debian downloaden

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
ben nu bezig met de iso's van debian te downloaden.
welke heb ik echt nodig? dat kan ik nmlk nergens vinden...
7cdz lijkt me wat overdreven...

hij komt op een ouwe cyrix 233

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat ik je aanraad is de minimal cd te downen en de rest via ftp te downen

Netinstall

Eventueel kan je het zelfs met floppies doen heb ik de afgelopen week ook 2 keer zonder enig probleem gedaan

Verwijderd

Idd. De diskette set downloaden en installeren. Kijk even in de howto sticky die hierboven het forum staat. De installatie manuals van Nelske en co. Hier staat het duidelijk in. :)

• sharkzor
niet echt handig. ik heb isdn thuis. ik zit nu even op de hvu hier met 600k/s te downen :)
cd2 is bijna binnen.

Verwijderd

Alleen cd1 :)

Verwijderd

ikkuh doe dan cd I, II en III en de rest via ftp.

• Jelmer
  • Laatst online: 07:23
Je wou toch een servertje opzetten?? Althans, zoiets staat mij bij.. Als ik jou was zou ik in iedergeval CD1 downloaden, daar kom je al een heel eind mee (wel de NON_US downloaden! (anders heb je geen SSH)) Verder zou je evt CD2 en 3 kunnen downloaden, maar daar zit al erg veel zut tussen voor X en onnodige utils/libs/docs... Het enige nuttige wat op CD2 staat is joe (maar die kun je misschien beter gewoonapt-getten)
Succes mede UVIS'er :)

• sharkzor
Jelmer Barhorst schreef op 20 september 2002 @ 16:16:
Je wou toch een servertje opzetten?? Althans, zoiets staat mij bij.. Als ik jou was zou ik in iedergeval CD1 downloaden, daar kom je al een heel eind mee (wel de NON_US downloaden! (anders heb je geen SSH)) Verder zou je evt CD2 en 3 kunnen downloaden, maar daar zit al erg veel zut tussen voor X en onnodige utils/libs/docs... Het enige nuttige wat op CD2 staat is joe (maar die kun je misschien beter gewoonapt-getten)
Succes mede UVIS'er :)
thnx! gelukkig zie ik dat ik de non_us heb.
moet alleen nog dan even cd3 downen. zo gebeurt :)

misschien zie ik je nog bij de uvis. ben pas nieuw (1e jaars) dus ik ken nog niemand daar.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk als je ReiserFS gebruiken wilt? Moet je dan echt per se 2 CD's downloaden? (CD1 en die experimentele)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• sharkzor
ffe een schop,
ik probeerde net vanaf cd1 te booten, maar dat wilde dus niet echt. win2k of nt4 cdz booten wel gewoon prima.
heb toen maar een bootflop gemaakt met rawwrite (compact.bin), maar ook die start niet. hij laad heel even vanaf a en dan stopt het hele zaakje...

doe ik iets vout?

Verwijderd

Zegt ie nog iets voor 't stopt? Iets over SYSLINUX ofzo? Andere bootfailures van je BIOS ofzo?

Overigens kan je, als je disks wil gebruiken, beter root.bin en rescue.bin downloaden en op 2 floppies rawriten.

[url]ftp://ftp.debian.nl:/debian/dists/stable/main/disks-i386/current/images-1.44/[/url]

daar staan ze :)

• sharkzor
hij zij helemaal niks. in m'n laptop werkte het ook niet.

maar ik heb nu de iso op een cdr gebakken ipv cdrw, en nu boot ie wel?? vaag
Pagina: 1