[access]INSERT INTO of UPDATE

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een vraag, ik heb al gezocht op google en google discussiegroepen, maar kon daar niks vinden.
Ik wil weten of je in access en dan met vba bij een formulier een keuze kunt maken of er een update query of een insert into query moet worden uitgevoerd, afhankelijk wat er in een tabel staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lijkt me meer iets voor de DEVschuur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

Kan je de vraag iets duidelijker stellen?

Als je een update doet, gaat het om een bestaand record. Een insert into is voor nieuwe entries. Dus afhankelijk van of een record al bestaat of niet, moet je update of insert into doen.

Of was dat niet wat je bedoelde?

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vilenin schreef op 20 september 2002 @ 15:58:
Als je een update doet, gaat het om een bestaand record. Een insert into is voor nieuwe entries. Dus afhankelijk van of een record al bestaat of niet, moet je update of insert into doen.
Ja dat is wat ik bedoel, ik wil een dat dus afhangt van of al bestaat of niet een update of een insert into doen, maar ik weet niet hoe je dit kunt aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

Wanneer je een form hebt in ACCESS, en je data in je form, wordt deze automatisch ge UPDATE.
Wanneer je met het pijltje helemaal naar rechts gaat, doe je automatisch INSERT

Of, is dat niet wat je bedoelt??

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 16:07:
[...]

Ja dat is wat ik bedoel, ik wil een dat dus afhangt van of al bestaat of niet een update of een insert into doen, maar ik weet niet hoe je dit kunt aangeven
gewoon eerst kijken met SELECT COUNT(*) of een entry bestaat, en dan afhankelijk van het resultaat, een INSERT of UPDATE doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat SELECT COUNT(*) snap ik niet helemaal hoe je dat zou moeten doen dan, zou je een voorbeeld of wat meer er over willen uitleggen, als je wilt, wil ik mijn code die ik nu heb sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Software Algemeen -> Programming & Webscripting

Maar zoals ik al vaker heb gezegd: lees eens een goede tutorial / een goed boek voordat je verder gaat :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54
Ja, dat kun je.
SELECT COUNT(*) snap ik niet...
Dan denk ik dat het tijd is dat je eerst eens een tutorial of boek doorneemt over SQL. Daarnaast neem je best ook nog een boek of tutorial ter hand over VB of VBA en hoe je daar SQL kunt in integreren.

SQL Tutorial

VBA tutorials

Veel succes ;)

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.