Toon posts:

[slackware] compiler cannot create binaries

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai op mn werk voor de gein nu zipslack. Probleem is alleen dat als ik iets wil compileren dan komt de melding: "compiler cannot create binaries". Ik heb zipslack 2 x opnieuw neergezet. Het enige wat ik aan de standaard slack heb veranderd heb is installatie van x-server, kde, gcc e.d. Dat werkt dan ook allemaal goed maar ik moet nu nog wine hebben en nou ja dat wil nou niet compileren en mn wine package die ik zelf had gemaakt miste libs.

Ik heb de slackware cdrom bij de hand en volgens mij moet je dan glibc-devel installeren ? Ik zie echter alleen glibc-solibs en glibc-zoneinfo. Waar is glibc-devel dan ?

Verwijderd

Glibc-devel is gewoon glibc, glibc-solibs zijn runtime libs volgens mij. Staat in de /slackware/l dir.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2002 14:50 . Reden: even duidelijker ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt ! Maandag even proberen.

-edit owja ik had ook al even gekeken met find -name glibc* -print maar toen zag ik niets staan in l. Waarschijnlijk niet goed gekeken.

Verwijderd

Die dir staat op de Slackware cd of op een lokale kopie van de ftp-tree. Naam is iets als glibc-2.2.5-i386-?.tgz.

Verwijderd

Topicstarter
Owkee ik wil dit topic verder niet omhoog schoppen ofzo maar onvermijdelijk voor het eerste zou ik graag jullie bedanken.

Het bleek dat ik vergeten was de l directory van de cdrom naar het werkstation te zetten. Dat kon best kloppen want ik heb 3 dagen lang met rewritable cdroms lopen klooien die ik thuis had gebrand maar dan halverwege de kopieer akties op mn werk tot blauwe windows schermen leiden en zelfs spontane machine reboots :)

Owkee gisteren even glibc geinstalleerd. De "Hello World" compiler test uitgevoerd. Compileren Werkte als een speer ! Daarna WineX gecompileerd en AbiWord, X verder afgeconfigureerd en Lotus Notes versie 4.6 onder Wine laten draaien.

Toen ik zover was (ging vlotjes trouwens) heb ik mn collega's er ff bijgeroepen (totale Linux n00bs) en ik liet ze zien: 'kijk lui dit is nou Linux, en zie hier eens Lotus Notes mooi draaien'. Nou het was best wel een succes, de distro zag er ook prachtig uit met KDE (Gnome had ik helaas niet) en Lotus Notes (1 van de meest gebruikte applicaties bij ons) ging als een tierelier. Kortom ik heb goede reclame gemaakt voor Linux :)

Dat bij het replyen van een mailt bericht in Lotues Notes de teruggetypte tekst pas zichtbaar was na 2 minuten na het intypen (consequent) en dat X er 2 x uitvloog bij het compileren van AbiWord (wat in console foutloos ging trouwens) heb ik ze maar niet laten weten :)