[Winxp] instalatie wil niet op nieuwe schijf

Pagina: 1
Acties:

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50
Eergister heb ik een nieuwe western digital 80 gig harddisk gekocht. Meteen de oude uit m'n systeem gehaald en de nieuwe erin gezet, vervolgens wil ik winxp gaan instaleren. De installatie gaat goed totdat het systeem op nieuw moet opstarten, na al het post gebeuren krijg ik namelijk de melding : "geen besturingssysteem gevonden". Ik heb echt al vanalles geprobeerd en weet nu echt niet meer wat te doen. Ik heb verschillende ide poorten geprobeerd, verschillende kabels. Virus protectie in de bios uitgeschakeld. fdisk /mbr uitgevoerd, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding :(.

De rest van m'n systeem betaat uit een aopen ax6b mobo (440BX) met een 700mhz P3 processor en in de 300MB RAM.

Wie weet wat hier het probleem kan zijn???

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:53
heb je je partities ingedeeld met fdisk of zo ?

Check dit en help mee!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fixboot in recovery console proberen?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Xplosive
DaMoUsE schreef op 20 september 2002 @ 16:21:
heb je je partities ingedeeld met fdisk of zo ?
nee gewoon met de instal van winxp

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:53
ow ik wis nie da da kon

Check dit en help mee!

• Xplosive
blackd schreef op 20 september 2002 @ 16:22:
Fixboot in recovery console proberen?
Dat heb ik niet geprobeerd wist niet eens dat dat bestond, ga het nu ff proberen.

• Xplosive
Is het trouwens verplicht om de schijf waarvan je boot op de primary ide aantesluiten of kan dit ook op de secundary ide ??

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Xplosive schreef op 20 september 2002 @ 16:37:
Is het trouwens verplicht om de schijf waarvan je boot op de primary ide aantesluiten of kan dit ook op de secundary ide ??
Volgens mij moet Windows op de prim. ide staan

Is die partitie waar windows op staat trouwens wel actief gemaakt?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Xplosive
ErHa schreef op 20 september 2002 @ 16:40:
[...]

Volgens mij moet Windows op de prim. ide staan

Is die partitie waar windows op staat trouwens wel actief gemaakt?
Ja dit heb ik nagekeken met fdisk en deze partitie stind actief, is ook de enige partitie in mehele systeem op dit moment.

Fixboot en fixmbr hebben niks geholpen :( heb nog steeds dezelfde foutmelding alleen nu in het engels :?

Verwijderd

moederbordinstellingen gecheckt???
ik heb geloof ik ook eens zoiets gehad met een WD schijf...de ene keer zag mn mobo em wel, de andere keer weer niet...jumpers op de hd veranderd en hij deed het...
misschien dat eens proberen als niks anders werkt...

Verwijderd

Kijk eens op de site van de fabrikant van je moederbord voor bios update's of compatability

Kan je moederbord wel 80gig aan?

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Zet de jumper van de HD eens op master, ipv de standaard 'single drive' instelling, misschien dat dat werkt. Wat daarvoor de instellingen zijn staat wel op de sticker op je HD, en anders wel op de WD site :)

Verwijderd

Ik zou eens proberen om je schijf op te delen en dan nog eens windows installeren. Windows draait trouwens prima op de sec. IDE hoor.

• Xplosive
aaargghh heb ff me oude hd terug gezet maar deze doete het ook niet meer ;-(. Krijg de melding ntldr not found...

• Xplosive
Heb me oude hd weer aan de praat gekregen met hulp van wat topics hier over ntldr :)

Denk dat 80gig toch wat teveel is voor mijn 4 jaar oude bx-board. In de bios geeft hij ook de grote niet goed weer :(
Maar goed een nieuw mobo zat er toch al aan te komen.....
iig iedereen bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Bios probleempje dus. Effe kijken of er een update is voor dit mobo dan maar...En anders een highpoint kaartje van € 30,- :(
Pagina: 1