Veel partities maakt je PC traag?

Pagina: 1
Acties:

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoi,
Iemand zei net tegen mij dat veel partities je PC heel traag maakt.
Ik heb van C: tot I:
Maar klopt dat? Maakt dat je PC traag?
En JA ik heb wel gezocht maar dat ding vilterd de helft van je woorden eruit en ik kon verder nix vinden.
Bij voorbaat dank.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03 11:33

Scighera

swim-bike-run

niets te merken hier met 120gb/13 partities (c: - n:) >:)

www.triathlete.nl

Verwijderd

lijkt mij eerder dat ie sneller wordt, als elke partitie zijn eigen FAT/NTFS tabellen heeft dan hoeft ie dus minder sectoren door te spitten voordat ie gevonden heeft wat jij wilt hebben... ik denk dus eerder dat 'verstandig' gekozen partities je system eerder sneller (toegankelijker) maken dan langzamer.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onzin.

Misschien dat hij bedoelt dat het kopieren tussen meerdere partities langzamer is dan het kopieren tussen meerdere fysieke schijven. Dat is ook waar, omdat de leeskop dan heel de tijd moet switchen tussen partites. Maar als je verstandig gebruik van partities maakt, dan wordt je PC er juist niet langzamer van op :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het enigste dat meer tijd kost is het moven van bestanden tussen 2 partities. De rest is bijna niet van invloed.

• Guillome
  • Niet online
BalusC schreef op 20 september 2002 @ 13:49:
Onzin.

Misschien dat hij bedoelt dat het kopieren tussen meerdere partities langzamer is dan het kopieren tussen meerdere fysieke schijven. Dat is ook waar, omdat de leeskop dan heel de tijd moet switchen tussen partites. Maar als je verstandig gebruik van partities maakt, dan wordt je PC er juist niet langzamer van op :)
Dat bedoel ik absoluut niet :)
Dat wist ik al, tuurlijk is dat trager
Maar die gozer zei dat je hele systeem er enorm traag van wordt door die patities.
Maar ik dacht zelf ook al dat dat juist sneller moest zijn.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, dat begrijp ik wel. Misschien dat het perspectief hier verkeerd wordt begrepen; ik bedoelde met "hij" namelijk die "iemand" zoals je in je openingspost aanhaalde. Als ik over jou zou hebben, dan zou ik eerder "je" of "de topicstarter" zeggen :)

• Guillome
  • Niet online
Owkeej, ik dacht dat het een reactie op je voorganger was :)

Verwijderd

still running O-)

Verwijderd

?

als je files zoekt op een bepaalde partitie is het sneller gaje echter een file copyeren / verplaatsen tussen partities dan ist niet snel

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

Misschien wat "hij" bedoelde is als je veel partities hebt, moet je uitkijken dat je geen van de paritities helemaal volzet met data. Dat gaat makkelijker dan met 1 grote partitie van bijvoorbeeld 100 GB
Als een partititie vol is maakt dat je systeem mogelijk trager. Ga er vanuit dat er altijd 20% lege schijfruimte per partitie overblijft dan zit je goed

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Pagina: 1