Toon posts:

Installatie Win98se eindigt bij rare popup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probeer win98se te installeren op m'n eerste partitie van 4 gb. Dit lukt dus voor geen meter... :(
Start pc op met diskette. (Booten vanaf cd maakt geen verschil.) Cd erin, setup draaien, gaat allemaal prima. Scandisk wordt even gedraaid. Vervolgens wordt setup gestart. Dan krijg je dus zo'n dialoogvenster waarna je op OK klikt. Setup controleert de pc op diverse dingen en normaal gesproken ratelt de a-drive dan ook even. In plaats daarvan opent zich links bovenin mijn scherm een dos-achtige popup. Hierin staat: Error while writing to drive A. (R)etry?

Kan op de r drukken wat ik wil, maar het opnieuw proberen haalt niks uit. Meer mogelijkheden krijg ik niet. Einde installatie dus. Haal ik m'n 20gb seagate eruit en sluit ik een 4gb maxtor aan, krijg ik deze melding niet. Maar het mag duidelijk zijn waarom ik die 4gb er niet meer in wil hebben. :p

Wat is de exacte oorzaak?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:34

Reptile209

- gers -

Is die partitie al geformatteerd? Setup moet nl ergens zijn temp bestanden kwijt kunnen. Als C het "nog niet doet", probeert 'ie dat op A en die is dan of te klein, of is write protected.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb de partitie wel geformatteerd. Heb zelfs naar de %-teller zitten staren om zeker te weten dat dat goed ging :)

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 06:29

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Misschien wat je kan proberen is fdisk alle partities eraf gooien

rebooten....

fdisk dan 2 partities aanmaken (of meer)

rebooten

dan setup booten van CD

wil wel eens werken.