[3310] Verschillende soorten datakabel

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Volgens de winkel waar ik vanmiddag was, zijn er verschillende soorten datakabels voor de Nokia 3310. Ik ben namelijk op zoek naar een kabeltje, want ik wil mijn telefoon simlock-vrij maken. Nu weet ik dat er kabels te krijgen zijn voor 15 euro ofzo, misschien 20. Volgens hem kun je met zo'n goedkope kabel niet unlocken, maar moet je dan een kabel hebben, die maar liefst 60 (zestig !) euro kost ! Is er iemand die daar het fijne van weet ? Ik ben zelf namelijk van mening dat ik het met een 'goedkope' kabel ook kan. Het gaat om het 'flashen' met behulp van de Nokia Flash Tool en een .fls-bestand.

Mother, will they like this song?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik kan jou vraag wel beantwoorden, maar dit mag helaas niet op het forum.
Als ik het ga beantwoorden dan kom ik namelijk in de zone terecht van verboden dingen @ got.
:? Ik zoek een programma om mijn telefoon mee te unlocken

Nee!, en wel hierom:

De rechter heeft besloten dat het unlocken deels toegestaan is. Het houdt in dat je de telefoon mag unlocken mits je via de datakabel de unlockcode berekend. De tweede manier, via flashsoftware de telefoon unlocken is niet toegestaan. Je verwijdert namelijk een gedeelte van de bestaande software en dit mag niet in verband met auteursrechten.

Voor de crew is het echter onmogelijk te controleren of unlocksoftware via de flashmethode werkt of op de legale manier namelijk via het berekenen van de unlockcode.
Omdat de crew niet de testmogelijkheden heeft is er binnen Internet & Telefonie besloten het unlocken als vanouds niet toe te laten.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Het unlocken is niet gewenst hier op GoT :)

Dit topic is gesloten.