JVC DV-camera wil niet van pc opnemen

Pagina: 1
Acties:

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Dag mensen,

Vandaag dacht ik even mijn net gemonteerde film van enkele uren terug te gaan zetten van de pc op mijn JVC GR-DVL107 DV-camera. Deze camera beschikt over zowel een dv-in als een dv-out. Helaas wil Pinnacle Studio 7 niet echt meewerken.
Het probleem zit hem misschien wel in de camera, maar het probleem is het volgende: Ik moet de camerea op Play zetten, dan de rec-toets indrukken (er verschijnt dv-in op het scherm) en dan zou ik de pc een beeld moeten laten versturen (stilstaadn beeld dus) en dan nog een keer op de rec toets douwen zodat de camera zou beginnen met opnemen. Maar helaas werkt dit dus niet, Pinnacle stuur immers geen stilstaand beeld. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Heeft iemand ervaring met een op gelijke wijze werkende camera of een gelijke camera?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Studio op play zetten via de DV uitgang, camera laten opnemen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• JJapie
Microkid schreef op 20 september 2002 @ 15:23:
Studio op play zetten via de DV uitgang, camera laten opnemen.
Verklaar u nader aub...

.edit: Ofwel: Hoe zet ik Studio op play via de DV-uitgang?

Verwijderd

probeer het eerst eens met dvio.exe, hiermee kun je een AVI naar DV schrijven.
Geen opties om in te stellen, dus kan ook niet fout :P

ps: ik doe altijd gewoon Play (vanuit Premiere, dat wel), en dan nog een keer op de Record button van mijn JVC camera. kwestie van eerst een paar seconden zwart of color bands sturen.

• JJapie
ja precies, dat is inderdaad wat ik nu ook heb gedaan nadat ik een paar uur heb lopen klooien... Gewoon maar wat zwarte frames ervoor gezet en hele lange fade-ins... Werkt ook, maar niet optimaal..