Mijn ervaringen met wine zijn niet geweldig. De meeste software draait wel, maar alleen met veel haken en ogen, een een van de producten die ik het hardst nodig heb draait niet. (msvcrt is nog niet compleet).
Op zoek naar alternatieven ben ik een aantal zaken tegen gekomen:
* Bochs. Een PC-emulator. Is eigenlijk niet echt toepasbaar, omdat interactie tussen linux en windows niet mogelijk is.
* Win4Lin. Ik begrijp nog steeds niet wat het exact doet, maar volgens mij is het ook een CPU emulator. Graag zou ik ervaringen hiermee horen.
* VMWare. Ook een emulator. Ik weet niet zeker hoe goed deze werkt... Iemand?
Het nadeel van al deze emulatoren, is dat je een windowslicentie nodig hebt, en ik schakel juist over naar linux omdat ik de licentiekosten voor windows niet kan/wil betalen. Illegaal windows draaien is geen optie.
Bestaan er nog meer windows-op-linux oplossingen, en wat zijn jullie ervaringen met de bovenstaande varianten? (werken zaken als het klembord daar wel?)
Op zoek naar alternatieven ben ik een aantal zaken tegen gekomen:
* Bochs. Een PC-emulator. Is eigenlijk niet echt toepasbaar, omdat interactie tussen linux en windows niet mogelijk is.
* Win4Lin. Ik begrijp nog steeds niet wat het exact doet, maar volgens mij is het ook een CPU emulator. Graag zou ik ervaringen hiermee horen.
* VMWare. Ook een emulator. Ik weet niet zeker hoe goed deze werkt... Iemand?
Het nadeel van al deze emulatoren, is dat je een windowslicentie nodig hebt, en ik schakel juist over naar linux omdat ik de licentiekosten voor windows niet kan/wil betalen. Illegaal windows draaien is geen optie.
Bestaan er nog meer windows-op-linux oplossingen, en wat zijn jullie ervaringen met de bovenstaande varianten? (werken zaken als het klembord daar wel?)
offtopic:
Om kosten te besparen draai ik principieel alleen maar comunity distro's.
Om kosten te besparen draai ik principieel alleen maar comunity distro's.
Localhost, sweet localhost