Toon posts:

[WIN XP] Installatie wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik wou windows XP opnieuw installeren (op mijn 2 systemen), maar het lukt niet. Ik krijg altijd een error na de eerste reboot, met melding:
code:
1
Error: installation failed: E:\I386\asms. Error message: incorrect function
Deze error krijg ik op beide systemen, wat ik raar vind.

Op http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;q316400& vond ik een mogelijke oplossing, die ik ook uitgeprobeerd heb (in de zin van: ram vervangen/versteken + bios defaults), maar zonder enig resultaat. Ik heb tevens geprobeerd andere installatie cd's te gebruiken (zowel win xp pro engels als nederlands, als kopies ervan), maar zonder resultaat.

Weet iemand raad? Want ik kan niks verder bedenken (bios reset, ram versteken, hardware eruit slopen, ...), en vind het vooral verdacht dat het op beide systemen dezelfde error geeft.

/me is een beetje radeloos, want deze 2 systemen zijn nu totaal onbruikbaar, en ze moeten klaar zijn voor maandag morgend.

Systeem 1: asus p3b-f, p3700e, oem ram 512 meg
Systeem 2: msi kt266a, duron 900, oem ram 256 meg

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:47

TwoR

Gekleurde stippen

Hoe heb je de installatie gestart
1. Opgestart vanaf CD-ROM
2. met een boorflop en dan naar de CD rom en dan vanaf daar opstarten.

Ik heb ook eens ongeveer zo'n melding gehad nadat ik XP met optie 2 geinstalleerd had toen liet ik hem vanaf CD booten en toen deed ie het wel goed.

Misschien voor jou ook een oplossign

Verwijderd

Topicstarter
TwoR schreef op 20 september 2002 @ 14:51:
Hoe heb je de installatie gestart
1. Opgestart vanaf CD-ROM

...
Met elke CD die ik gebruikt heb (zijn er nu in totaal een 6-tal denk ik), heb ik steeds voor optie 1 gekozen. Ik zal eens proberen via een bootdisk, maar ik vrees dat dat geen effect zal hebben.. eenmaal IN de setup procedure, maakt het toch niet meer uit? Ik kan me vergissen natuurlijk...

Ik probeer het uit! thanks

PS: Ik gebruik NTFS file-system trouwens, mocht dat belangrijk zijn.

Verwijderd

Probeer je CD-rom spelers eens op een andere IDE kabel/port aan te sluiten of master slave andersom...

gl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 15:15:
Probeer je CD-rom spelers eens op een andere IDE kabel/port aan te sluiten of master slave andersom...

gl
Ik zal het proberen, dankje voor de tip.

Maar wat is de achterliggende reden? Want het geeft problemen op beide pc's, dus het zou wel toevallig moeten zijn dat de cd-rom op beide pc's "fout" steken?

Ze steken trouwens, als ik me niet vergis, beide op IDE port 1, als master. En de harde schijf op die blauwe connector (ATA66/100 zeker?).

Verwijderd

niet alle cd-rom spelers werken goed in combinatie met schijven als cd-rom master is. sluit de cd-rom eens aan als slave, of als master op de IDE2 controller.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de zekerheid, voor de aansluiting van IDE cable, is het toch:

board--------------master---slave

Juist toch hé? Ik kan beter aan alles twijfelen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Update: nog wat gevonden op http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q311755 , het heeft inderdaad wat te maken met de cdrom.

Ik heb _Birkoff zijn oplossing geprobeerd: geen resultaat, krijg dezelfde errors. De procedure op bovenstaande url heb ik ook gedaan, still no effect.

Nog ideetjes iemand? Ik weet het echt niet meer.

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Zijn het originele CD's of kopietjes? Heb namelijk weleens dergelijke problemen gehad met slechte (backup) kopietjes van XP.

Verwijderd

Topicstarter
Kopietjes

In welke zin, problemen?

Verwijderd

Topicstarter
*schop* heb het nog steeds niet kunnen oplossen :(

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

In geval van clean install:
Formatteer schijf FAT32, kopieer de i386 dir van je CD naar HD en start de install vanaf de HD. Weet je zeker dat het niet aan een brakke cd ligt.

Forget your fears...
...and want to know more...

• NtT6
  • Laatst online: 14-01-2024
Je kunt een Windows XP CD niet met normale CD-burning software copieeren. Dan krijg je dit soort problemen... Uiteraard bestaan er gelukkig nog andere programma's om CD backups mee te maken ;). Denk aan CloneCD etc.
Pagina: 1