Toon posts:

[Zucht!]Naamserver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs de domeinnaam www.citycomp.nl geregistreerd (geen spam, staat nog niets op, doet het nog niet eens) via host4all. Ik heb mijn website laten hosten bij een Amerikaans bedrijf en alles netjes betaald via creditcard enzo. Ik kreeg mijn inloggegevens toegemaild + 2 naamservers die ik moest laten wijzigen. Blijkt dat nameserver change € 25,- kost (goed doet er ff niet toe). Ik heb de nameservers dus gemaild naar host4all en ze zouden het wijzigen. Ik krijg later een mailtje dat de nameservers een foutmelding geven, en dat ik het zelf ook na kon checken via http://www.nic.nl/nameservercheck.php . En inderdaad, het gaf een foutmelding. Dus ik contact mijn host, zeggen ze dat de dns en ip-adressen wel kloppen en dat zij er verder niets aan kunnen doen!!! Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd, dit ging zo 1 week door zonder resultaat. Ik heb toestraks een mailtje gestuurd naar host4all en gevraagd of ze aub de host wilden mailen en het verder met hun wilen oplossen. Nu mijn vraag: Weten jullie misschien wat ik nu kan doen en waar het fout gaat? Aangezien zij er niets van af weten :(

Dit zijn overigens de adressen van de naamservers:

ns1.whirlpooldns.net / 216.127.74.17
ns2.whirlpooldns.net / 216.127.75.201

Verwijderd

Punt is dat ze geen zogenaamde 'zone-transfers' toestaan naar de SIDN.
Ergens op de SIDN site is wel te vinden hoe die amerikaanse provider dit precies moet instellen.
Als alternatief zou je misschien gewoon de DNS-servers van host4all.nl kunnen gebruiken ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 14:40:
Punt is dat ze geen zogenaamde 'zone-transfers' toestaan naar de SIDN.
Ergens op de SIDN site is wel te vinden hoe die amerikaanse provider dit precies moet instellen.
Als alternatief zou je misschien gewoon de DNS-servers van host4all.nl kunnen gebruiken ?
Ja maar het probleem is, ik kon niet inloggen met de gegevens die ze mij gaven

> USER citycomp@citycomp.nl
< 331 Password required for citycomp@citycomp.nl.
> PASS *****
< 530 Login incorrect.
! Invalid username or password for ftp.citycomp.nl

Ik heb meerdere malen het wachtwoord gecontroleerd maar het klopte allemaal. Ik heb teruggemaild naar de host en die zeiden dat ik eerst de domeinnaamservers moest veranderen en 48u moest wachten. 48u Zijn al lang voorbij maar nog steeds werkt het niet. Is er misschien een Engelse versie van de SIDN site of misschien een directe link waar staat hoe dat opgelost kan worden zodat ik het kan vertalen en naar de host mailen?

Verwijderd

daarom moet je ook altijd met 1 bedrijf, en het liefst nederlands bedrijf, in zee gaan, scheelt een hoop gezeik, eveneens merk ik dat je zo goedkoop mogelijk klaar dacht te zijn, dus ook is het weer eens goedkoop = duurkoop... laat het een les zijn. Gewoon bij een solide bedrijf gaan zitten met wat clue, en wat geld neertellen

verder had dat bedrijfje in nederland zelf het in hun eigen ns'ers kunnen zetten als alternatieve oplossing, maar aangezien ze die niet hebben en niet eens lid zijn van de sidn, en dat cheapeass amerikaanse bedrijf niet mee wilt werken, heb je waarsch een probleem, tenzij een van de partijen toch mee wil/kan werken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 14:45:
daarom moet je ook altijd met 1 bedrijf, en het liefst nederlands bedrijf, in zee gaan, scheelt een hoop gezeik, eveneens merk ik dat je zo goedkoop mogelijk klaar dacht te zijn, dus ook is het weer eens goedkoop = duurkoop... laat het een les zijn. Gewoon bij een solide bedrijf gaan zitten met wat clue, en wat geld neertellen

verder had dat bedrijfje in nederland zelf het in hun eigen ns'ers kunnen zetten als alternatieve oplossing, maar aangezien ze die niet hebben en niet eens lid zijn van de sidn, en dat cheapeass amerikaanse bedrijf niet mee wilt werken, heb je waarsch een probleem, tenzij een van de partijen toch mee wil/kan werken
Eerst waren we van plan om te laten hosten bij ladot, maar weet je dan wat je krijgt? 1500Mb dataverkeer per/maand + 10mb opslagruimte. Dat is ontzettend weinig, aangezien er een webshop gaat komen met veel plaatjes e.d. Misschien is het net genoeg, maar als je het vergelijkt met de Amerikaanse bedrijven, voor maar $ 4,20 p/maand kregen wij 100mb space & 1 gig bandwidth...Damn ik zie net dat het 1 Gig per/maand is, stom van me dat ik daar niet op gelet heb :( |:(

Damn ik denk dat we nu echt een probleem hebben, ik d8 eerst unlimited bandwidth...Maar goed, ladot ondersteunde ook geen PHP/MySql dus vandaar dat we gekozen hebben voor een Amerikaans bedrijfje. Maar verder heb je gelijk, ik heb mijn lesje geleerd :(

[edit]

En wat moet dit betekenen dan?

code:
1
2
Unix Domain Hosting! From $4.16/mo! 
100mb space, unlimited bandwidth, ftp, mySQL, php, perl, pop3 mail FP CP ..

Afzetters :(. Hier staat unlimited bandwidth, als je er op klikt krijg je de specificaties te zien waar staat dat je maar 1 Gig p/maand krijgt :( |:( :r

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 14:58:
[...]

Eerst waren we van plan om te laten hosten bij ladot, maar weet je dan wat je krijgt? 1500Mb dataverkeer per/maand + 10mb opslagruimte. Dat is ontzettend weinig, aangezien er een webshop gaat komen met veel plaatjes e.d. Misschien is het net genoeg, maar als je het vergelijkt met de Amerikaanse bedrijven, voor maar $ 4,20 p/maand kregen wij 100mb space & 1 gig bandwidth...Damn ik zie net dat het 1 Gig per/maand is, stom van me dat ik daar niet op gelet heb :( |:(

Damn ik denk dat we nu echt een probleem hebben, ik d8 eerst unlimited bandwidth...Maar goed, ladot ondersteunde ook geen PHP/MySql dus vandaar dat we gekozen hebben voor een Amerikaans bedrijfje. Maar verder heb je gelijk, ik heb mijn lesje geleerd :(

[edit]

En wat moet dit betekenen dan?

code:
1
2
Unix Domain Hosting! From $4.16/mo! 
100mb space, unlimited bandwidth, ftp, mySQL, php, perl, pop3 mail FP CP ..

Afzetters :(. Hier staat unlimited bandwidth, als je er op klikt krijg je de specificaties te zien waar staat dat je maar 1 Gig p/maand krijgt :( |:( :r
kwaliteit en ruimte, verkeer etc kost geld, ongelimiteerd verkeer bestaat al helemaal niet.

voor 5gb/maand en bv 50 mb space, betaal je bij een beetje goede webhost minstens 15 a 20 euro/maand, en dan zeg ik minstens.

Wil je toch voor een dubbeltje op de 1e rij zitten, dan zul je telkens op de blaren moeten zitten, zoals je nu ook meer geld kwijt bent voordat alles weer werkt, dan als je gelijk naar een goede webhost was gegaan

oja en je huidige nederlandse 'webhost' is ook helemaal niks want dat is een reseller van een reseller van een reseller en heeft helemaal NIKS in eigen beheer

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 15:08:
[...]

oja en je huidige nederlandse 'webhost' is ook helemaal niks want dat is een reseller van een reseller van een reseller en heeft helemaal NIKS in eigen beheer
Voor mij maakte het helemaal niet uit of het bedrijf wat mijn domeinnaam registreerd kwalitatief goed is of niet (want ik d8 dat het na registratie gewoon geen problemen zou moeten opleveren). De host is iets anders, daarvoor heb ik wat Amerikaanse vrienden (serieus) gevraagd welke het beste was en ook zelf gezocht. Ik was dan ook erg tevreden totdat de nameserver change alles kwam verzieken. Ik had netjes $ 50 overgemaakt voor 1 jaar, kreeg netjes binnen een paar uur de inloggegevens toegestuurd en de snelheid leek ook in orde te zijn. Maar goed, het is eenmaal gebeurd en na 1 jaartje zien we wel. Als iemand mijn precies kan vertellen wat ik nu kan/moet doen (behalve overstappen naar een betere host in Nederland, want dan ben ik ook meteen mijn $ 50 kwijt) om de naamserver toch te kunnen wijzigen...

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Zelf hosten misschien? Beetje vlotte xDSL-verbinding & dan zelf een servertje neerzetten. Dan wordt je webruimte slechts beperkt tot de grootte van je harddisken. Zorg er wel ff voor dat je geen lage dataverkeer-grens hebt natuurlijk.

Is TweakDSL niets voor jou? (Ik neem aan dat deze spam me vergeven wordt ;).)

[ Voor 0% gewijzigd door CmdrKeen op 20-09-2002 16:57 . Reden: Linkje gemaakt ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm een eigen server....Nee liever niet, misschien als laatste oplossing. Lijkt mij op zich wel fijn natuurlijk maar toch. Eerst kijken of we het op een normale manier kunnen oplossen, maar toch bedankt ;)

Verwijderd

Er zijn goede domeinregistratoren hoor, die ook gratis DNS hebben die je zelf kan wijzigen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik, de host zegt zelf dat het eigenlijk gratis moet zijn en dat je het zelf moet kunnen wijzigen. Ik vind die € 25,- zowieso al bullshit, maar goed als het maar werkt. Het wordt steeds hopelozer, ik kreeg net een mailtje van host4all:
Geachte heer/mevrouw,

Wij kunnen hier niets mee. De Stichting stelt hier gewoon hoge normen voor en zonder fouten kunnen wij het pas doovoeren.

Met vriendelijke groet,

Sales Team | Host4all
Damn ik weet echt niet meer wat ik moet doen ;(. Bij de host wordt ik doorverwezen naar de domeinregistrator, en zij verwijzen mij weer door naar de host....help me please, jullie zijn mijn laatste hoop *zucht again* :|

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze een mailtje teruggestuurd, zucht zucht zucht
Geachte Heer/Mevrouw,

Ik wordt hier eerlijk gezegd doodziek van. Ik weet zelf ook niet wat ik moet doen, de host stuurt mij door naar jullie en jullie sturen mij weer door naar de host. En ik ben dan als consument de clos. Normaalgesproken zouden jullie het moeten oplossen, ik heb toch wel recht op support als consument? Ik heb via andere mensen begrepen dat hosts in Amerika geen zogenaamde 'zone-transfers' toestaan naar de SIDN. De host kan dat oplossen d.m.v. een paar wijzigingen die ook op de site van SIDN staan. Ik ben teleurgesteld dat ik deze informatie niet via jullie kreeg maar via andere mensen (forum gathering.tweakers.net). Ik verwachtte dat jullie het samen met de host zouden oplossen, dus dat jullie rechtstreeks contact nemen met de host en ik niet als tussenpersoon, die niet zoveel van domeinregistratie afweet, alles door moet geven. Ik heb ook begrepen dat er domeinregistratoren zijn met gratis DNS, waarbij je het zelf gewoon kunt wijzigen. Maar goed, het gaat mij niet om de 25 Euro, als het maar werkt. Dus help mij aub, ik weet zelf op dit moment ook niet wat ik hier mee moet doen!

Met Vriendelijke Groet,

*Blaat*

Verwijderd

host4all is het probleem, ze kunnen hun eigen nameservers gebruiken als ze die hadden, die hebben ze niet, ze zijn niet eens lid van de sidn dus zoek gewoon een normale nederlandse webhost en doe daar je domein registreren, en vraag eht ip adres van je amerikaanse host en laat de nederlandse webhost dat in hun dns zetten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 19:28:
host4all is het probleem, ze kunnen hun eigen nameservers gebruiken als ze die hadden, die hebben ze niet, ze zijn niet eens lid van de sidn dus zoek gewoon een normale nederlandse webhost en doe daar je domein registreren, en vraag eht ip adres van je amerikaanse host en laat de nederlandse webhost dat in hun dns zetten
Ok, ik ga mijn domeinnaam verhuizen. Damn ik krijg nog niet eens een fatsoenlijk antwoord van hun :(. Ik heb dit erbij gezet:
ps ik heb net op de site van de sidn gelezen dat een nameserver change 50 eurocent kost. Waarom rekenen jullie daar 25 Euro voor? Is dit niet een beetje afzetterij? Vat dit mailtje niet op als een flame ofzo, maar ik hoop dat u zich kunt verplaatsen in mijn situatie. Zoals u al weet is er eerder ook iets mis gegaan, ik probeer al sinds 1 1/2 maand een domeinnaam te registreren wat normaalgesproken een fluitje van een cent moet zijn maar zoveel problemen...

2f. kosten voor nameserver wijziging Euro 0,50
eenmalig
En ja er ging een paar weken geleden ook iets mis met host4all, toen kregen ze de fax die we hun verstuurd hadden niet binnen |:( . Na 3 weken krijgen wij het verzoek om het opnieuw te faxen :/

[edit]
Maar wat ik niet begrijp is dat de nameserver check van de SIDN ook gewoon een fout geeft als ik de nameservers invoer....Zal het dan toch aan de host liggen?
errors=2, warnings=0, informational=0

* domein citycomp.nl.

* nameserver ns1.whirlpooldns.net./216.127.74.17

E server onbereikbaar, timeout of niet 'authoritative'

* nameserver ns2.whirlpooldns.net./216.127.75.201

E server onbereikbaar, timeout of niet 'authoritative'
Dat krijg ik dus als uitkomst bij de nameservercheck

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wordt hier eerlijk gezegd doodziek van.
Dit is een van de beste manieren om een mail te beginnen probeer ook eens:
Ezels
Stelletje mongolen etc etc
|:(

Verwijderd

Topicstarter
PolarBear schreef op 20 september 2002 @ 19:44:
[...]

Dit is een van de beste manieren om een mail te beginnen probeer ook eens:
Ezels
Stelletje mongolen etc etc
|:(
Na 1 1/2 maand gerommel mag ik toch best een beetje kwaad zijn? Dit stond er overigens ook bij:
Vat dit mailtje niet op als een flame ofzo, maar ik hoop dat u zich kunt verplaatsen in mijn situatie. Zoals u al weet is er eerder ook iets mis gegaan, ik probeer al sinds 1 1/2 maand een domeinnaam te registreren wat normaalgesproken een fluitje van een cent moet zijn maar zoveel problemen...
Nou ja, ik heb echt meerdere problemen met hun gehad. Ik krijg opeens als reactie op een mailtje dat ik de domeinnaam gewoon kan registreren zoals ik de eerste heb geregistreerd. Ik den van :? :? :? . Blijkt dat ze de verkeerde reactie naar het verkeerde persoon gemaild hebben |:(

Verwijderd

Topicstarter
T-E-O harstikke bedankt voor je hulp per mail. Ik weet voorlopig ff genoeg, mocht er toch iets mis gaan laat ik het jullie weten :)

Verwijderd

np, hoop dat je er uitkomt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 20:25:
T-E-O harstikke bedankt voor je hulp per mail. Ik weet voorlopig ff genoeg, mocht er toch iets mis gaan laat ik het jullie weten :)
achja teo de bekende spammer :r

Verwijderd

ik kan niet alleen goed spammen, maar ook gewoon mensen helpen die problemen hebben zonder daar zelf ook maar iets mee te winnen, behalve natuurlijk een goed gevoel van binnen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 21:38:
ik kan niet alleen goed spammen, maar ook gewoon mensen helpen die problemen hebben zonder daar zelf ook maar iets mee te winnen, behalve natuurlijk een goed gevoel van binnen :)
tuurlijk, waarom doe je dat dan niet op het forum maar per mail? kun je toch ff je urlletje laten valle.... getverdemme wat ben jij een smerige spammer

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 21:48:
[...]

tuurlijk, waarom doe je dat dan niet op het forum maar per mail? kun je toch ff je urlletje laten valle.... getverdemme wat ben jij een smerige spammer
Ben ik het niet mee eens, ok er staat wel wat reclame in zijn mailtje maar voor de rest heeft hij mij prima geholpen en er voor gezorgd dat ik het geld terug krijg zodat ik de site ergens anders kan hosten :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 15:49:
[...]

Ben ik het niet mee eens, ok er staat wel wat reclame in zijn mailtje maar voor de rest heeft hij mij prima geholpen en er voor gezorgd dat ik het geld terug krijg zodat ik de site ergens anders kan hosten :)
dat is pure belangenverstrengerij, hij heeft op dit forum al vaker zijn reputatie als spammer-per-mail laten gelden, bah :r

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 16:56:
[...]

dat is pure belangenverstrengerij, hij heeft op dit forum al vaker zijn reputatie als spammer-per-mail laten gelden, bah :r
die reclame is gewoon m'n signature waarin een 'website:' en een 'email:' regeltje staan, zoals je dat wel vaker ziet in een signature :)
En "al vaker" is "al 1 keer eerder", maar dat klinkt minder leuk.

Verder begrijp ik werkelijk niet hoe je dit spam kunt noemen als je naar bijvoorbeeld deze definitie kijkt: http://mail-abuse.org/standard.html
De eerste voorwaarde van de definitie wordt al niet voldaan, dus je reacties gaan werkelijk nergens over :)

Verwijderd

waarom mail je het dan? om toch ff je signature te kunnen laten zien, GETVERDEMME, je kunt hem ook hier helpen alleen dan word je gelijk op je spam gedrag aangesproken... :r

• Xandrios
  • Laatst online: 19:02
Jongens, liev zijn he :*

Verwijderd

Tja ik zou hier wel al die mails kunnen gaan pasten om ze goed te laten keuren door jou, kertje, maar eigenlijk heb ik geen zin om mijn onschuld tegenover jou te bewijzen; dat is gewoon tijdsverspilling :) Als er een mod is die het graag wil inspecteren ok, maar anders heb ik daar echt geen zin in hoor.

• Xandrios
  • Laatst online: 19:02
Zou je ze even willen doormailen ?
cutebritney@tweakers.net

Thnx :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik begijp al dat ophef niet Kertje, ik ben diegene die geholpen moet worden en ik heb niets tegen die 2 lijntjes met zijn e-mail en website in het mailtje, dus waarom maak jij je daar druk over? En ik ben niet iemand die mij snel laat beinvloeden door reclame, dus maak je daar maar niet druk over ;)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kertje: zoals de waard is vertrouwt 'ie zijn gasten. Ik heb de mailtjes gelezen, en ze zijn uiterst behulpzaam. Er is ab-so-luut geen sprake van SPAM, en je opmerkingen in deze draad zijn dan (behalve compleet ongepast) niet anders dan regelrechte flames.

Daarvoor krijg je een officiële waarschuwing, en de eventuele gevolgen die daar aan vastkleven ivm. eerdere waarschuwing zijn uiteraard voor eigen rekening. Je ontvangt binnen enkele minuten een mailtje van me.
Pagina: 1