Toon posts:

Kan je zomaar een nieuwe processor plaatsen?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb op dit moment een Pentium III 450 MHz en ik ben van plan om een AMD Athlon XP 1800+ te gaan kopen. (Omdat die PIII niet meer aan mijn eisen voldoet }))

Nu vroeg ik me af of ik die gewoon zomaar in me computer kon plaatsen of dat ik daar een nieuw moederbord of iets dergelijks voor moet kopen.

Greetz,

Renox

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:08
Renox, voordat je een nieuwe processor plaats is het altijd verstandig om eens te kijken naar de specificaties van je moederbord

Maar ik kan je alvast uit de brand helpen. Nee er kan geen AMD processor op je Slot 1 of Socket 370 moederbord. Waarschijnlijk kan je er alleen een snellere intel processor in.

Kijk eens of je moederbord het volgende ondersteund
- Coppermine processors (zo ja dan kan je er een Celeron 1000 met 128kb cache in stoppen
- Tualatin processors (waarschijnlijk niet, zo ja dan kan je er een Celeron 1400 met 256 kb)

Verder moet je ook uitzoeken wat voor geheugen je op je moederbord hebt zitten en of dit overweg kan meteen hogere FSB zoals 100 mhz of 133 mhz.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 14:39:
Hey,

Ik heb op dit moment een Pentium III 450 MHz en ik ben van plan om een AMD Athlon XP 1800+ te gaan kopen. (Omdat die PIII niet meer aan mijn eisen voldoet }))

Nu vroeg ik me af of ik die gewoon zomaar in me computer kon plaatsen of dat ik daar een nieuw moederbord of iets dergelijks voor moet kopen.

Greetz,

Renox
nee,kan niet .Intel maakt gebruik van een andere processorsocket.Voor de xp zou je echt een ander mobo moeten aanschaffen.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Met een beetje geweld wil dat wel passen denk ik zo.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
pentium moederbord met een amd xp, nee je hebt een nieuw mb nodig.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:59
gewoon doordouwen :+

(nee dat gaat dus écht niet, je moet een ander mobo gaan halen vrees ik)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Renox, ik stel voor dat je je iets meer verdiept in dit gebeuren. Voor diverse cpu's heb je diverse verschillende moederborden nodig, zie de site's van de mobo producenten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT!

Nee, dat gaat niet zomaar.. En waarom niet? Sja, check eens de FAQ's en de specificaties van je computer. Zoek deze op in het Internet en trek je eigen conclusies..

Als je er dan nog niet uitkomt, dan is www.beginnersweb.nl de laatste oplossing voor jou :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.