Toon posts:

[win2kAS] Inloggen op domein lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik zit hier op een school met een win2k AS als PDC. Maar ik kan vanaf een workstation niet inloggen op het domein. Netwerk zelf werkt wel, internet ook enzo. Maar alleen dat inloggen dus niet? Ik dacht zelf dat het aan de DNS kon liggen? Maar verder weet ik het even niet...
Het vreemde is dat het soms dus wel werkt. Maar dan moet de server weer worden gereboot en dat werkt het weer niet...

iemand suggesties?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Staat op de clients wel de DNS server ingesteld ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat wel...

In de event logs staan allerlei errors:

The DHCP/BINL service has determined that it is not authorized to service clients on this network for the Windows domain: Vuurtoren.nl.

en:

The DNS proxy agent was unable to bind to the IP address 192.168.0.1. This error may indicate a problem with TCP/IP networking. The data is the error code.

en:

The Windows Media Unicast Service service failed to start due to the following error:
The service did not start due to a logon failure.

dus...

Verwijderd

je moet in DHCP manager de DHCP server authorizen in de active directry (rechter muisknop authorise) heeft je server wel een vast ip?

Verwijderd

Topicstarter
De server heeft wel een vast ip ja, doordat de server internet shared is het ip 192.168.0.1

Verwijderd

1. dns = 192.168.0.1? of een andere win2k server op het domain? niet isp dnsservers gebruiken!!! ook niet voor de server!!!
2. clients zijn ook win2k? zo niet only secure updates uitgevinkt bij je dnsserver?

Verwijderd

Topicstarter
dns = 192.168.0.1 werkt niet, di's de enige server op dit netwerk met clients waarop Win ME staat geinstalleerd.

Verwijderd

heb je wel dns forewarders aan staan in je dns server
zo niet de dns servers van je isp invoeren

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 15:52:
heb je wel dns forewarders aan staan in je dns server
zo niet de dns servers van je isp invoeren
dat maakt niet uit... (tenminste als je root hints niet leeg zijn).

wat is dan wel je dns? je provider? als dat zo is dan gaat het idd nooit werken...

je moet een dnsserver hebben... in principe wordt die bij dcpromo ook geinstalleerd. op je domain controller MOET je dns (netwerkkaart instellingen) wijzen naar die dnsserver... als dat zo is moeten ook al je clients daarheen wijzen... DUS NIET JE ISP DNS GEBRUIKEN
Pagina: 1