Toon posts:

Frameloss in VD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het gewone tv signaal capture heb ik geen problemen maar zodra ik het probeer van een videoband krijgf ik het probleem dat hij zonder regelmaat af en to 10-15 frames laat vallen.

Een vriend van weet hoe dit waarschijnlijk komt maar hij heeft geen oplossing ik hoop iemand hier wel.

Bij voorbaat dank!
It is our joint trouble. I made the analysis of this problem. I shall tell about the conclusions, but to decide this problem is difficultly.

See the picture. It is three oscillograms of videosignal.

Number 1 is normal signal from videocamera. You can see rectangular impulse of sincro (S) and almost square package of chroma signals (C).

And now number 2. It is the same signal after recording/playback with videorecorder. Synchronization has become oval instead of rectangular. The chroma too has changed. But it is normally. Such signals are well determined by a capture card.

And the extremal case, number 3. The tape segment is not enough well. The synchronization has become absolutely small. The chroma too. The outcome will be such: the capture card will not see such small signal and will not start capture of this frame. The frame will be lost.

If I could make a signal amplifier... But the amplifier, boosts which one only a sinchro-signal. The amplifier, which one will not change amplitude of a video, and will increase only synchronization. Then the problem would be resolved. I had the friend, which one promised to make such amplifier. But the friend has left also I have not communication with him. I know, that there are videotape recorders, which one have an amplitude control of procedure signals. But it is professional engineering, which one is unavailable to us.

Best regards,

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/modelcars/fmb/signal.GIF

Verwijderd

Topicstarter
Er is toch wel iemand die een oplossing voor dit probleem heeft?

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
Als ik goed lees dan is het onwenselijk dat het signaal meeversterkt wordt met C en S.
Dat snap ik niet helemaal. Wanneer C en S versterkt worden en dat resulteerd in het wel signaleren van de frames dan is het toch niet erg dat de rest van het signaal ook versterkt is?
Wanneer je een lange kabel zou nemen zal het signaal namelijk ook in verzwakte vorm aankomen, dus met lagere amplitudes. Versterken werkt andersom.

Mischien dat je nog kan overwegen om een betere kabel te nemen. Dit zorgt er voor dat het signaal minder gefilterd wordt (door een HPF wordt een blokgolf een sinus) en dus het signaal beter in shape blijft.

Maar misschien snap ik wel helemaal niks van dit gebied en lul ik maar wat. (vandaag voor het eerst van sincro en chroma signalen gehoord) :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb er bar weinig verstand van, maar m'n broertje begon te mompelen over een opampje van > (of eigenlijk >>) 5 MHz en ging toen de deur uit, dus die kan niet verder helpen :+

In ieder geval denk ik dat de mensen van Audio, Video & HiFi Forum hier meer verstand van hebben en stuur je vraag dan ook die kant op :)

edit:
En voordat ik het vergeet: wacht de volgende keer even wat langer met je topic omhoogschoppen, maar liefst 24 uur aub :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 20 september 2002 @ 21:09:
Ik heb er bar weinig verstand van, maar m'n broertje begon te mompelen over een opampje van > (of eigenlijk >>) 5 MHz en ging toen de deur uit, dus die kan niet verder helpen :+

In ieder geval denk ik dat de mensen van Audio, Video & HiFi Forum hier meer verstand van hebben en stuur je vraag dan ook die kant op :)

edit:
En voordat ik het vergeet: wacht de volgende keer even wat langer met je topic omhoogschoppen, maar liefst 24 uur aub :)
Ok, thx en ik zal de volgende keer wat meer geduld proberen te hebben :)

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:10
Heb je al met verschillende programma's proberen te cappen?

Je geeft zelf niet aan welk programma je gebruikt, VirtualDub? Probeer anders eens, zoals dat draadje ook voorstelt, AVI_IO. Dat captured toch op een andere manier, op het gebied van file-management dan. Misschien werkt 't bij jou wel.

Als 't probleem echt ligt bij dat signaal, is de enige oplossing een andere capturekaart, of een TBC = Time Base Corrector gebruiken. Google link

edit:

Heb je misschien een composiet uitgang op je video? Die zou je dan kunnen proberen, signaal is dan in ieder geval niet gemoduleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd diverse programma's geprobeerd maar elke keer heb ik dezelfde problemen. Het is erg vreemd want tot een week of 6 geleden had ik nergens last van.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag zowel een nieuwe TV-kaart als een nieuwe videorecorder geprobeerd maar ik heb nog steeds dezelfde problemen. Het vreemde is dat ik met dezelfde instellingen altijd goed heb kunnen capturen.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt wel of ik hier tegen mezelf zit te praten maar goed 8)7
Hel blijkt dus toch een driver probleem te zijn (hij kan dus weer terug naar software). Weet iemand nog een goede driver voor mijn PCTV Pro kaart. Ik heb de originele van Pinnacle al geprobeerd zo ook de btwdm driver.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:10
Beetje loner-topic ja ;) Ik denk dat jouw probleem een beetje uniek is.

Met een nieuwe TV-kaart en zowel een nieuwe videorecorder heb je dezelfde problemen. Daarna concludeer je dat 't aan de drivers ligt :? Dat snap ik even niet.

Maar ok, andere drivers, probeer die van iulab eens:

http://www.iulabs.com/eng/index.shtml

Ze zijn gratis en ook nog eens geoptimaliseerd. Als je daar toch bent, download ook iuVCR. Kun je ook mee cappen, misschien een poging waard. Een vriend van mij behaalt er goede resultaten mee.
Pagina: 1