Toon posts:

Rook uit computer ja of nee? :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat beneden op de computer en toen ik naar me slaapkamer liep naar me eigen computer dacht ik dat de kamer een beetje raar rook en het een beetje "mistig" was, dus ik gelijk naar me computer kijken en het lijkt een beetje of er rook uit me computer komt.

Maar ik weet het niet zeker, ik heb de kast open gemaak er alle coolers werken en ik zie geen rook in de kast. Kan het me PSU zijn?

Hoe kan ik goed zien of er echt rook uit komt? tips?

Systeem:

Aopen kast + Aopen PSU type weet ik zo snel even niet
ASUS P4T-E
P4 1,8 Ghz Northwood
512 RD-RAM Samsung
Asus V7700 Geforce 2 Pro 64 DDR
Maxtor 40 GB 7200 RPM U133 (draait op U100)

niks is overclockt.

Temperaturen volgens Speedfan:
HD0: 50 Graden (ik weet het, is hoog, maar nog niks aan de hand volgens maxtor)
Temp : 36 Graden
Temp1: 31 Graden
Temp2: 36 Gaden

Temperaturen volgens SiSoft Sandra:
Board Temp: 33,0 Graden
CPU : 35,5 Graden

Wat moet ik doen en hoe kan ik zien of er nou echt een beetje rook uit komt of niet?

Systeem uit doen of toch aanlaten?

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:08

Nobby

Nuts!

ruik eens aan je voeding, als je een brandlucht ruikt weet je dat het daar uit komt, is waarschijnlijk stof (is je PSU erg stoffig?)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Koudijs koeling :? >:)

Nee, kan van alles zijn. Je moet je componenten dus MB, CPU, GPU, NIC en andere componenten visueel inspecteren.
Kijk naar bruine vlekjes of uitgelopen condensatoren etc. etc.

Je voeding kun je ook nakijken en schoonmaken.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik ruik geen echt brandlucht, het ruik gewoon, computer achtig :P

Ik denk dat het inderdaad vals alarm is en dat het gewoon stof is maar hij zet soms toch de stofzuiger er ff tegenaan en veel stof zit er niet in. Ik zal ff me kamer duur dicht doen en me raam kijken of het nog steeds mistig wordt of of ik gewoon een beetje blind was op dat moment

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 16:18:
Koudijs koeling :? >:)

Nee, kan van alles zijn. Je moet je componenten dus MB, CPU, GPU, NIC en andere componenten visueel inspecteren.
Kijk naar bruine vlekjes of uitgelopen condensatoren etc. etc.

Je voeding kun je ook nakijken en schoonmaken.
ik heb em nog eens open gemaakt en goed alles bekeken, en ik zie geen verdachte dingen. wel redelijk wat stof :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 16:24:
[...]

ik heb em nog eens open gemaakt en goed alles bekeken, en ik zie geen verdachte dingen. wel redelijk wat stof :/
Ook de achterkant van je moederbord ?

Verwijderd

Topicstarter
nee daar heb ik niet gekeken, heb ook niet echt zin om me hele computer uit elkaar te halen maar ik zal even de andere zijkant van de kast eruit halen en kijken of ik daar nog wat zie...

Verwijderd

Draait ie nog stabiel :?

Verwijderd

Topicstarter
voor zover ik kan zien, niks. Ik ga ook wel ff wat stof verwijderen uit de kast... Stofzuig slang erin kan geen kwaad tog? als ik niks ermee aanraak

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Je kamer eens stofzuigen misschien >:)

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kamer zal ik ook gelijk doen :D

Verwijderd

Topicstarter
Oops ik had dit bericht over het hoofd gezien.

Hij draait nog stabiel dus het was loos alarm denk ik, sorry 8)7

maarja beter loos alarm dan geen alarm als er wel wat aan de hand is toch?
Pagina: 1