Toon posts:

Sound probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn driver is goed geinstaleerd van mijn kaart maar ik krijg geen geluid uit dat kreng wat doe ik verkeerd. Meestal als je je geluids kaart instaleerd dan geeft tie na het opstarten een luidsprekertje rechts in je startbalk maar dit krijg ik niet te zien en er komt ook geen geluid uit kan niets afspelen :(

Heb dit al geprobeerd (het gaat overigens over een adi intergraded soundmax geluids prutje)

-multimedia devices weg gegooit, en opnieuw geinstald
-de kaart gedelete en drivers weggegooit en opnieuw geinstald
-nieuwere drivers geen resultaat
-msconfig reg files en andere shit aangepast werkt ook niet
-en nog een paar

Ik weet er geen meer hoor en op het internet kan ik geen oplossingen meer vinden. Wie kan mij helpen.

Overigens gaat het om windows 95 versie helaas en dit is niet te wijzigen wegen mijn werk en de applicaties die er op draaien.

Alvast bedankt
|:(

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat je er niet bij verteld is of windows een geel uitroeptekentje neerzet bij de geluidskaart (of verwante apparaten). (en dat bedoel ik bij het systeem icoon in het config. scherm = apparaatbeheer)

Als er nergens een geel uitroeptekentje staat dat zou het kunnen zijn dat het speakertje, wat normaal rechtsonderin bij je klokje staat, gewoon uitstaat.
Dit kun je inschakelen bij configuratiescherm->multimedia...
Daar kun je meteen ook zien of je kaart wel (goed) is geinstalleerd.

Werkt het nog niet? Staat de soundcard wel aan in het bios?

Nog steeds niet? Ruk de kast open, zoek de AD chip op en schrijf het nummertje op wat erop gedrukt staat, kast weer dicht, opstarten, google en zoeken maar...
(of nog een keer hier posten...)

Lukt het echt niet? Kun je altijd nog een headphone in je CDRom speler stoppen om muziek te luisteren vanaf een audio CD... :)

wel grappig trouwens... wist niet dat MSCONFIG in Win95 ook al bestond.
Volgens mij lieg je of heb je het stiekum toch over win98... ;)

edit:
Je icoon is wel toepasselijk trouwens!

Alles kan stuk.