[JS] score berekenen

Pagina: 1
Acties:

• mark_gl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 09:45
Ik ben begonnen met een puntentelling script.

Ik stuit nu op het volgende probleem "onChange" roep ik steeds een javascript op die alle editboxen op die regel moet optellen en dat in totaal schrijven van die rij.

Nu heb ik dit met 1 rij gemaakt en kan ik het makkelijk doorkopieren naar 2 rijen, alleen kan je voorstellen wat er gebeurt als je 25 kandidaten hebt, heel veel ctrl v + ctrl c. Kan dit ook middels een extra variabel meegeven en allen editboxen een rijnummer meegeven ofzo?

http://www.missverkiezingparkstad.com/temp/stand.htm

En de bonus vraag
Hoe geef ik dadelijk goed weer welke kandidaat (als je dus meerdere rijen hebt) de hoogste scoren heeft van ze allemaal, dus gewoon kijken welk totaal het hoogs is, maar hoe kan je deze kandidaat eruit laten springen?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je kunt gewoon meerdere verschillende forms gebruiken (je roept je script nu al aan met this.form)

anders moet je groeperen, bv door de naamgeving: eerste boxes missA_ronde1, missA_ronde2 en je functie aanroepen met functienaam(this.form, 'missA')

voor highlight zou ik gewoon de style.bgColor wijzigen, eventueel ook de color zelf rood maken voor de hele TR waarin de elementen staan

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• mark_gl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 09:45
ik zelf was aan een functie met array's aan 't denken dus zo

kandidaat 1 ronde1[0] ronde2[0]
kandidaat 2 ronde1[1] ronde2[1]

Dan neem ik aan dat wel alles in 1 form kan toch, of kan javascript niet met array's werken?
het moet er juist fraai uitzien en door een TR rood te maken, denk ik niet dat het er erg fraai uitziet. Dit scorebord moet je voorstellen dat middels een beamer op een muur wordt weergegeven.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mark_gl schreef op 20 september 2002 @ 15:55:
ik zelf was aan een functie met array's aan 't denken dus zo

kandidaat 1 ronde1[0] ronde2[0]
kandidaat 2 ronde1[1] ronde2[1]

Dan neem ik aan dat wel alles in 1 form kan toch, of kan javascript niet met array's werken?
het moet er juist fraai uitzien en door een TR rood te maken, denk ik niet dat het er erg fraai uitziet. Dit scorebord moet je voorstellen dat middels een beamer op een muur wordt weergegeven.
javascript kan met arrays werken, maar is dat niet een beetje dubbelop, moet je een apart array met alle relaties aanmaken;
voordeel van gebruik van de inputnaam is dat je geen extern array nodig hebt
je kunt ook gewoon alle formelements doorlopen, als je weet dat er 5 rondes zijn en een totaalscore element kun je aan de hand van de index het element plaatsen.

de bgColor zou ik gewoon zachtgrijs maken, de color dan rood betekent dat de letterkleur rood word op een ietwat donkerdere achtergrond.
Maar de keuze van kleuren e.d. is gewoon een kwestie van vormgeving, kan je hooguit aanraden dit ook te testen op de beamer bij werkelijke lichtsterkte, beamers hebben de neiging flink wat contrast te verliezen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen