Toon posts:

[XP] DNS error *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb een probleempje, als ik probeer internet op te komen zowel met kazaa, internet explorer, msn enz. maar mn modem is wel verbonden met internet geeft ie aan.

als ik IE opstart geeft ie een file aan in win32 map, shcloccl.dll\
ik heb mn computer al geformatteerd en toen deed ie het weer, toen ik m vanochtend weer wou opstarte gaf ie weer hetzelfde probleem aan... :'(

weet iemand wat ik moet doen????

Grtz
EArth

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Weet je zeker dat het shcloccl.dll is? Die hoort er niet thuis namelijk...

Installeer je IP gebeuren opnieuw, gooi ad-aware over je PC en kijk wat 'ie vindt.

Welk OS heb je trouwens? Lees Windows Operated Systems - Policy even door :)

Geef meteen even wat meer info, zoals kan je wel op IP en naam pingen, heb je een IP adres, etc etc..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Hij maakt wel verbinding met het internet, maar ik mag nix openen of wat dan ook,
ik kan wel mn ip kijken enzo,

Hoe kan ik mn IP gebeuren opnieuw installe?? ad-aware is er over heen geweest maar het probleem is er nog steeds

ik heb trouwens WinXP :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

heb je ook een firewall geinstalleerd.. ik had het probleem ook op XP nadat ik norton internet security erover had gedonderd... ping prima maar met http no way gose.

ik heb op den duur gewoon een clean install gedaan.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 14:33:
Hij maakt wel verbinding met het internet, maar ik mag nix openen of wat dan ook,
ik kan wel mn ip kijken enzo,
En de rest van mijn vragen?? Welk dll, hoe pingen etc.

En een te veel blokkerende vuurmuur zou kunnen ja :P
Hoe kan ik mn IP gebeuren opnieuw installe??
Alles uit netwerkomgeving verwijderen en weer installeren?

Loop trouwens eerst de search en NT FAQ even langs
DNS problemen met IE, terwijl er toch internet is
[rml][ IT / NT / WOS] Misschien handig voor in de FAQ?[/rml]
dns error
[rml][ XP] internet probleem[/rml]
[rml][ WIN98SE] iexplorer, geen internet[/rml]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik had al een vermoeden dat het iets met norton te maken had...
ik ga ff een paar dagen kijke of ie het blijft doen al ik geen firewall er op zet

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:17
Als je je harddisk geformat hebt, installeer je gelijk Kazaa mee? Anders blijf je met spyware zitten....

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Topicstarter
dll = shcloclc.dll in de map system32

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 15:55:
dll = shcloclc.dll in de map system32

Ook die klinkt me totaal niet bekend in de oren, en dat is niet wat je in je beginpost zei ;)

Weet je zeker dat het geen shdoclc.dll moet zijn? Die hoort namelijk wel te bestaan op je systeem.

LOP.COM vervangt search van IE
Probeer evt. de lop.com uninstaller eens, en als dat werkt moet je wat minder snel op OK / YES drukken.

Verwijderd

wat ook evt een oplossing zou kunnen zijn;
patch Windows 2k/XP not to cache failed DNS entries. To install, save to your HD and double-click the filename. More information available here.
pagina
reg bestandje

of heb ik nu een klok horen luiden (ondanks dat ik een beetje doof ben 8)7 )

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

Ik heb norton internet security eraf gehaald om te kijken wat mijn http deed. En ja wel hoor ik had weer internet.
Had hetzelfde probleem als hierboven alleen geen dll missing ofzo.. maar kon niks meer doen waar een dns action bij nodig was. wel websites op ip adres bezoeken maar ja beetje boel lastig met al die entry's uit je kop leren hehehe.

gewoon norton internet security deinstalleren.. en firewall van Xp zelf aanzetten. werkt ook goed genoeg om scan's en dergelijke tegen te houden.

cheers
Pagina: 1