Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Infrarood, hoe zit het nou?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ey,

ik wil graag ivm infrarood mijn laptop aan mijn pc koppelen, maar ik wil ook winamp enz besturen. nou heb ik de search gebruikt en alles is behoorlijk ingewikkeld.

wat ik wil is een irda ofzow bouwen waarmee ik dus hoofdzakelijk mijn laptop kan koppelen aan mijn pc en ik wil de irda gebruiken met de afstandbediening voor winapm enz.

ik heb wel een schema gevonden om iets te bouwen waarmee je alleen kan ontvangen. ik vind het niet erg om meerdere kastjes te hebben. 1 voor winamp enz en 1 voor laptop bv, maar hoe maak ik er 1 voor de laptop dan?
das toch een irda? heeft iemand een schema ofzow?

Thanx! :)

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 13:41
voor een afstandbediening zou ik gewoon een ir reciever op de com poort bouwen, bijde op de irda gaat volgens mij niet

• robbert
irda poort
Afbeeldingslocatie: http://www.infrarotport.de/alles_plan.GIF

ir reciever (com)
Afbeeldingslocatie: http://www.heatseekerz.net/images/articles/Remote%20Control/Schematics/Schema1.jpg
The sensor is quite easy to build, and is very cheap. The parts are all very common and can be bought at your local electronics’ shop.
These are the parts needed for the sensor:
- Capacitor (C1): 10µF, 16V
- Capacitor (C2): 100nF
- Resistor (R1): 4,7kOhm
- Diode (D1): 1N4148
- IR-Receiver (IC1): TSOP1838 (by Vishay)
- Voltage-Regulator (IC2): 78L05, 100mA, TO-92(package)
- Connector: RS232, female, 9pins
- Case: suitable for the connector
- Shrink Sleeve: As tin as possible
- Copper wire

Verwijderd

Topicstarter
dat dacht ik ook al jah, als ik die dus bouw kan ik iig winamp enz besturen, maar ik wil ook nog iets voor mijn laptop.

maar wat moet ik dan maken?

• robbert
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 16:10:
dat dacht ik ook al jah, als ik die dus bouw kan ik iig winamp enz besturen, maar ik wil ook nog iets voor mijn laptop.

maar wat moet ik dan maken?
die bovenste kun je gebruiken voor je laptop, ik heb hem gemaakt voor mijn handheld en dat werkt perfect. Dat ding in dat blauwe vakje heb ik er niet bij zitten maar het werkt wel goed. >:)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben steeds te laat! 8)7

thanx iig! >:) ;) :)

Verwijderd

Topicstarter
btw, dat TFDS4500 is waar je de laptop op moet richten zegmaar?

hoeveel volt moeten die condensatoren zijn?

is bij het moederbord-aansluiting de vcc nou nummer 1 of 5?

• robbert
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 16:17:
btw, dat TFDS4500 is waar je de laptop op moet richten zegmaar?
an de andere kant moet je op het moederbord aansluiten? :?

hoeveel volt moeten die condensatoren zijn?
die tfds4500 is idd dat ding wat je op de laptop moet richten en de andere kant idd op het mobo. Condensatoren hebben geen volt maar een bepaald aantal F (vraag me niet wat het precies inhoud), en je moet dan dus een condensator van ..F kopen (staat in het schema)

Verwijderd

Topicstarter
die condensatoren heb je in verschillende voltages hoor, ik heb hier 50v en 100v liggen en je hebt er nog veel meer.

en bij het moederbord-aansluiting, is de vcc nummer 1 of 5?

• robbert
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 16:25:
die condensatoren heb je in verschillende voltages hoor, ik heb hier 50v en 100v liggen en je hebt er nog veel meer.

en bij het moederbord-aansluiting, is de vcc nummer 1 of 5?
Je moet gewoon een condensator van 22µF, een van 4,7 µF en een van 100nF hebben. vcc is volgens mij idd 1 maar dan moet je effe in het boekje van je mobo kijken.

[edit] als die irda voor je laptop zou ik liever gewoon een utp kabeltje tussen je laptop en pc leggen. Irda is nogal langzaam, bij maakt het niet uit want naar zo'n handheld ga ik toch geen grote dingen verzenden. Ook is een gewone netwerk verbinding in gebruik veel handiger

Verwijderd

Topicstarter
in het boekje staat alleen maar 1 t/m 5, niet wat het is. en het gaat van links naar recht.
ik heb een Epox 8k3a

btw, nog ff een noob vraag;

het draadje waar C3 op zit, is dat nou verbonden met VCC en GND of met VCC en RXD en GND?

• robbert
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 16:33:
in het boekje staat alleen maar 1 t/m 5, niet wat het is. en het gaat van links naar recht.
ik heb een Epox 8k3a

btw, nog ff een noob vraag;

het draadje waar C3 op zit, is dat nou verbonden met VCC en GND of met VCC en RXD en GND?
c3 zit tussen de vcc en de gnd,
1 is de vcc

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb de tag in je titel aangepast. Hou je aub aan de richtlijnen zoals die hier staan: Lees dit eerst voordat je een topic opent!
Pagina: 1