Toon posts:

Oude hdd naast snelle nieuwe

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een snelle 40Gb 7200rpm HDD in mijn amd 1400xp getuurde pc, nu heb ik ook nog een oude 3.5Gb Quantum fireball liggen en dacht die ook in mijn pc te proppen als backup schijf, maar ik heb wel eens gelezen dat een trage HDD de snelheid van een andere snelle beinvloed.
Verder heb ik nog een 52 speed cd-rom drive en een 2 speed cd writer in mijn kast zitten.

Wie weet hier iets meer over, en hoe ik het 't beste kan aansluiten zonder conflicten te krijgen?

Verwijderd

ik geloof dat het alleen de snelheid minderd van de dataoverdracht als die aan hetzelfde kanaal hangt als je nieuwe snellere hd

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 13:56
Yep, ander kanaal nemen, dan heb je geen probs, anders draaien ze beide op ata-33

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:42

TwoR

Gekleurde stippen

Je PC wordt er over het algemeen niet langzamer van alleen het kopieren van data naar de oude schijf gaat langzamer dan dat je gewent bent.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu de cd-rom op de flatcabble van de nieuwe Maxtor 40Gb disk zet, en de writer aan de kabel van de oude Quantum 3.5Gb, komt 't allemaal goed denken jullie.

Mooi gaan!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je je eens had verdiept in het fenomeen 80pins IDE kabeltje, dan was je tot conclusie gekomen dat de apparaten op deze kabeltjes qua snelheid onafhankelijk van elkaar kunnen opereren. Bij 40pins kabels hangt de snelheid af van het langzaamste apparaat.

Met enig onderzoek was dit wel zélf uit te vinden (sterker, het staat -al dan niet letterlijk- zelfs in de OM FAQ ) :)

Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.