gooien?? is dit een zomer- of een wintersport??)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 17:47:
Thee met suiker is 9 van de 10 keer : "Jammer maar helaas..." (Pas ook al iemand met een laptop...)

Wanneer is dit een olympische sport??? (De 100 meter koffie over toetsenbord gooien?? is dit een zomer- of een wintersport??)
als je nou eerst eens het keyb goed uitspoelt als de thee nog vloeibaar is en niet opgedroogd (keej da gaat dus niet met laptops) :+

edit: het is wel de suiker die het keyb de das om doet omdat suiker een mineraal is (toch?) en mineralen geleiden stroom.

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 01:18
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 17:23:
overigens zat er suiker bij...
In dat geval...
Afbeeldingslocatie: http://www.acaldra.com/img/bye2.gif toetsenbord.

• Apollo_Futurae
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
FireWurX schreef op 20 september 2002 @ 17:56:
omdat suiker een mineraal is (toch?)
nee :>
suiker is een organische stof

Pas de replâtrage, la structure est pourrie.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:03

mr_petit

opperprutser

FireWurX schreef op 20 september 2002 @ 17:46:
[...]

water is niet zuur, en zoutzuur wel.
zuren tasten veel dingen aan.
bepaalde zuren kunnen zelfs metaal opvreten.
Koffie en thee daarentegen zijn op basis van water, en bijten daarom niet.
zowel koffie als thee zijn zuur (koffie is iets zuurder)

en zoutzuur is op basis van water: sterker nog: alle zuren zijn op basis van water!!!!

Het grootste probleem is de rommel die het achterlaat (stroperige drab)

3 keuzes:
1. laten drogen en nix doen (en hopen)
2. in schoon water gooien (en flink heen en weer schudden); daarna goed droog schudden/zwaaien, en goed laten drogen
3. gelijk een nieuwe kopen

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
hmmz net terug van werk dus ff keyboard aan het proberen, de toetsen
ESC (wie gebruikt die tegenwoordig met windows)
Accent gar(e?) .. nou jammer dan
1 en 2 .. die kan ik met num lock gebruiken.. alleen jammer van het AT en het uitroep teken :(
Tab... zonde :(
Caps lock.. niet echt nodig
edit:
Toevoeging: shift doet niet altijd wat hij behoort te doen (wat vet kut is), en de 'KUU' heeft het begeven :P

Ik hou vooralsnog dit keyboard, en ga eerst eens kijken of ik me kan redden ermee.
Bedankt voor de reacties..

BTW bestaat er een programma waarmee ik toetsen een andere functie kan geven? Dan zou ik de brackets bijvoorbeeld apenstaartje en uitroepteken kunnen maken..

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 18:26
Waarom heeft cola dan een ph van 2 dat is toch aardig zuur en niet basis :)

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Hmmm, ik schuur mijn keyboards helemaal nat met veel dreft, en met een hardborsteltje :)

Nog nooit een dode gehad, je moet ze wel compleet laten drogen (tip : uw haardroger is uw vriend)...

Verwijderd

Topicstarter
Mjah dat dacht ik ook

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Kheb vandaag een complete beker Cup-a-Soup (c) (r) (tm) Kerrie in m'n gloednieuwe keyboard gegoten....
Je gamed en je beweegt wat teveel en opeens *gloep* :(

Gelukkig alles helemaal schoon kunnen maken en toen deed bijna alles het weer. Een paar toetsen deden het nog niet, maar dat kwam door een stukje groente dat zich over de 'signaalpaden' had genesteld.

Heb op campzone vorig jaar last gehad van condens, toen typte ik met 1 aanslag meerdere letters :( dat toetsenbord was niet meer te redden.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

koffir of thee, ut maakt geen hol uit, als je het over je tiepplank gooit. laten drogen en weer verder. Alleen voor de mensen die suiker gebruiken, weg plank.... dat is namelijk de boosdoener...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Uitelkaar slopen, flink spoelen, naspoelen met water met een heeel klein beetje afwasmiddel of citroensap (ja, dat is zuur :)) tegen kalkaanslag. Dan drogen en voila: elektronica gered. Met of zonder suiker maakt niet uit, zonder spoelen kan je het ding toch wel weggooien.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1