Toon posts:

[DigiCam] Goede cam Met een Goede Flits?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek dus een cam die goed kan flitsen in het donker op een afstand van ongeveer 10m, ik heb een Fuji 2600 gehad maar deze had al moeite met 4m.
en al vanalles gezocht in de search maar over de flits wordt niet veel gezegt moet namelijk op veel donkere plekken foto's nemen (werk).

Zijn er Digicams te krijgen die dit hebben en niet super duur zijn ongeveer 500€ iets duurder mag ook nog wel.

Verwijderd

Wat is iets duurder??? Ik ken wel een goede DigiCam met een goede flitser, maar de flitser moet je er los bij kopen en de cam zelf is ook vrij duur. Weet je zeker dat je niet meer geld kunt lospeuteren???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 14:10:
Ik zoek dus een cam die goed kan flitsen in het donker op een afstand van ongeveer 10m, ik heb een Fuji 2600 gehad maar deze had al moeite met 4m.
en al vanalles gezocht in de search maar over de flits wordt niet veel gezegt moet namelijk op veel donkere plekken foto's nemen (werk).

Zijn er Digicams te krijgen die dit hebben en niet super duur zijn ongeveer 500€ iets duurder mag ook nog wel.
Ik heb een Olympus C-4000 zoom, die is net uit, en heeft een zeer goede flits!

Verwijderd

Topicstarter
700€ is het op denk ik dat ik kan krijgen dus daar moet het voor gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
zijn er misschien mensen die pic's hebben kan ik zien of ze echt goed zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 14:30:
zijn er misschien mensen die pic's hebben kan ik zien of ze echt goed zijn?
Ik zal vanavond wel wat plaatjes schieten, k?

Verwijderd

Sorry, wat ik in gedachte had gaat je een stuk meer kosten dan €700.

Ik kan je dus niet verder helpen...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

de meeste flitsers hebben een richtgetal van 7-9 iod.
Daar kom je echt niet verder mee dan een meter of 3. bij iso 100.
Als je de iso instelling kan wijzigen ben je al een eind op weg.
Vraag daar dus naar in de camera shop.
Een ingebouwde flitser met een richtgetal van 12 is meestal wel het max.
Kijk anders of je een losse flitser kwijt kan. (goede flitsers kosten min. E180)

Wise enough to play the fool

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

teacher schreef op 20 september 2002 @ 17:45:
de meeste flitsers hebben een richtgetal van 7-9 iod.
Daar kom je echt niet verder mee dan een meter of 3. bij iso 100.
Als je de iso instelling kan wijzigen ben je al een eind op weg.
Vraag daar dus naar in de camera shop.
Een ingebouwde flitser met een richtgetal van 12 is meestal wel het max.
Kijk anders of je een losse flitser kwijt kan. (goede flitsers kosten min. E180)
Inderdaad. De ISO omhoog en een groter diafragma werken beter. Krachrige ingebouwde flitsers bestaan eigenlijk niet, gewoon omdat het teveel stroom vraagt en zo'n ingebouwd dingetje te klein is.

Pentax heeft een digitale camera waarbij de flitser "meezoomt", hoe verder je inzoomt hoe smaller de flitser en dus hoe verder het licht komt.

Maar ik vraag me toch af waarvoor de topicstarter een nieuwe camera nodig heeft? Flitsen verpest vrijwel altijd de sfeer van de foto, ik kan me geen situatie indenken waarbij je vaak zou moeten kunnen flitsen vanaf 10 meter, gewoon de lichtgevoeligheid omhoog + een zwakke flitser geeft ook gewoon goede resultaten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-03 09:52

Barca

In Search Of Sunrise

teacher schreef op 20 september 2002 @ 17:45:
max.
Yeps. Indien een goede flitser zo belangrijk voor je is is het wellicht aan te raden een losse flitser te kopen... en een cam te zoeken (zoals de A40) die de mogelijkheid biedt accesoires als een flitser toe te voegen. :)

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
heuh... de A40 heeft geen flitsschoentje. Is er een remote flitser voor te krijgen dan?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ingebouwde flitser met een bereik van 10m?

Ik denk dat die ver te zoeken zijn...

Zoals eerder gezegd: externe flitser nemen.

Ik heb bij mijn Canon Pro90IS een Canon Speedlite 550Ex aangeschaft (18m)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

jeroen schreef op 20 september 2002 @ 19:48:
heuh... de A40 heeft geen flitsschoentje. Is er een remote flitser voor te krijgen dan?
Neen.
als je per sé moet flitsen is de enige oplossing een losse flitser met een "slave" oogje.

btw; ik liep een tijdje terug tegen een metz (32) flitser aan voor 160E bij de mediamarkt. Daar ben ik erg mee in mijn nopjes.... :)

Wise enough to play the fool

Pagina: 1